Heerst er wat?

Even een vraagje, Tom heeft afgelopen donderdag zijn menc en bmr prik gehad. Ze hebben gezegd dat hij van de menc de dag erna koorts en dergelijke kon hebben, wat ook gebeurde. maar hij heeft nu inmiddels nog steeds koorst. In de ochtend is er niets aan de hand, maar later op de dag loopt het op tot de 39,0/39,5. Hij oogt helemsaal niet ziek, en hij was voor de prikken net 3 dagen koorts vrij.
Baal hier wel van, want ik heb geen flauw idee wat het kan zijn. HIj is vrolijk, eet goed, drinkt goed (nog meer dan eerst, ivm de koorst) het enige wat opvalt is dus de koorst, en dat hij in de ochtend opeens heel vroeg komt (zo rond 430 gemiddeld). Maar na wat drinken of pap, slaapt hij ook wel verder. Heerst er wat ? want om heel eerlijk te zijn, denk ik dat vrijdag hij koorts had van de menc prik, maar waarom hij nu weer koorts heeft, weet ik niet. Eerder was hij nooit echt ziek, en had hij nooit koorts, en het lijkt wel dat sinds hij bij het kdv zit, hij elke week nu een paar dagen "ziek"is. Weten jullie wat eht is, en zou ik hiermee naar de dokter moeten morgen? Ik ben geneigd om niet te gaan, omdat hij verder niet ziek oogt. Wat vinden jullie?

liefs woezel

het kan heel goed zijn dat hij op de kdv wat heeft opgelopen.
Lindsey heeft ook sinds ze naar de kdv gaat elke keer wel weer wat. ik heb begrepen dat dit met name het eerste jaar is dat ze naar de kdv gaan daarna zal het langzamerhand minder worden.
ook hebben kleine kindjes sneller koorts dan volwassenen, dus zeker als hij niet ziek oogt/reageert en normaal eet en drinkt hoef je niet zo snel naar de huisarts. wanneer hij echt hoge koorts heeft en echt ziek doet kan je natuurlijk altijd even de ha bellen. dit kan je natuurlijk sowieso doen, gewoon even informeren bij de ha als je je daardoor beter voelt.

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Wat Rinske zegt is helemaal waar. Op het moment dat ze ineens met zoveel kindjes in aanraking komen, pikken ze het eerste jaar heel wat virusjes mee. Als het een beetje tegenzit, profiteer je hier als ouders ook nog eens van, ben het eerste crechejaar van Nora ook heel veel ziek geweest…

Dit is gewoon iets waar ze aan moeten wennen. Al je nu de creche over zou slaan, komt het het eerste jaar dat ze naar school gaan, het hoort er jammergenoeg bij. Je kindje bouwt op deze manier zn weerstand op.

Ook reageren sommige kindjes best heftig op die prik. Wat betreft de huisarts zou ik zeggen: volg je gevoel hierin,. Als er iets echt niet klopt, dat valt het je op in het gedrag van je kind. Vertrouw hierin op je eigen gevoel.

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Tom stond vanmorgen op met 37,1 en gin gzonet naar bed met 37,3. Ik snap er dus niks meer van, of het was nog steeds van zijn prikken , of het was een virus. Geen flauw idee, maar hij is dus weer beter.

Ik snap best dat hij nu met meer virussen in aanraking komt bij het kdv. Hiervoor ging hij naar gastoduers, en was hij nooit echt ziek. op een oorontseking na dan.
Daar waren echter niet zoveel kinderen als hier op het kdv, dus ja, het zal daar wel aan liggen. En ach, het bouwt in ieder geval weerstand op, dus in principe is het ook niet erg.
Het is alleen zo jammer omdat hij nu van het 1 in het andere rolt. ZUl je net zien dat hij nu weer 3 dagen koorts vrij is, en dan last krijgt van de bmr prik. pfffff

liefs woezel

Kindjes kunnen helaas wat sneller koorts hebben. Ik moest Tim vorige week van de creche halen, omdat hij 39,1 koorts had. Ik werd s’ochtends om half 11 gebeld en toen mijn man hem bracht was er nog helemaal niets aan de hand. Kwam hem halen en hij had idd rode wachten, maar verder was hij gewoon vrolijk. Thuisgekomen ook helemaal iets aan de hand. Gewoon gegeten en gedronken en gespeeld alsof er niets aan de hand was. S’avonds 38,1 en de volgende ochtend 37,3. Hij is dus die dag gewoon weer naar het KDV geweest en er was niets meer aan de hand. Heeft dus echt maar 1 dagje koorts gehad, dus weet ook niet wat het geweest is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker