Heimwee

Goh, heb me de laatste weken toch heimwee, vreemd is dat het komt namelijk met vlagen. Soms maanden niets en is alles prima, maar soms wou ik toch dat ik even bij mijn familie langs kon fietsen, ofzo! Vreemd want ik weet dat Nederland voor ons toch geen optie is! Voordat we voor mijn man een verblijfsvergunning hebben en dan ook nog die kleine in de kinderdagverblijf, onregelmatige diensten werken etc! het kan gewoon niet en het is ook het beste voor ons om hier te zijn! maar had toch graag mijn familie om me heen gehad!

hartstikke logisch toch! Voor sommige momenten en praktische dingen is het heel fijn je familie in de buurt te hebben.

Ik baal soms al dat ik 1,5 uur moet rijden om mn ouders te kunnen zien, dus ik snap heel goed dt het in jouw geval soms gewoon moeilijk is.

Heb je wel veel contact met Nederland, via telefoon, skype enzo?

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

@ Liske,
We emailen veel, en bellen 1 keer in de 2 weken ongeveer! Skype is moeilijk ivm internet verbinding, we hebben geen internet thuis, alleen op het werk!
Tja komt wel goed hoor maar soms baal ik er zo van!

Ik kan het me voorstellen, wat Liske zegt heb ik ook, dus dat zal jij al helemaal erg hebben af en toe. Knap van je hoor, dat je het daar redt. Petje af! En kom hier maar lekker spuien, lucht hopelijk op.

Groetjes,
M

[img]http://b2.lilypie.com/knfyp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Kan ik me goed voorstellen, mijn ma woont in Noord holland en dat vind ik soms al ver. Kun je nagaan hoe het bij jou is. Enne een vliegticket is nog steeds duurder dan een treinkaartje.

Groetjes,

Michèle

Is toch logisch, stel je voor dat je het nooit zou hebben dan klopte er volgens mij ook iets niet.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik kan me er iets bij voorstellen. Ik zou het denk ik niet eens kunnen. Ik ben vaak bij mijn ouders of zij bij mij. Bel ook vaak. En ze wonen gelukkig op 10 minuten afstand. Zou het ook niet anders willen.

Maar niets is toch onmogelijk. Stel dat je terug zou willen dan is het een kwestie van regelen maar het KAN wel.
Hoe lang woon je daar al dan?
Ik vind het iig knap van je dat je ooit die keuze gemaakt hebt.

Groetjes Bianca

Ik kan me heel goed voorstellen dat je heimwee hebt. Is ook logisch als je zo ver van al je dierbare mensen woont. Ik vind het knap van je dat je ooit die keuze hebt gemaakt. Ik zou het denk ik zelf niet kunnen. Misschien is het anders als mijn partner in het buitenland zou wonen en we anders niet bij elkaar kunnen zijn. Maar nu zou ik echt zoiets hebben van ik wil heel graag bij mijn familie en vrienden in de buurt wonen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik ben hier voor het eerst gekomen in Januari 2006, maar sinds November 2007 ben ik hier echt gaan wonen. Wel in die tussentijd al 2 keer naar NL geweest en mijn ouders en 2 van mijn zusjes zijn hier ookal naar toe gekomen. Naar NL komen zou voor ons heel moeilijk zijn vooral met de verscherpte immigratie regels voor buitenlandsers, mijn man is dan wel hoogopgeleid maar spreek geen Nederlands, dus eigenlijk toch niet echt een optie! Wel jammer, maar ik mis NL eigenlijk niet, maar mijn familie!

heel logisch meid!
ik woon ook niet ind e buurt bij mijn ouders maar die wonen in ieder geval nog wel gewoon in nederland.
maar ik herken je gevoelens wel, alleen in jou mate is dat natuurlijk erger.
Ga lekker een paar weken gewoon naar familie toe, moet toch wel kunnen?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Is je man een…eh…hoe noem je dat? Malawinees? Malawiër? Malawi? Malawi-eh…Sorry, ik weet het even niet! Een man uit Malawi? Ik kan me voorstellen dat je je familie mist hoor. Zelf mis ik NL heel erg als ik bv op vakantie ben, ben echt verknocht aan ons kikkerlandje. Mijn ouders en zus wonen 40 minuten rijden en dat vind ik ver genoeg. Ik zou ze ook erg missen!

Oh ja, wil je al een hele tijd zeggen dat ik je profielfoto zo leuk vind, dat Jada in haar lieve rode laarsjes zo bij je zit te knuffelen! Echt schattig! Praten jullie ook Engels?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

@ Rainbow, mijn man is Malawiaan! hahahahh En wij spreken Engels als eerste taal ja! Ook voor Jada is het Engels, daarna Chichewa, wat ze hier spreken en daarna pas Nederlands, omdat ze dat eigenlijk alleen van Mama hoort! Bedankt van die profiel foto, die rode laarsjes heb ik nog aangehad, dus die hebben wel veel sentimentele waarde!

Ah, daar was ik nou nooit opgekomen: Malawiaan!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker