Hellepie (hihi)

Tsja, sorry hoor, dit heeft totaal niks met kids te maken.
Maar ik heb dus zoooooooo onwijs heftige keelpijn en bijna geen stem meer.
En ik hoop nu dus dat 1 van jullie een SUPER-TIP heeft tegen deze keelpijn, om de nacht een beetje door te komen.
Helaas heb ik op dit moment namelijk niks in huis (dom, dom, ik weet het) behalve van die keeltabletten van Dampo (zuigtabletten met honing).
Wie helpt mij???

Alvast bedankt!!!

Groetjes, Bianca

P.S. hebben jullie dat nou ook? Van alles in huis voor je kind (medicijnen bedoel ik)maar bijna niks voor jezelf

hee bieb thee met honing en kamile thee ja en morgen even langs de doker gaan
gr marielle

ja maar ikke heb meer voor tanja in huis als voor ons zelf

gr marielle

anijs melk
paracetamolletje

ja weet ook niet kan alleen zeggen beterschap en vroeg onder de wol

Thanx!
Denk dat ik morgen idd maar even langs de huisarts ga, want dit voelt wel heel extreem
Dacht dat ik het ergste al gehad had (koorts enzo).
Nou ja, we zien het wel.
Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben met vooral veel voor Stephan in huis en weinig voor onszelf!

Groetjes, Bianca

Neem een beetje alcohol bijv. whiskey om je keel te smeren en neem wat diksap mee naar bed voor als je het moeilijk krijgt vanacht.
Aan de zoete kant. Morgen naar de dokter en als je geen zin hebt haal even HIBITANE bij de drogist, werkt goed. Ook Nysileen werkt erg goed.
Ik hoop dat je een beetje slaapt en heel veel beterschap meid.

Liefs Kristel

Dank je Kristel,

Helaas geen alcohol in huis maar wel diksap toevallig.
Helpt dat dan???
Nooit geweten joh.
En moet je dat dan gewoon verdund drinken (net als dat ik voor Stephan doe, aangelengd met water) ?

Nogmaals bedankt!

Jammer dat je geen alcohol in huis hebt anders had ik je een echte Sonnema met suiker aangeraden…
Werkt(e) bij mij altijd, werkte omdat ik momenteel niet drink.
En zou ik er een nemen dan lig ik meteen onder tafel…
Ow sorry pas me aardig aan aan jullie inmiddels, dwaal helemaal af.
Enneh neem maar eens een keeltabletje, helpt altijd een beetje en morgen meteen naar de huisarts gaan.
Sterkte!!!

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

Ik hoop dat je dit pas leest als je morgen wakker word, maar mocht je niet kunnen slapen. Ja verdund drinken anders Jakkie.Is hartstikke gezond en fris in de keel. We horen graag hoe het morgen met je gaat.

Ik wens je wederom een rustige nacht toe

Liefs Kristel

hoi bieb
goed geslapen hoe is het er mee

groetje marielle

Tips bij keelpijn:
Koud drinken of een waterijsje willen de pijn wel eens verzachten.
Ook zuigen op een dropje kan de pijn verlichten. Zuigtabletten zijn niet nodig, want drop werkt net zo goed.
Gorgelen met kamillethee of zout water smaakt niet zo lekker, maar sommige mensen vinden er wel baat bij. Je krijgt een juiste zoutoplossing als u in een glas warm water één theelepeltje zout oplost. Gorgeldranken uit de winkel werken niet beter, maar sommige mensen vinden ze minder vies smaken.

Gun jezelf rust als je voelt dat je dat nodig hebt. Zeker als je koorts hebt en je je niet lekker voelt. Je doet er goed aan om vooral je stem rust te geven. Dat wil zeggen: praat zo min mogelijk.
Als de pijn erg hinderlijk is, kan een pijnstiller, bijvoorbeeld paracetamol, helpen.

Wanneer naar de huisarts?

als je na drie dagen nog steeds koorts hebt;
als drinken of slikken niet meer gaat;
als de keelpijn samengaat met huiduitslag in je gezicht en op je romp.

Dit weet ik uit ervaring, ik weet dat het een beetje laat is en dat je waarschijnlijk de nacht al bent doorgekomen, maar misschien voor de volgende keer dat je keelpijn hebt.
Beterschap.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02)

Goeiemorgen,

Bedankt nog allemaal voor de reakties.
De meeste heb ik gisterenavond nog gelezen en een paar vanmorgen.

