Joey heeft vandaag zijn tweede inenting gehad, en hij was er best wel hangerig van. Hij wou niet veel en had rode wangetjes (geen koorts) en heeft ook niet veel geslapen. Bij de eerste inenting sliep hij juist veel, maar volgens mij is hij ook nog met tandjes bezig, want hij heeft van die zure poepluiers.
Omdat het dus even allemaal wat minder ging vandaag, mocht hij beneden zijn speentje hebben, die normaal de slaapkamer niet meer af komt. Toen zag ik dat hij die speen een paar keer voor de helft in de mond deed! Hij doet de onderkant van het schildje ook in zijn mond, waardoor zijn onderlip daar overheen valt, en vervolgens maakt hij bijtbewegingen met de kaak. Dit zal misschien wel met de eventuele doorkomende tandjes te maken hebben denk ik? Wie weet doet hij dit wel altijd als hij in bed ligt met de speen, maargoed, dat zie ik dus nooit. Ik vind het wel griezelig, zou hij dat hele ding zo niet in zijn mond kunnen krijgen en er in stikken? Hij heeft gewoon een bibi speen zonder ring van 12+…
Ik heb altijd begrepen dat bibi spenen zonder ring voor in bed zijn, vandaar dat hij die heeft, maar ik nijg nu meer naar een speen met ring, omdat de kans dat het hele ding in zijn mond verdwijnt dan weer kleiner is, maar is dat veilig? Wie weet raad?
Hele speen in de mond..?
Dankjewel Dan ga ik morgen maar eens wat spenen met ring kopen.
Het is ook niet zo dat ik gelezen heb dat ze gevaarlijk zijn, maar de spenen zonder ring heten inslaapspeen en daarom ging ik er vanuit dat die met ring niet in bed horen… Maar dan zal ik morgen papa eens naar de drogist sturen
Het verschil met ring is dat deze in de weg kan zitten als ze draaien of op de buik slapen. Verder maakt het niet zoveel uit.
Groetjes,
Michèle
Inderdaad, mét ring kan lastiger zijn met slapen. Verder niets. Erik had laatst ook de speen voor de helft in z’n mond. Ik schrok er ook van. Toch denk ik dat ze er niet in kunnen stikken, daar zijn ze toch net te groot voor volgens mij.
Groetjes,
M
Hoi,
Ik heb voor Aaron wel spenen met ring in bed maar aan alle spenen zit een doekje (3 in pak voor 1.- bij zeeman…die dus) en daar heeft hij zijn reuk inzitten en dan die speen in zijn mondje en dan slaapt hij snel in.
Gr, Danielle
In de bijsluiter van alle spenen die wij tot nu toe hebben gebruikt ( en dat zijn er nogal wat want Jack ging ze kapot bijten, heb nu een massieve van Bibi geloof ik maar goed doet er niet toe) staat dat de speen zodanig gevormd is dat het onmogelijk is om erin te stikken. Ik weet niet of dat je een beetje gerust kan stellen? Deed het mij namelijk wel, want Jack deed ook regelmatig zijn speen voor een deel in zijn mond…Vreemd he?!