Heftig hoesten

Sinds vorig week, een goede week nu ongeveer hoest mijn zoontje.
Hiervoor heb ik zijn bedje (hoofd) wat hoger gelegd, daro hoestdrank 3 maal daags 3 theelepels … hij drinkt goed, wilt overdag niet slapen, 's nachts wel goed. behalve vorig nacht.
Hij is alert speelt maar vraagt natuurlijk extra aandacht…
maar hoelang kan zo’n hoesten aan houden… en hij heeft het op moment vanavond bij het avondeten heel HEFTIG gehad…
Ik wist me geen raad… ,

Wie kent dit en wat kan ik het beste doen?
Daro hoestdrank gebruik ik morgen 1 week en dan moet ik stoppen.

Hoesten kan 4 tot 6 weken duren

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi mammavanowen,

Wij gebruiken altijd Bisolvon hoestdrank voor kinderen.
Ik heb het eigenlijk niet zo op hoestdrank, want ik vind dat het maar matig helpt.
Ik smeer met het slapen gaan altijd wat luuf op de borst en rug.
Verder smeer ik de luuf onder de voetjes en trek dan lekkere warme sokken aan.
Raar maar waar, het hoesten in bed is over.
Dit laatste heb ik eens ergens gelezen in een blad over kinderen en geprobeerd en het werkte.
Probeer maar eens.
Hoesten kan 4 tot 6 week aanhouden.
Je kunt gewoon met de kleine naar buiten gaan hoor, wel warm inpakken!
Hoe oud is je zoontje?
Dat hij overdag niet wil slapen is vervelend want hij is misschien wel wat jengelig?
Zou het toch proberen, hij zal sneller beter zijn.
Probeer het anders eens van die luuf met het slaapje overdag.
Laat hem anders gerust een uurtje liggen overdag, hij slaapt misschien niet maar rust zo wel lekker uit.

Laat je even weten of dit wat is?
Enne… beterschap voor de kleine!

Groetjes Lisan.

Je kan ook altijd een rouwe doorgesneden ui naast zijn bedje zetten dat helpt hie ook altijd erg goed.

Groetjes,

Michèle

Voor hoesten staat 6 tot 8 weken zegt mijn huisarts, dus je hebt nog een poos te gaan. Alle beterschap en sterkte met de kleine man.

Groetekes, Sje

ik ging na 3 a 4 weken blaffen toch effe langs de H A. zeker als hij het erg benauwd had. naar je verhaal heb ik het idee dat het niet een gewoon hoestje is, maar dat ie het best moeilijk heeft. zolang hij slaapt is het oké. maar als hij snachts veel wakker hoord door heftige blafhoest of het komt niet los…miss even naar de huisarts.
enne…over die hoestdrank. een hap arts zei dat alles wat je bij de drogist koopt weinig of nauwelijks helpt…zonde van je geld. alleen dingen zoals neusspray en pijnstillers etc. maar hoestdrankjes…niet…die krijg je idd ook niet voorgeschreven van je ha …

ik heb nu ventoline voor m omdat ie soms wel eens een pseudokroepaanval krijgt snachts. altijd rond 12 a 1 uur, en je denkt eerst dat je een hond hoort blaffen en dan kom je erachter dat t je kind is die bijna stikt in de hoest. heb het gelukkig maar weinig nodig, maar als het moet, doet ie het goed

x Floss

Hier ook zo’n blaffende zeehond,

vind het zo zielig dat hoesten,het kan best zeer doen,hij zegt ook steeds au keeltje.

Morgen maar een goede hoestdrankje voor hem kopen.
Hopelijk word het dan iets minder.

Beerschap met je mannetje hopelijk is het hoesten snel over.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Hier altijd Bisolvon bij vastzittende hoest. Dat werkt echt perfect. Na een paar dagen komt het los. Je moet het dan nog een dag of 3 blijven geven om het goed te laten werken.
Bij gewone kriebelhoest heb ik druppels van VSM.

Groetjes Bianca

@ Bianca,

Jij hebt goede ervaringen met Bisolvon bij vastzittende hoest?
Ik schreef hier al eerder dat ik dat niet heb.
Merk er weinig van dat het hoesten minder wordt.

Groetjes Lisan.