Hoi allemaal,
Ook ik zit met een slaapprobleem (denk ik)
Ons gebeurt het volgende:
Senna, 4 weken oud, FV, 6 flessen van 120cl per dag, heeft veel moeite met in slaap komen. We voeden haar over het algemeen iedere 3 a 4 uur. Na iedere voeding is ze een aantal minuten lang erg slaperig. Daarna breekt er een moment van alertheid aan waarin ze wat meer nieuwsgierig en wakker is. Onze insteek is dan om haar bij de eerste tekenen van slaap richting bed te brengen (al is het soms moeilijk om haar slaapsignalen te zien).
Vaak komen we daar echter niet aan toe omdat ze tijdens het rondkijken wordt overvallen door een aantal spontane huiluitbarstingen. Het ene moment is ze rustig, dan krijst ze het ineens uit. We proberen haar dan altijd te kalmeren (sussen, wiegen, etc, wat vaak uiteindelijk lukt) maar het probleem is dat het een aantal minuten later dan weer terugkeert.
Op zich is dit, behalve dat het uitermate zielig is voor onze kleine meid!, niet per se een probleem als ze dit een aantal kwartier lang zou doen. Het probleem zit hem met name in het feit dat ze deze aanvallen van plotseling huilen ook nog ondervindt wanneer we haar in bed hebben gelegd. En ze komt daardoor dus niet/heel moeilijk in slaap! Gevolg is dat ze vaak oververmoeid raakt en nog moeilijker de slaap kan pakken.
Soms kunnen we haar vrijwel meteen na de voeding in bed leggen, soms duurt het dus wat langer voordat ze haar slaapsignalen afgeeft, maar bijna altijd wordt ze overvallen door deze huiluitbarstingen. Deze gaan over het algemeen gepaard met een naderhand heftig sabbelen op de speen. Ook lijkt ze last te hebben van winderigheid. Nu is Senna onze eerste, waardoor ik moeilijk kan zeggen wat veel en weinig winderigheid is, maar in onze ogen lijkt het veel.
Herkent iemand dit soort huil-aanvallen?
Heeft iemand misschien tips om het onze kleine beter naar haar zin te maken?
Alvast hartelijk dank voor al jullie steun!
Martine
Gewijzigd door - Martine29 op 10 Sep 2010 23:09:21