Hallo
mijn dochter van 16 weken heefd vanachtend bijna een hele fles opgespugt. Ze was tijdens het flesje inslaap gevallen, ze had de hele fles leeg (200cc0 maar was te moe voor een boertje,Toen heb ik haar in de box gelegd en ze begon na 5 minuten erg duk te doen en toen spugten ze ineens heel erg veel, alles was nat! Na dat ik haar had omgekleed heb ik een nieuw flesje gemaakt waarvan ze 60 Cc heefd opgedronken, toen wou ze naar bed. Ze is erg verkouden momenteel, kan dit hier mee te maken hebben? Ze spuugt normaal wel eens kleine maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt. Moet ik me zorgen maaken?
Groeten
Jolanda
Hele fles opspugen! help
Je zegt zelf al dat ze niet geboerd had. Misschien ook iets te snel weggelegd. Mijn dochtertje spuugde heel veel (krijgt ook Nutrilon AR nu) maar ik laat haa altijd boeren hoe moe ze ook is, het duurt langer maar dat is dan maar zo en ikleg haar daarna ook nooit meteen weg. Ik laat haar altijd nog even op mijn schouder hangen. Ook al is ze moe, ze slaapt dan al toch min 10-15 blijven zitten.
En even in de gaten houden. Het kan altijd gebeuren, wat je zegt ze is verkouden ook, dus misschien speelt het samen. Anders even bij je cb of ha vragen hoe of wat. Want opgeven oke, maar een complete fles uitspugen is niet goed.
Groetjes,
Michèle
Ja, kan makkelijk met haar verkoudheid te maken hebben.
Zie het eens zo: stel je bent zelf niet zo lekker en je krijgt een plens van 200ml warme melk. Word je ook niet blij van.
Als die kleintjes zich niet tof voelen door verkoudheid of wat dan ook, liever kleinere hoeveelheden geven en dan elk uur iets ofzo.
Verder kan het er ook mee te maken hebben dat ze geen boertje gelaten heeft. Er zat duidelijk nog iets dwars en met die boer is de hele fles mee teruggekomen.
Ik zou me vooralsnog geen zorgen gaan maken als ik jou was. Als ze al haar flessen terug blijft geven, zou je kunnen proberen om met 1 schepje minder aan te maken. Dus 180 water + 5 schepjes. Dat blijft er blijkbaar makkelijker in.
Groetekes, Sje
Hoi hoi,
wat vervelend he dat ze soms zo kunnen spugen. Op dit moment heerst er ook een griep. Mijn dochtertje van 21 weken had dit ook van de week. Ze heeft 1x alles uitgespuugd en 2 dagen later was ze aan de diarree. Wat je ook kan doen is evt Nutriton aan haar flesje toevoegen. Heb ik al sinds haar geboorte, want ze is een echt spugertje.Het kan natuurlijk ook zijn dat je haar inderdaad te snel hebt neergelegd, alleen kan ik me dan niet voorstellen dat ze een hele fles uitspuugt.
Mila heefd gisteren nog veel meer gespuugt, ben naar de dokter geweest en die raden aan om 100 cc aan te bieden in plaats van 200cc (de dokter vond dat 5x 200cc erg veel was voor een kindje van 4 maanden, hoeveel krijgen jullie kindjes?)
dit drinkt ze wel op en houd aze gelukkig binnen, gister avond 10.00 uur wou ze zelfs meer, heefd 200 gedronken en niet gespugt. van morgen 6.00 wou ze niet meer als 100cc. en om 10.00 125cc(niet echt veel) Maar ze heefd niet meer extreem gespuugt, is gewoon vrolijk en heefd geen koorts. Ik moest het rustig weer opbouwen. heefd iemand dit wel eens met zijn kindje gehad?
Groetjes
Jolanda
Ik heb dit met Morgan niet gehad, maar om antwoord te geven op je vraag wat ze eten. Morgan krijgt 5 x 200 cc aangeboden. Dit kan en mag gewoon volgens het cb. We doen dit in ongeveer een klein weekje en ze pakt nu meerdere keren per dag de 200. Ze krijgt om de 4.5 uur eten. Alleen de laatste fles laten we haar zelf bepalen. Dus 19.30 de laatste fles en dan naar bed. Ik ga zelf zo 22.00 naar bed en dan hoor ik wel hoe laat ze komt. En zo door bouwen we het rustig op tot de gewoon om de 3 uur 200 cc krijgt. Dus volgens mij kwa leeftijd moet jou kindje het wel kunnen hebben alleen nu even niet. Ik moet wel zeggen Morgan heeft veel opgegeven en krijgt nu Nutrilon AR, en daar geeft ze zo goed als niet van op alleen als ze slecht geslapen heeft dan geeft ze op. Dus vermoeidheid kan hier wel een issue zijn.
Groetjes,
Michèle
Madison heeft dit ook een paar keer gehaad… en toen zij dus niet ziek was. De eerste keer was best eng zat in een trein onderweg naar huis. Gelukkig had ik wat extra kleding en dekens bij me. De volgende dag naar de HA gegaan omdat toen dacht ik dat iedereen bij de CB gewoon gek was (denk ik trouwens nog steeds) . HA gevraagt of zij een boertje gelaten en daar was ik toen mee bezig… Ik was verteld om voor een tijdje Madison gewoon eerst 100cc te geven boeren en dan de laaste 100cc… En meer maken naar zo veel spugen is niet het beste idee omdat de kleintjes de vocht van de spuug inademen en als je dan gelijk meer drinken geef kunnen ze de vocht niet goed op hoesten. Toen de HA et had gezegt klonk et wel beter.
Hoi,
volgens mij hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Lekker rechtop houden na de fles en al slapend een boertje laten doen door zachte klopjes op de rud te geven.
Groet LOes
Boeren doen ze toch wel, slapend of niet, het duurt alleen wat langer. Morgan heeft vandaag 3 flessen slapend gehad omdat mevrouw vanacht liever tegen haar beer lag te kletsen dan dat ze ging slapen. Beetje sjago, maar het ging wel vandaag.
Groetjes,
Michèle
Het kwam toch niet door dat ze geen boertje had gelaten maar door de buikgriep. Mila spuugt nu niet meer maar is flink aan de diarree en eet slecht, maar ze is gelukkig nog gewoon vrolijk en heefd geen koorts! Dus nu maar om de 2 uur voeding en ORS aanbieden en kijken wat ze opdrinkt. Dit is al de 2e keer dat ze buikgriep heefd, het zat er wel aan te komen want ik en mijn man hebben het ook allebei gehad, dus gewoon even uitzieken en zorgen dat ze niet uitdroogt.
Dus morgen weer niet werken en wel weer naar de dokter!
Groetjes
jolanda