Hallo allemaal,
Heb net deze website “ontdekt”, maar ik zit op mijn werk. Even snel voorstellen; ik ben Mirjam (34), woon samen met Rob en heb een zoontje van bijna 6 mnd. Hij is met 36 weken geboren en was niet alleen prematuur maar ook dysmatuur (te klein voor zijn leeftijd). Hij woog 1800 gram en heeft 6 dagen in een couveuse gelegen en werd met de sonde gevoed. na 19 dagen mocht hij naar huis. Dit alles was ontstaan omdat ik zwangerschapsvergiftiging had, eindigend in het hellp-syndroom.
Enfin dit ter info.
Onze Bram doet het nu verder eigenlijk wel prima, hij zit al weer binnen de lijntje qua lengte en gewicht. Maar meneer is s nachts om 5 uur klaar met slapen.
Hij gaat om 7 uur naar bed en krijgt dan om half 12 nog een voeding en dan pas weer om 6 uur. Hij kan dit makkelijk want hij heeft ook wel eens 9 uur tussen zijn voedingen gepresteerd.
Helaas heeft ie sinds een week of 2, na die late fles geen zin meer om te gaan slapen en als hij dan eindelijk slaapt (half 2) dan wordt ie om half 5, 5 uur weer wakker.
Hij huilt niet, maar is wakker en wil er uit, ligt eerst te kraaien enzo, maar gaat uiteindelijk jengelen als hij geen aandacht krijgt.
Na 20 keer heen en weer rennen om zijn speentje te geven, krijgt ie dan om half 6 maar een fles en dus nieuwe energie. Als ik dan moet werken, slaap ik dus niet meer voor ik al weer op moet staan om 7 uur. Dit is dus echt dodelijk. vannacht geslapen vanaf half 2 tot half 6! Ik sta ongeveer op instorten en heb geen idee wat ik hier mee aan moet.
Wie heeft er een tip?
Later naar bed doen, is ook een probleem, want rond 7 uur begint ie echt te jengelen.
overdag slaapt ie van 11 tot 2 en verder niet.
Wie? oh wie, weet raad?
ik hoor het graag, alvast bedankt.
Mirjam