Heleboel vragen

Hallo moeders.

Ik ben Margareth de moeder van Cj (sie Djee)
Cj is mijn eerste kindje.
Het is voor mij en mijn vriend ook allemaal nieuw en spannend.
Cj is 21-10-2007 om 11:37 uur geboren.
Hij is 7 weken te vroeg geboren.
Ik werd opgenomen in het ziekenhuis omdat ik een infecie had aan mijn darmen en maag.
Dat was vrijdag en tegen de avond kreeg ik weeen.
Ik heb weeremmers geahd maar die hielpen niet bij mij.
Zaterdag lag ik nog steeds in de weeen en zondag kan onze kleine man niet meer volhouden en wilde graag weten wie zijn papa en mama zijn.
Hij is met de stuit bevalling geboren.
Hij moest gelijk de couveuse in.
Na 3 weken in het ziekenhuis hebben gelegen mog Cj mee naar huis.
Hij heeft eerst een tijdje borstvoeding gehad maar kreeg het niet meer goed opgang toen ik thuis was, wat ik ook probeerde het lukte niet.
Dus overgestapt op flesvoeding.
Nu spuugt hij vaak na de fles.
Het komt er soms met een boog uit.
Ik vind het zo ziellig voor hem dat ik er zelf ook verdrietig van word.
Ik heb johanbroodpitmeel (geloof dat het zo heet) ook al geprobeert en dat is toen een dag of 5 goed gegaan en toen was het weer mis.
Hij spuugt weer ondanks dat ik dat er door heen heb.
En het gaat soms ook wel goed.
Ik heb zijn hoofdeind van het bedje ook al iets om hoog gedaan miscchien dat het daar beter van word.
En ik laat hem goed boeren.
Hij komt gelukkig wel goed aan en plast ook goed daar hoef ik me ook geen zorgen
over te maken maar ik vind het voor hem ook zo rot.
Is er iets wat ik nog kan doen tegen het spugen.
En hij heeft heel erg veel honger.
Hij krijgt 110cc maar als hij die op heeft, heeft hij nog trek aan wat.
Mag ik hem al een fruithapje of wat anders geven.
Hij is nu 11 weken jong Maar wel7 weken te vroeg geboren.
Kan ik hem nu al wel een fruithapje of wat anders geven?
Want niemand wil zijn kind honger laten lijden.
Dus ik geef hem vaak nog weer een beetje.
Door dat hij vaak nog meer trek heeft en ook spuugt kan ik ook niet echt een regelmaat krijgen met hem.
Wat kan ik het beste doen wie heeft dit ook wel met zijn kind mee gemaakt?
Ik hoop dat ik snel wat tips krijg.

Vriendlijke groet Margareth

Gewijzigd door - Margareth op 08 Jan 2008 02:51:47

Gewijzigd door - Margareth op 08 Jan 2008 02:53:35

Gewijzigd door - Margareth op 08 Jan 2008 03:02:09

Gewijzigd door - Margareth op 08 Jan 2008 03:09:24

Gewijzigd door - Margareth op 08 Jan 2008 03:10:38

Hoi,

Ik heb geen vroeg geboren kindje maar kan wel een antwoordje geven op een vraagje van je.

Vraag eerst even na bij het cb(consultatieburo) of de ka(kinderarts) of ha(huisarts) hoeveel schepjes johannespitbroodmeel je mag doen door de voeding. Soms kan je meer erdoorheen doen. Als je kindje erge honger heeft dan bestaat er ook voeding voor hongerige babies. bv. nutrilon forte. ook is er een voeding die speciaal is voor spugende kindjes weet alleen niet hoe dat heet. Ik weet ook niet of die zomaar te koop is. bij ons werkte jb heel erg goed moet wel zeggen met maximale toevoeging.

Ik zou nog geen fruithap geven wat ik heb begrepen van een kennis die een zus heeft met een vroeggeborenkindje moet je de uitgerekende datum aanhouden met het voedingsschema. Maar ook dit zou ik even overleggen ik weet niet of daar al verandering in is gekomen haar kindje is nu al 3,5 ( soms veranderd de theorie hierover). Normaal begin je pas bij de vier maanden met de fruithap. vooral nu hij ook veel spuugt is zijn maagje en darmen daar nog niet aan toe.

Groetjes

lon106

Hallo,

Ik zou voeding voor spugende kindjes gebruiken. Die kan je zo krijgen. Of voeding die wat dikker is, voor hongerige baby’tjes, die blijft beter zitten. Ga eens langs bij de ka om te weten wanneer je juist met vaste voeding kan beginnen, hangt af van de grootte en gewicht bij een vroeggeboren kindje. Voor de rest, veel succes en geniet van je kleine man!

