Heerst er buikgriep?

Mijn kleine mannetje van bijna 10 maanden heeft buikgriep sinds maandag.
Overgeven en diaree en 39 koorts, de dag erna geen koorts meer hooguit wat verhoging maar nog wel een keer overgegeven en diaree.
Nu 5 dagen later nog steeds enorme poepbroeken, ik blijf kleertjes verschonen en wassen en kon niet naar mijn werk.
Ben gister naar de dokter geweest om even na te laten kijken maar hij vind hem allert en is niet uitgedroogt.
Gelukkig drinkt hij wel goed alleen wil hij amper iets eten.
Hij slaapt ook heel erg veel overdag, na 1 1/2 á 2 uur kan ik hem al weer wegleggen want dan is die kapot en slaapt dan soms 2 uur (normaal is hij 3 uur wakker en dan een slaapje van 1 á 1 1/2 uur)
Ik had gister nog even contact met het KDV en hij is niet de enige die het heeft, arme stumpertjes.
Is jou kindje ook geveld met het virus ?
Hoe is het verloop hiervan ?
En ik ben iets vergeten te vragen bij de dokter, is er iets om de diaree te stoppen of moet het vanzelf overgaan ?

Liefs Sylvia

Ja, er heerst buikgriep.

Voor het stoppen van diarree kun je ORS gebruiken, maar dat is (vind ik!) niet te drinken!

Wij gebruiken voor onze meiden altijd Roosvicee Stop.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 Jan 2010 15:38:52

Merel heeft ook buikgriep gehad toen ze 6 maanden was. En ze wilde ook absoluut geen ORS! Ik heb haar toen paracetamol gegeven en veel laten drinken. Eten is niet zo erg, als ze maar vocht binnen krijgen. De huisarts zei ook dat ORS het beste was, maar als ze dat niet willen; veel laten drinken. Zo lang hij alert blijft en voldoende plasluiers heeft, doen ze inderdaad niet veel.
Sterkte met je kleine man!

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Sje, die roovisee stop is een goeie ! ga het morgen meteen halen.

Het gekke is dat hij ineens alles wil drinken alleen zijn melk niet zo, en voorheen wilde hij hooguit 40 tot 60 cc van iets anders dan melk.

ORS drinkt hij heel goed van de week wel z’n 200cc op een dag maar helaas heb ik het idee dat het weinig doet om de diaree te stoppen maar het vult natuurlijk wel de verloren mineralen aan.

Hij plast heeel minimaal, het zal wel komen omdat hij zoveel vocht met de diaree verliest dat er maar weinig overblijft om te plassen of zijn lijfje vult al het vocht aan wat verloren was gegaan.

Vandaag trouwens niet z’n goeie dag, hij heeft 360cc vocht op en een paar hapjes brood en fruit en een half potje olvarit.
De dagen ervoor kwamen we op 500cc vocht.

Het is zo zielig, hij valt soms letterlijk om omdat hij zo slapjes is en hij slaapt veel en hij is duidelijk afgevallen, het is een stevig mannetje maar nu voel ik zijn ribbetjes.
Hij heeft het ook al een keer met 7 1/2 maand gehad.

Ik had het KDV gebeld dat hij nog niet kwam en er blijken daar meerdere kindjes ziek te zijn.

Voordat je nou gaat lopen zoeken: die roosvicee Stop staat meestal niet bij de gewone Roosvicee. Het is zelfs niet eens zomaar in elke supermarkt te koop.

Hier bij de AH staat het bij de Zonnatura-produkten bijv. Maar bij drogisten verkopen ze het meestal ook. En het kan goed dat de apotheek het ook verkoopt.

Groetekes, Sje

Ik vraag me af hoe jullie dat checken, hoeveel plasluiers ze hebben???
Want Dylano had ook buikgriep en ook ff de ha gebeld en die wou hem zien (hij dronk gewoon goed en zijn eten ook redelijk) en die vroeg dat ook aan mij en toen zei ze zelf al stomme vraag want dat kun je niet zien als alles onder de poep zit. Dus vandaar mijn vraag.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Het gaat sinds vandaag gelukkig een heel stuk beter met de kleine uk.
Ik haalde hem vanmorgen voor het eerst uit zijn bedje zonder dat hij onder de poep zat.
En hij had honger ! at een hele boterham en een flesje melk, later had hij weer normale poep.
De luiers zijn nog bijna droog dus plassen doet hij nog niet veel.

De roosvisee weet ik te vinden in de schappen, bedankt Sje, ik dronk in mij zwangerschap vaak de laxo.

Michelle,
Ik checkte zijn luiers steeds tussendoor of hij plaste want hij dronk wel veel dus zou je verwachten dat er wel wat vocht in zou zitten maar nee hoor kurkie droog.
Ik gebruik pampers en daar zitten korreltjes in die veranderen in een soort gel als het nat wordt en zo kon ik dat goed checken.