Hele nacht doorslapen

Hallo allemaal,
Heb net deze website “ontdekt”, maar ik zit op mijn werk. Even snel voorstellen; ik ben Mirjam (34), woon samen met Rob en heb een zoontje van bijna 6 mnd. Hij is met 36 weken geboren en was niet alleen prematuur maar ook dysmatuur (te klein voor zijn leeftijd). Hij woog 1800 gram en heeft 6 dagen in een couveuse gelegen en werd met de sonde gevoed. na 19 dagen mocht hij naar huis. Dit alles was ontstaan omdat ik zwangerschapsvergiftiging had, eindigend in het hellp-syndroom.
Enfin dit ter info.

Onze Bram doet het nu verder eigenlijk wel prima, hij zit al weer binnen de lijntje qua lengte en gewicht. Maar meneer is s nachts om 5 uur klaar met slapen.
Hij gaat om 7 uur naar bed en krijgt dan om half 12 nog een voeding en dan pas weer om 6 uur. Hij kan dit makkelijk want hij heeft ook wel eens 9 uur tussen zijn voedingen gepresteerd.
Helaas heeft ie sinds een week of 2, na die late fles geen zin meer om te gaan slapen en als hij dan eindelijk slaapt (half 2) dan wordt ie om half 5, 5 uur weer wakker.
Hij huilt niet, maar is wakker en wil er uit, ligt eerst te kraaien enzo, maar gaat uiteindelijk jengelen als hij geen aandacht krijgt.
Na 20 keer heen en weer rennen om zijn speentje te geven, krijgt ie dan om half 6 maar een fles en dus nieuwe energie. Als ik dan moet werken, slaap ik dus niet meer voor ik al weer op moet staan om 7 uur. Dit is dus echt dodelijk. vannacht geslapen vanaf half 2 tot half 6! Ik sta ongeveer op instorten en heb geen idee wat ik hier mee aan moet.
Wie heeft er een tip?
Later naar bed doen, is ook een probleem, want rond 7 uur begint ie echt te jengelen.
overdag slaapt ie van 11 tot 2 en verder niet.
Wie? oh wie, weet raad?

ik hoor het graag, alvast bedankt.
Mirjam

Hoi welkom hier, ik zal mezelf ook even snel voorstellen aan je; ik ben Jolanda en getrouwd met Dennis. Wij hebben 2 kinderen; Lisa (25-08-2002) en cas (02-12-2004).

Lisa is nooit een echt fan geweest van doorslapen en nog niet. Zij ligt nog geregeld tussen in bij ons.
Cas daarintegen gaat 's avonds om 7 uur naar bed, komt tussen 3 en 4 om nog iets te drinken en slaapt dan weer tot 8 uur 's morgens. Aan hem geen omkijken al moet ik zeggen dat die nachtvoeding mij de laatste tijd ook wel de das omdoet, maar ja dat heb je met borstvoeding en voeden op verzoek.

Terug naar jouw verhaal; tja echt een goed advies heb ik ook niet. En als je die late fles nu even laat staan, of wordt hij er wakker voor? Anders slaapt hij misschien gewoon door.

Ik zou zeggen heel veel sterkte en werkse!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

kaitlyn deden wij op die leefdtijd 8 uur laatste fles en sliep ze door tot 6 uur maakte ik haar wakker 11 uur dan dronk ze 3 slokjes en vervolgens ook om 6 uur wakker

misschien helpt dit bij jullie laatste fles vervroegen naar uur of 8 a 9 en dan kijken wat hij doet,probeer het in het weekend als je niet moet werken

strekte

[quote]
misschien helpt dit bij jullie laatste fles vervroegen naar uur of 8 a 9 en dan kijken wat hij doet,probeer het in het weekend als je niet moet werken.

Dat is misschien wel een goed idee. We hebben namelijk 1 keer gehad dat we om 21.00 thuiskwamen en toen sliep hij uiteraard al in de auto. Toen ik hem uit zijn stoeltje haalde om naar bed te gaan, was hij helemaal over de rooie. Toen heb ik hem maar een fles gegeven en toen heeft ie tot de volgende ochten half 7 geslapen. Daarom weet ik dat ie 9 uur zonder eten kan.
Goed idee, ik ga dat nog eens proberen, wie weet is dat het ei van columbus wel.

Bedankt voor het idee. zal nog laten weten hoe het afloopt. groet,
Mir

Hoi Mirjam,

Ik hoop dat het inderdaad helpt, die laatste fles vervroegen naar 20.00 - 21.00 uur!
Want dat weinige slapen is idd moordend

Ik zal me ook nog even aan je voorstellen
Ben dus Bianca, 30 jaar en ik woon samen met mijn vriend Peter (45) en ons zoontje Stephan. ( www.stephanveenhuizen.peutersite.nl )

Heel veel plezier hier en sterkte vanavond/vanacht!

Groetjes, mamma van Stephan

Ten eerste: Welkom hier!!

Mijn dochtertje was ook nooit zo’n goede doorslaper in de eerste maanden, ze was zelfs al ruim een jaar en werd nog 1 keer wakker in de nacht!!
Je kunt wat proberen te schuiven met de voeding,maar ik ben ook van mening dat als je kindje wakker is en niet huilt ofzo, je het rustig kan laten liggen!!
Vaak vallen ze vanzelf wel weer in slaap!!
Als je er zo vaak heen blijft lopen, blijven ze juist wakker!!

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie tips. Ik heb vrijdag geprobeerd om hem om half 10 nog een fles te geven en toen sliep hij tot 4 uur. Dus net niet de hele nacht door.
De rest van het weekend maar weer zijn oude ritme opgepakt en dat lukte aardig. Alleen vannacht was hij weer van 2 tot 3 uur wakker en klaar om op te staan en ik moest weer gaan werken vandaag! grrrr
Maar ja, zo klungelen we nog maar even door, het zal toch wel een keertje beter worden?
Het is nou eenmaal geen robot, die je kunt programmeren.
groetjes,
MIrjam

Gewijzigd door - mcornet op 22 Mar 2005 16:04:11

Het wordt vanzelf wel beter hoor!!
Ik snap dat het fustrerend is omdat je zelf ook vroeg weer op moet om te gaan werken,maar hou nog effies vol!!

En dan gaat het weekend ook nog eens de zomertijd in (klok een uurtje vooruit)! Da’s voor sommige kinderen ook weer wennen en aanpassen.

Cas van mij heeft een nieuwe wekken geloof ik de laatste 3 dagen. Hij sliep eerst tot 3 uur en dan kwam hij en nu slaapt hij tot 6 uur en dan wil hij drinken. Gelukkig kan ik hem na een slokkie tiet weer in zijn bedje leggen en dan slaapt hij heerlijk verder.

Doorslapen blijft volgens mij altijd wel een probleem, omdat we nu eenmaal lekker willen doorslapen. Maar ja sommige kinderen denken daar anders over.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).