Groetjes,

Tamara

hallo,

wij gebruiken friso comfort voeding voor de harde ontlasting maar is ook voor spuugende baby’s.
ze moeten er wel even aan wennen en duurt even voordat het werkt.
Ook heb je inderdaad voeding voor hongerige baby’s.
Maar zou je niet wat meer in de fles kunnen doen.
Verder voor het spuugen goed laten boeren en tussendoor ook even stoppen voor een boertje.
En welke speen gebruik je?? zorg dat het niet te snel gaat.
Het is wel vervelend voor je maar het gaat echt over hoor!!

Fruithap zou ik nog even mee wachten als je er te vroeg mee begint kunnen de darmpjes het niet aan en kunnen ze weer krampjes krijgen.

groetjes Gytha

11 weken min 7 weken = 4 weken. Dat is echt nog te vroeg om te beginnen met hapjes ed. Verder weet ik niks over spugende kindjes dus hoop dat er een wijze raad van de andere dames bij zal zitten.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi,

Wij hebben voor Anne Nutrilon Forte (voor hongerige babys) en we
gebruiken ook Nutriton.
Wij doen 4 schepjes Nutriton bij de Forte.
Met 2 schepjes spuugde Anne nog steeds en met 4 schepjes niet meer.
Anne drinkt 210cc en drinkt hem nu in 1 keer leeg.
Daarna komen er al snel 2 of 3 boertjes en ze spuugt soms nog een
druppeltje, maar geen hele slokken meer.
Zou de Forte proberen met 4 scheppen Nutriton.
Laat je nog wat horen!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 25 week oud

Hi meid,

nou Milo was ook 5wk te vroeg. Ik herken wat dingetjes. Bij mij liep de bv ook niet lekker , hij lag soms een uur aan de borst, en als ik m weglegde, dan lag hij nog te happen. Maar hebben ze je verteld in het zkh dat babies, en met name prematuren, een enorme zuigbehoefte hebben? Bij Milo was het dus naast trek een behoorlijke zuigbehoefte, daarom lag hij ook eeuwig aan de borst (zonder echt effectief drinken, want ik geloof dat ie na een kwartier al leeg is). Milo wou echter geen speen, maar wel mn pink. na de fles liet ik m dus op mn pink sabbelen, nou ideaal. dat hij goed groeit en plast is een teken dat hij al voldoende binnen krijgt. sterker nog, ik zit te denken of hij niet spuugt omdat hij iets teveel krijgt? een baby geeft zelf heel goed aan wat hij nodig heeft. Wat teveel is komt er weer uit, dat had een ander babytje op de afdeling ook. Misschien drinkt hij te snel, of teveel en spuugt hij het teveel uit. Milo gaf ook veel op (mondjes, soms wel erg veel voor een mondje) maar bij jou komt het er met een boog uit zeg je, dat is echt spugen. hou het goed in de gaten, en vraag het cb of ka om raad. maar zoalng hij goed plast…
wat ook zou kunnen is dat hij teveel lucht binnenkrijgt. Huilt hij veel? prematuren kunnen onrustig zijn, milo kon aardig snikken als hij honger had en slikte dan veel lucht in, hierdoor kreeg hij erge darmkrampjes. Teveel aan lucht veroorzaakte ook spugen. Misschien een ander speentje. Ik heb hele goede ervaringen met een dentalspeen. deze geeft de baby meer tijd om te slikken, dus minder gulzig drinken, rustiger drinken en minder luchtslikken of verslikken. het johannesbroodpitmeel hebben wij ook gebruikt, de voeding was daardoor dikker en bleef beter binnen. dit werkte bij hem wel goed. maar toen ik ging afbouwen gaf hij wel meer terug, maar echt dat gaat over. dat klepje is bij die kindjes nog niet zo goed ontwikkeld. een mondje terug is vrij normaal, hoewel het soms wel heel veel lijkt, ik weet het maakte me ook altijd zorgen…

Probeer iig het aanbieden van je pink of speentje direct na de voeding. kijken wat er gebeurd.
Ik zou inderdaad trouwens geen fruit geven. ik heb het geprobeerd met 4mnd, maar hij kreeg weer last van zn darmen. ik heb lekker gewacht tot 6mnd. en hij vreet nu de haren van mn hoofd haha. Op zo’n jonge leeftijd kunnen ze nog allergische reacties krijgen, en de darmpjes zijn nog niet klaar voor dit voedsel. inde flessen voeding zit alles wat ie nodig heeft. Probeer niet teveel te goochelen met verschillende soorten flesvoeding, want dit is ook niet bevordelijk. de baby heeft tijd nodig te wennenaan een soort voeding. het is al een hele overstap van borst naar fles. Milo heeft hier enorm last van gehad. En ze zijn toch wat te vroeg op de wereld gedropt dus eigenlijk is hij stiekem wat jonger.

