Heel veel slapen overdag

Mijn zoontje is 14 maanden en die slaapt volgens mij heel erg veel overdag. Tenminste als hij thuis is.
Op maandagmiddag, dinsdag en woensdag zit hij op het KDV. Daar slaapt hij meestal maar 2x 1 uur en dan is het al veel.
Als hij thuis is slaapt hij vaak 2x 2 uur. Is dit niet nog heel erg veel, of moet hij slaap inhalen van de dagen op het KDV?
Als hij wakker is, is hij wel heel erg actief bezig, maar ja dat is hij op het KDV ook. Hij blijft dan ook gewoon vrolijk en doorspelen, dus moe is hij dan ook niet.
Hebben meerdere kindjes dit van 14 maanden= Of is ons mannetje een klein slaapkopje. ´s nacht slaapt hij ook gewoon goed.

kan zeker zijn dat hij dan bijkomt van de kdv dagen. Daarnaast mijn zoontje is nu 27 maand, en hij slaapt gemiddeld nog 3 uur op een dag, dus ook veel (alhoewel dit de laatste week begint te veranderen) Dus ik zou me geen zorgen maken.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

ja als hij zijn middagslaapje standaard altijd al doet… kan het zijn dat hij extra slaap nodig heeft (vooral de dag na het kdv)
dat merk ik bij mijn zoontje ook heel erg.
die slaapt dan helemaal niet meer overdag maar wel dus in de middag de dag na zijn schooltje

toen Lindsey nog naar de kdv ging had zij dat ook altijd. de dagen erna en dus ook in het weekend moest ze echt even bijtanken. nu gaat ze 2 ochtendjes naar de psz en dan slaapt ze 's middags ook wat langer dan anders, op die dagen meestal 2,5 a 3 uur en andere dagen 1,5 a 2 uur. het is maar net wat ze nodig hebben.

liefs,
Rinske

Hier nog zo’n slaapkopje… moet zeggen dat ik me de laatste tijd ook steeds meer ga afvragen of het wel normaal is (voor zover je van normaal kan spreken natuurlijk, want elk kind is anders)

Ze is nu 21 maanden oud en slaapt meestal nog 2x per dag 2,5uur! Dus dat is 5 uur overdag, en dan 'snachts nog eens 13uur ('smorgens moeten we haar wakker maken)
In het weekend slaapt ze maar 1x overdag en dan wat langer, maar dan maakt ze wel een nacht van 14 uur.

Ze is verder wel ontzettend actief enzo hoor als ze wakker is. Maar ik vind t ook erg veel!

nou, ik zou er maar van genieten nog even. ALs hij ook echt slaapt in die tijd dan zal hij het nog nodig hebben. Je merkt het vanzelf als dat niet meer zo is. Dan wil hij niet meer naar bed, of ligt gewoon wakker in bedje. Hier eentje van nog gee 16 maanden die s middags hooguit anderhalf uur slaapt als ze dat al redt! Ligt er om half 1 na de boterhammen in en is meestal nog voor 2-en wakker. Dit is thuis en op het kdv hetzelfde. Is wel vermoeiend hoor zo’n dag dan soms…

mama1980

Danielle is ook 14 maanden en slaap op het kdv 's ochtends vaak maar 30 minuten en als ze 's middags is ook vaak 30 tot 60 minuten. Want ze denkt volgens mij: “waarom slapen als er iets te doen is en ik ben niet nieuwsschierig maar wil gewoon niets missen hoor”.
Daarin tegen als ze bij mijn moeder op dindagochtend is slaapt ze vaak 2 uur en dan 's middag ook vaak nog een uurtje thuis.
Volgens mij heeft te trouwens nu ook iets nieuws bedacht: ALs mama na een half uurtje als ik lig te slapen ook even wil liggen dan wordt ik wakker en gun ik mama bniet de rust die ze denkt te verdienen . (echt een (s)katje ).
Ik zou me geen zorgen maken en lekker laten slapen als het kan.