Hellup! Zoon komt z´n bed uit!

Suus vraagt raad!
Mijn zoontje Milan van 2 komt elke morgen rond 5 uur z´n bedje uit om vervolgens op z´n dooie gemakje z´n zusje Andora van 5 mnd wakker te maken met de tv keihard aan te zetten. Help!!! Boos worden helpt niet, hij gaat huilen en houd niet meer op, maar ik vind deze tijd toch echt wat te vroeg. Een haakje op z´n deur vind ik geen oplossing, want dan gaat hij huilen en dan voel ik mij een ontaarde moeder die z´n kind opsluit! Wie weet iets?

xxx suus
mama van Milan Thiamo & Andora Faith.

gewoon terug in bed leggen ?
en even uitleggen dat het heeel erg vroeg is, en dat iedereen nog slaapt.
Met een flesje warme melk met wat anijs erin.
Misschien meer speelgoed op de slaapkamer dat hij zelf lekker kan spelen.

Gelukkig ik ben nog niet in deze periode.
Maar ik hoop dat je meer tips krijgt.

Succes

Groetjes en een knuffel
gabriella en jasper

Gabriella, bedankt voor je reaktie, maar dat doe ik dus al, hem terug in zn bed leggen, alleen ik vraag me af HOE ik het hem uit moet leggen, want hij snapt t nog niet, wat betreft t speelgoed, dat heeft ie op zn kamer, maar ten eerste is t dan nog donker en ten tweede is t natuurlijk veeeeeel spannender om die grote donkere woonkamer in te gaan, of ons te komen verblijden met een luidruchtig bezoekje, hihi.

xxx suus
mamie van Milan Thiamo (20/11/99)& Andora Faith (07/09/01).

ik denk als jasper het zou doen,
dat ik hem
telkens weer terug in bed leg.
en heel consequent blijven.

en ik zou hem later in bed leggen, zodat hij niet zo vroeg wakker wordt.
en de kamer lekker donker maken.

en anders als je hem terug in bed legt, een lampje aan ?

en de stekker uit de TV halen, dan kan de rest iniedergeval niet wakker worden.

maar zo te lezen wonen jullie op een flatje, dat hij meteen de woonkamer in gaat ??

en een haakje op de deur zou ik ook niet doen hoor…

Groetjes en een knuffel
gabriella en jasper

het maakt niet uit hoe laat we hem naar bed doen, hij komt er altijd weer vroeg uit. Dat hebben we nl al eens geprobeerd. Een lampje zou helemaal geen oplossing zijn, want dan ziet ie teveel. Ik ben ook heel consequent in het terugsturen naar bed, maar het wordt wel een drama. Hij begrijpt het nl niet, hij heeft nog geen besef van tijd, hij heeft zoiets van: Ik ben uitgeslpaen en toch niet moe meer? DUs leg het zo’n pummel maar eens uit…

xxx suus
mamie van Milan Thiamo (20/11/99)& Andora Faith (07/09/01).

Hoi pipeloi,

Ja Gabriella, Suus woont in een flat (net als ik trouwens). He Suus, ik dacht Milan ook zo lekker door kon slapen, is dat nu voorbij? Nou deze tijd gaat ook voorbij. Echt. En verder, geen idee. Milan en Veronica zijn ontzettend verschillende kinderen. Dat weet je. Dus, tja, sorry, toch maar ff blijven uitproberen…

Groetjes Mo