Heel veel windjes

Onze dochter laat erg veel windjes en heeft er duidelijk ook veel last van. De ontlasting gaat nu wel redelijk goed (bijna elke dag en niet hard of zo), maar met die windjes wordt het toch vaak krijsen. Ze krijgt al een tijdje volledige flesvoeding (Hypo allergeen) en nu stelde het CB voor om Omneo voeding te gaan geven. Ik las dat dat tegen moeizame ontlasting en darmkrampjes is, maar ik twijfel nog om over te stappen. Ze spuugt trouwens niet echt veel.

Wat zijn jullie ervaringen met Omneo en zouden jullie in dit geval overstappen?

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Onze ervaringen met Omneo zijn erg goed. Onze oudste had veel problemen met poepen. Nadat ik was overgestapt was het probleem verholpen.
Omneo voeding is lichter verteerbaar. Dus kunnen de dampjes dat goed aan.

Toen onze oudste een half jaar was en ik dus moest overgaan van 1 naar 2 ben ik weer begonnen met Hypo allergeen. Ze heeft toen geen problemen meer gehad.

Je zou het altijd kunnen proberen, misschien helpt het jou dochter ook.

Hier ook omneo geprobeerd maar slechte ervaringen. Moet erbij zeggen dat het CB zich lekker vergist had en morgan moest AR hebben en geen omneo. Van de omneo kreeg ze mega spuitluiers en ze had zo ontzettende honger omdat het dus licht verteerbaar was. Ik ben overigens heel snel op AR over gegaan vanwege de reflux.

Groetjes,

Michèle

Het kan idd zijn dat je kindje meer honger heeft. Onze meid had daar geen last van.
Maar als je dochter nu de flesjes wel lust dan zal ze honger krijgen van de Omneo.

Wij hebben ook omneo gebruikt en nooit ellende mee gehad. Geen spuitluiers hier en ook geen extra honger. Ze heeft het er prima op gedaan.
Het was de enige voeding waar ze geen krampjes van kreeg.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Vandaag kreeg ik als tip om evt een druppel olijfolie in de fles te doen. Helpt dat ook? Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar wellicht dat jullie er goede of slechte ervaringen mee hebben.

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Nee olie werkt niet. Het blijft plakken aan de binnenkant van de fles. Dus als je er een drup in doet krijgt je kindje niks binnen. De flessen worden er erg vies van.

Wat je nog zou kunnen proberen in infacol, tegen krampjes. Misschien werkt dit??

Wij hebben wel eens als Sylvie echt niet kon poepen gewoon een mespuntje boter (voor op brood) in de fles gedaan. Maar dan wel als hij op zn warmst is, zodat het snel smelt. Er blijft wel wat in de fles achter, maar het heeft hier altijd zijn werk gedaan. De volgende dag was haar poep dan altijd weer normaal.
En de fles kook je daarna gewoon uit en is ie weer helemaal schoon

Maar mijn dochter heeft geen harde ontlasting, alleen last van de windjes zeg maar. Teveel lucht dus. Ze boert ook zelden na de fles, dus dat kan natuurlijk ook een rol spelen. Infacol heb ik in het begin wel gegeven, later niet meer. Maar ik kan er natuurlijk weer mee beginnen. Dank voor jullie tips!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Lijkt me niet dat boter in de fles helpt voor alleen maar windjes…
Hopelijk helpt de infacol!