Zinds gisteravond hebben we het douche ritueel verandert naar het badje, omdat hij gewoon te zwaar en onhandig onder de douche begint te worden.
Nu was het dan mijn beurt om Ruben in bad te doen, ik had er zoveel zin en toen toen hij eenmaal ik badje lag te dobberen viel die lieve pop zelf in slaap.
Op een gegeven moment zat ik eens na zijn armpjes te kijken en die begonnen helemaal blauw te kleuren, dus je kunt wel na gaan dat ik verschrikkelijk schok.
Beide armpjes tot aan de ellebogen kleuren donkerblauw -paars, ik heb hem dan ook meteen uit bad gehaal afgedroogd aan gekleed en Niels geroepen, die kwam snel naar beneden en de armpjes waren toen nog blauw.
Hij bleef heel rustig en heeft hem eerst de fles gegeven en toen nog even gekeken ongeveer na een kwartiertje de armpjes waren gewoon weer roze.
Het zinde me totaal niet en was behoorlijk van slag, dus heeft hij de 24 uur lijn gebeld.
Deze dame vertelde omdat hij normaal altijd onder de douche ging dat het een ander soort warmte was dan een badje, en dat baby’s dunne huidje nou eenmaal blauw kon uitslaan dooe de warmte terwijl wij rood uit een bad komen.
Dus het was niks om onz zorgen over te maken, ik moet zeggen dat ik wel een beetje gerust gesteld ben maar nog lang niet helemaal!!
Zijn armen waren zo verschikkelijk blauw echt eng gewoon!
Volgende week moet ik weer naar het cb en dan zal ik het nog een keer vragen.
Hebben jullie dit ook eens meegemaakt, want ik had er ook nog nooit vangehoord dat dat kon?
Groetjes Marianne Mama Van Ruben.