Helemaal gehad

Hallo,

even een topic hoor, ik heb het namelijk helemaal gehad!!!
Zoals sommige van jullie gelezen hebben is mijn zoon ziek…
En het gaat nog niet beter!!!
Antibiotica spuugt hij uit, drinken doet ie niet meer, en nog steeds flinke diarree…
Gisteren moest ik 's ochtends met hem naar het ziekenhuis puur voor controle, ze zagen aan hem dat hij ziek was, en dat hij lichtelijk uitgedroogd is…
Ze zeiden, dat als het niet goed ging, dat ik gewoon terug mocht komen…
's middags heeft hij 2 uurtjes geslapen, en daarna was het alleen maar huilen en niks willen drinken oid…
Hij zat alleen maar op schoot en was zo bleek als een lijk…
Wij dus terug gegaan naar het zh en weer naar de spreekkamer gestuurd…
De arts kwam aan met wat ranja in een beker en in een fles…
Proberen iets te drinken, en ja hoor meneertje dronk weer een beetje…
Natuurlijk hartstikke goed!!!
Dus wij werden weer naar huis gestuurd…
's avonds tijdens het eten, spuugde hij alles er weer uit!! HELP!!!
Dus wij weer bellen naar de huisartsenpost, en we mochten komen…
De arts daar weer naar het zh gebeld, maar we werden weer naar huis gestuurd omdat hij wel “vrolijk” was, maar we moesten hem goed in de gaten houden en als hij vandaag ( vanmiddag ) nog niet geplast heeft moesten we weer bellen…
Nu slaapt hij al 3 uur!!! en nog steeds is hij zo bleek…
Het uurtje dat hij wakker was, heeft hij grotendeels op schoot doorgebracht en als hij van schoot af was zat hij om de kleinste dingen te jammeren…
Ook zat hij vanmorgen helemaal onder de diarree… ( geelkleurig )

Dit is toch niet gezond??? hoever moet et gaan dat er eens wat gedaan word???
Ik ben echt helemaal gesloopt!!!
Ik ben zo bang dat er toch wat ergs aan de hand is, zonder dat die hele artsen niks door hebben omdat ze behalve luisteren en in de oren kijken niks doen…
Ppff ik voel me echt moedelooss…

We waren woensdagavond ook al naar de spoed geweest, worden we eerst weggestuurd omdat het niet via de ha was gegaan en wouden ze ons niet helpen…
Vervolgens lopen wij kwaad weg, en zouden we naar een ander ziekenhuis in de stad gaan, werden we achterna gerend door een arts, met het verhaal dat ze toch wel even wou weten wat er aan de hand was en waarvoor we hier naar toe zijn gegaan… Ik heb gejankt op die hele gang!
Normaal zou ik me doodschamen, maar ik ben gewoon zo kapot dat ik echt nu niet weet wat ik nog moet als die hele artsen je nooit serieus nemen…
Ik ben misschien jong moeder maar dat neemt de zorgen over een ziek kind toch niet extreem, en ik doe het toch goed?
Ik maak hem echt niet expres ziek ofzo…
Er zit gewoon iets in hem wat hem doodziek maakt… kunnen ze dat dan niet onderzoeken?? wat voor mensen zijn dat???
Sorry hoor, ik moet even mijn hart uitstortten…

Ppff… we moeten maar zien hoe het verder gaat vandaag…

Nathanael is van 10-06-09

Je zoontje is ziek maar blijkbaar nog niet ziek genoeg om hem op te nemen/verder te onderzoeken. Hij slaapt, drinkt af en toe wat, is af en toe vrolijk (dit uit jouw verhaal lezende). Ik begrijp zowel het ZH als jouw want het duurt al best lang en natuurlijk ben je gesloopt. Je voelt je vreselijk als je weg gestuurd wordt met een ziek kind!

Wat je kunt doen is hem alleen maar in de gaten houden en zonodig bellen. Maar dat doe je al. Hou een schema bij van zijn plas, diaree, kleur, tijd … eten/drinken. Wij hebben ook maanden met een ziek kind gelopen, 11 diarree luiers per dag, bleek maar het kwam goed. Volgens mij moet je niet op bleekheid af gaan, mijn dochter oogt ook vaak bleek terwijl ze gezond is. Hem goed warm houden … en ja, gelukkig valt hij ondanks zijn ziek zijn IN SLAAP !!! Vaak lukt dit niet eens dus dat is echt goed!

