Hele erge jeuk in de oortjes


#1

Sylvie heeft toch zo’n erge jeuk in de binnenkant van haar oortjes dat ze steeds zit te krabben. Zelfs zo erg dat ze het open krabt en ze steeds kleine wondjes in haar oortjes heeft.
Ik heb al gegoogled en ook al op het forum gezocht maar ik vind alleen artikelen van de oortjes goed schoonmaken enzo. Dat doen wij wel.
Als ze in bad gaat of onder de douche wassen we de oortjes altijd extra goed en we drogen ze ook extra goed af. Ook maak ik haar oorschelp en achter haar oortjes vaak genoeg schoon met een wattenstaafje. Maar waar komt dan toch die jeuk door? En wat moeten we er aan doen?
Olie in de oortjes of zalf? Het ziet er absoluut niet droog of vies uit, dus we snappen echt niet waar de jeuk van komt…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie


#2

Was je haar haartjes altijd met shampoo? Zoja, dan kunnen het evt. zeepresten zijn die de jeuk veroorzaken.

Ik zou niet zelf gaan prutsen met olie of zalf in de oortjes. Dat kan namelijk net zo irriteren als zeepresten.

Het kan ook zijn dat er iets bij haar trommelvlies irriteert en dat ze daarom maar blijft krabben. Dus als het aanhoudt, desnoods even bij de huisarts laten checken hoe de trommelvliesjes eruit zien.

Groetekes, Sje


#3

Oh jee dat hoop ik niet… Ik heb vroeger zelf als kind zijnde erg veel problemen met mijn oren gehad… Buisjes, oorontstekingen… Ik hoop niet dat zij dit krijgt…
Ja we wassen haar haartjes wel met shampoo, dus dat dan eerst even achterwege laten? Ze gaat 2 keer per week in bad of onder de douche…
En ik gebruik nu nijntje shampoo en badschuim…

En oh ja nu we het er over hebben… Ze slaat af en toe met haar handjes op haar hoofdje… Kan dit met de oortjes te maken hebben of doet ze dit voor haar plezier? Lijkt me niet, maar toch ik weet niet hoe kindjes daarmee zijn

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 28 Feb 2011 14:04:54


#4

Ik zou dat wassen met shampoo inderdaad achterwege laten. Het is ook nog niet nodig op die leeftijd. Volgens mij zijn de haartjes van onze meiden pas voor het eerst met shampoo gewassen toen ze de 2 jaar gepasseerd waren.

Dat slaan op het hoofdje kan inderdaad ook te maken hebben met de oortjes. Kindjes van die leeftijd kunnen dingen die ze voelen (pijn, jeuk) moeilijk lokaliseren. Dus kan goed dat het voor haar een manier is om toch bij die irritatie zien te komen.

Groetekes, Sje


#5

H.ayley slaat ook altijd op haar hoofdje als ze weer oorontsteking heeft.
Verder wrijft ze altijd aan haar oortjes (lijkt dan aslof ze jeuk heeft) of trekt aan haar oortjes.

Eind maart krijgt ze buisjes.