Ik ben vannacht maar 3x wakker geweest (wat een record is vergeleken met de 2 dagen daarvoor ).

Verder heb ik op dit moment niet zoveel keelpijn als gisterenavond gelukkig.
Wel ben ik nog steeds mijn stem kwijt.

Toch twijfel ik of ik niet naar de huisarts zal gaan vandaag.
Ik hoest me namelijk suf sinds gisterenavond en het meest irritante is dat ik het super-benauwd heb (op mijn borst).
Soms zo benauwd dat ik er licht van in mijn hoofd wordt.
Dat had ik ook al voordat ik zo ging hoesten.
Maar ik twijfel, want ik kan natuurlijk ook een hoestdrank kopen.
Maar ik heb natuurlijk wel vaker last gehad van hoesten, maar dan had ik het dus niet zo extreem benauwd.

Verder vrees ik dat ik met dat hoesten straks mijn keelpijn weer net zo hard terug heb, maar goed, ik heb nu tips daarvoor en kan tenminste wat halen bij de apotheek ofzo!

Nou, genoeg geklaagd nu

Nogmaals bedankt voor jullie medeleven!

Groetjes, Bianca, mamma van Stephan

je kan beter wel langs de huisarts gaan dan kan het je antibiotica voor schrijven want dit krijg je toch weer terug ja je kan ook paracetamol met codine en ik had toen strohal of zo iets dat was tijdens de zwangerschap van tanja ik was niet verstaanbaar erg is dat maar toen had ik geen codine hoor strohal i een siroop en werk perfect toen bij mij
nou succes beterschap
gr marielle mama van tanja

Heeft de diksap goed geholpen?
Ik ben blij dat je in ieder geval wat beter hebt geslapen en ik hoop dat de dokter je iets voorschrijft om het je makkelijker te maken.
Ik leef met je mee.

Liefs Kristel

Dank jullie wel (alweer hihi !)
Lief dat jullie zo meeleven.
Ik heb om 10 voor half 11 een afspraakje bij de huisarts omdat ik me dus helemaal wezenloos hoest en het stikbenauwd heb.
Er had iemand afgebeld dus dat komt mooi uit.
Want daarna moeten we meteen door naar logopedie met Stephan.
Ik laat wel weten hoe het geweest is!

Liefs, Bianca

P.S. zou zowat “verlegen” worden van al die meelevende mensen, haha

O ja, die diksap was prettig vanacht. Nog bedankt!

Gewijzigd door - Bieb op 29 Jan 2004 09:35:19

Ben ik weer.

Niks bijzonders hoor.
De huisarts heeft even alles nagekeken (keel, oren, longen, holtes etc.) en zei wel dat alles er nogal “onrustig” uitzag, maar dat het gewoon geen ontsteking kan zijn omdat ik nu geen koorts meer heb.
Hij noemde me wel zwaar verkouden, maar ja, DAT wist ik al, hahahaha!!!
Dat ik het zo onwijs benauwd heb komt door vastzittende hoest op mijn borst.
Dus hoestdrank voor gekocht.
Verder heb ik Naproxen gekregen omdat ik erg last heb van die bijholtes enzo.

Na het weekend moet het absoluut beter gaan allemaal en anders gewoon nog effe terug komen.

Dus meteen begonnen met hoestdrank en naproxen en hopen dat het gauw helpt!

Nogmaals bedankt voor al jullie tips!

Groetjes, Bianca

Heel veel sterkte Bianca, lekker onder de wol enne… wel wat alcohol in huis halen voor de volgende keer he?

Liefs Kristel

tragitol als je het zo schijft… verdoofd je keel een beetje beterschap

Tries

Liefs Tries

Tsja…ben er idd helaas nog niet vanaf, maarre…bedacht mij vanavond opeens iets: waterijsjes!!!
Dat verdoofd je keel lekker!
En alcohol is niet echt een optie omdat ik een medicijn slik waarbij je beter geen alcohol kan drinken.
Maar waterijsjes zijn ook errug lekker, haha

Bedankt!

Liefs, Bianca

nou veel sterkte bieb, en volgens mij moet die naproxen wel helpen want dat is een heftig middel volgens mij. nou hoop dat het snel beter met je gaat!! groetjes

groetjes maureen