Maar maak je niet ongerust, met 4mnd zei de kinderarts dat hij het prima deed, en geen achterstand meer had, je merkte toen al niks meer van die 5 wk te vroeg!!!Hij deed alles wat elke baby van die leeftijd zou kunnen doen. We moeten pas weer terug als hij een jaar is> volgende maand. Hij is nu zwaarder als zn neefje en die is 2mnd ouder haha. En met sommige dingen is hij sneller (praten), en met andere dingen lakser. hij ging vandaag pas kruipen, en hij is 11mnd haha. maar echt, ieder kindje volgt zn eigen pad, en als ze 2 zijn doen ze allemaal hetzelfde. hihi.

Ik weet denk ik wat je voelt. Ineens ben je mama! notabene 7wk te vroeg! je was misschien nog aan het werk, of nog bezig met je babyuitzet/kamer. je wou je net geestelijk gaan voorbereiden op de bevalling en hoppa, daar is ie. dat is behoorlijk heftig. en dan moet je je kindje ook nog achter laten in het ziekenhuis…en dan ineens na 3wk heb je een baby thuis, en amper nog kraamzorg, en moet je het doen met je eigen spullen. Terwijl de hormonen door je lijf gieren. wat een onzekerheid kwam er toen bij mij bovendrijven…want je wilt het zo goed mogelijk doen, eigenlijk perfect. Je maakt je extra zorgen omdat hij tenslotte ook nog eens te vroeg was…
1 ding heb ik geleerd, de perfecte moeder bestaat niet. je mag fouten maken, en echt je maakt geen fouten waar hij iets aan overhoud, daar heb je teveel gezond verstand voor. Het allerbelangrijkste wat hij nodig heeft: knuffels en liefde, heel veel huidcontact. en een ontspannen moeder. want hij voelt je heel goed aan, te bizar voor woorden. dus probeer relaxed te blijven. zolang hij lekker poept, plast en groeit: doet ie het prima en jullie ook!

x en succes met de kleine man

x Floss

Gewijzigd door - Floss op 08 Jan 2008 23:09:10

ook hier een spugende baby. Van alles geprobeerd, zeer vermoeiend. Puck was ook te vroeg.
Na 6 maanden kwamen wij erachetr dat ze een koemelkallergie heeft. Nu drinkt ze heerlijk rustig, zonder spuegn haar fles leeg.
blijf gewoon avn alles proberen want het spugen met een boog hoort niet.

heel veel succes.

groet Loes

Hallo allemaal.

Heel erg bedankt voor jullie reactie.
Wij moeten 15 januari weer naar het cb toe en dan zal ik zeker gaan vragen hoeveel schepjes wij van de johannesbroodpitmeel er in mogen doen.
wij gebruiken speen maat nummer 1 van het merk bibi (nuk dental)
Ik zal ook eens kijken bij de ad of er andere voeding is voor hem.
Wij gaan dat in overleg doen met het cb.
Nog maals heel erg bedanktvoor de vele reactie’s.

Misschien hebben jullie ook nog antwoord op deze vraag.
Hoe kan ik met andere moeders chatten.
ER staat wel dat er zo veel onlinne zijnmaar ikkomer niet achter hoe ik daar moet komen.
Graag hoor ik het.

Vriendelijke groet Margareth.

Hoi Margaret,

Jij mailde nog heel laat. (toen sliepen we al)
En ik mail heel vroeg. Nu slaap jij misschien nog.

Je had de jbm al geprobeerd en toen spuugde je kindje nog he?
Probeer het dan eens met 4 schepjes. Je hebt hiervoor wel de papspeen nodig.
Want de melk wordt nu ook wat dikker en die past niet door de speen
met 1 gaatje.

Hoe je kan chatten met andere moeders weet ik niet.
Bedoel je via ikkeben? Of bedoel je een andere site.

Laat je nog even horen of het met 4 schepjes over is!

Als wij Anne de fles geven (heeft ook 4 schepjes erdoor) drinkt ze hem
in 1 keer leeg.
We laten haar na het flesje boeren en niet meer tussendoor.
Ze spuugt soms een druppeltje, maar meestal komt er niks meer uit.
Het cb zei mij 2 schepjes te doen, maar toen hielp het nog niks en toen
heb ik zelf de schepjes opgehoogd.
Gewoon op je gevoel afgaan!
Succes!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 25 week

quote:
hallo, ik heb zelf geen kindje wat spuugt maar mijn broer en zus hebben het vroeger wel veel gedaan zij bleken reflux te hebben. Volgens mij is dat dat het maagje niet goed afsluit waardoor de voeding er net zo hard weer uitkomt het zogenaamde boogspugen ik zou eens nagaan of dit bij jou kindje ook het geval is. In ieder geval heel veel geluk met jullie kleine spruit.

monique

Hallo,

Ik zou voeding voor spugende kindjes gebruiken. Die kan je zo krijgen. Of voeding die wat dikker is, voor hongerige baby’tjes, die blijft beter zitten. Ga eens langs bij de ka om te weten wanneer je juist met vaste voeding kan beginnen, hangt af van de grootte en gewicht bij een vroeggeboren kindje. Voor de rest, veel succes en geniet van je kleine man!

Groetjes,

Tamara

quote:

quote:

monique meijer