Sterkte! Ik hoop dat je mannetje heeeel snel beter wordt.

Ben je al bij de kinderarts geweest?
Heb je vorige topic niet helemaal gevolgd hoor… maar zijn er al onderzoeken naar urine en ontlasting en bloed gedaan?

Misschien is het goed als hij een paar dagen opgenomen wordt, zodat ze hem een hele dag kunnen observeren en zien wat hij binnenkrijgt en -houd.
Als je nu voor een controle komt en hij drinkt een paar slokken, denken ze natuurlijk al snel dat het allemaal wel mee valt. Maar als hij al lichtelijk uit aan het drogen is en hij spuugd thuis vervolgens alles weer uit… dan zou ik daar niet te lang mee wachten!!

Ik zou eens beginnen met exact bijhouden op papier wat hij allemaal eet en drinkt, incl. tijden, en wat hij daarvan binnen houd of na hoeveel tijd het er uit komt.
Evt. kun je ook de slaaptijden vermelden, al zegt dat niet zo heel veel.

Als je dat nu dit weekend doet, en daar maandag weer mee naar de arts gaat heeft hij een wat beter beeld.

Sterkte met je zieke mannetje…

als er mee output is als input (dus spugen/diarree output en drinken-eten input) is dat niet goed en horen ze als hij zoveel slaapt hem op te nemen.
heb jij ORS gegeven?
een kind is zo uitgedroogd zeker als hij al lichtelijk is uitgedroogd zouden ze hem moeten opnemen.
er hoeft niets te gebeuren, jij kunt EISEN dat ze je kind voor observatie en ORS toediening opnemen voor een dag. Ik heb niet eens hoeven eisen. Rico was ook nog vrolijk 10 minuten voordat hij overgaf en wegviel. dat hoeft niet altijd iets te zeggen.
het was zelfs zo dat kindjes normaal een paar dagen worden opgenomen met uitdroging dan weer naar huis mogen. rico was er bijna anderhalve week! en hij had daarvoor al 14 dagen of 15 diarree. en pas sinds de laatste 2 dagen spugen.
wat een gestoorde dokters daar bij jouw! enfin wat ik wilde zeggen. bij ons vroegen ze zelfs toen zij vonden dat hij naar huis mocht of ik het daar mee eens was of dcat wij hem voor observatie een dag langer wilde houden.
ja dat vond ik niet nodig want als er wat was kon ik altijd terug komen
moet je het verschil is zien, bij ons boden ze een extra nacht aan puur voor onze gerustheid.
en jouw kind is nu aan het uitdrogen en ze doen geen zak.
ik zeg: klacht indienen!

Urine en ontlasting zijn al gecontroleerd, urine zat niks geks in dus gewoon normaal en van de ontlasting heb ik nog niks gehoord…
Bloedonderzoek is niet gebeurd, maar wil het wel, omdat ze misschien daar iets in kunnen vinden, zo niet dan valt het mee.
Ik heb al op papier staan hoe en wat, en blijf daar ook mee doorgaan…
Hij heeft nog steeds niet geplast… Nu is dat opzich ook niet zo gek omdat ie niks wil drinken, maar hij speelt nog wel gewoon…
En dat is een reden waar iedereen tegen aan hikt om nog niks te doen omdat ie zo actief is…
Maar goed, dat hij al dagen lang weinig tot niet drinkt en bijna niks eet, zelf koekjes laat hij staan, terwijl hij er normaal geen genoeg van krijgt…
Hij heeft dan nu geen koorts meer, dus dat is wel goed, maar goed ik wil graag weten wat hij heeft en hoe het komt dat hij nu al bijna 3 weken echt goed ziek is!!
Het viel me net op bij het aankleden dat hij een heel gek plekje heeft, lijkt op een muggebult, maar daarvoor is het nog te vroeg…
Ik houd ook dat maar in de gaten voor het geval dat het erger word…
Het is ook niet weg te drukken…

Maar goed, bedankt voor de reacties tot zover…
Opnemen doen ze niet zomaar, dat hebben wij gister ook al gezegt in het UMCG, maar dat doen ze niet omdat hij nog te actief is…

Afwachten dan maar en goed in de gaten houden in het enige wat we kunnen doen op dit moment…

Nathanael is van 10-06-09