Heel veel Kaas tosti's maken


#1

Er is me gevraagd op school of ik voor woe. kaas tosti’s wil maken voor het kerstbuffet … Weet nog niet hoeveel, wel dat het een buffet is van groep 1 t/m 8.

Ik neem aan dat ik dit ook in de oven kan klaar maken?
Heeft iemand ervaring, wat tips voor me?

Het zou me heel veel hersens-gekraak schelen want ik ben niet zo’n bakker!


#2

Hebben ze een aantal gegeven?
Ik zou niet voor het complete aantal leerlingen kaastosti’s gaan maken! Er zijn zat kinderen die het niet lusten of het niet mogen ivm een allergie of ander dieet.

Bovendien, complete tosti’s zijn best groot voor die kleine mondjes, dan eten ze verder niks meer van het buffet.

Ik maak hiet altijd mini-tosti’s. Dus zo’n tostie in 2 driehoeken snijden en dan die driehoeken ieder weer door de helft. Zo heb ik van 1 baksel tosti’s, 8 mini-tosti’s. En dan tikt het lekker aan.

Leuke prikker erin en het is een buffet-gerechtje. Ik zou dus even aan school vragen hoe ze dat met die tosti’s voor zich zien en of ze akkoord gaan met mini-tosti’s.

Ik zou ze persoonlijk niet in de oven maken. Ze moeten wel stevig op elkaar gedrukt zijn en daar is een tosti-ijzer dan beter voor.

En anders als je toch tig volledige tosti’s moet maken, gewoon een tosti-apparaat van iemand lenen. Kun je er 2 tegelijk aanzetten. En ga je hersens niet extra kraken op het warm houden van die dingen want dat gaat je sowieso niet lukken met zo’n groot aantal. Maar gelukkig zijn tosti’s koud ook lekker.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 17 Dec 2012 16:14:30


#3

Sje … ik heb net begrepen voor alleen het klasje van Fabienne dus dat zijn 24 kindjes. En ja, dacht ook aan mini tosti’s want dan kun je er een leuk klein feesthapje van maken (heb nog vlaggetjes hier liggen) komen ze ook eens op.

Dank voor het mee denken!


#4

Je had toch niet echt gedacht om voor de hele school tosti’s te bakken?
Dan kun je daar beter gaan staan met je tostiijzers,
zodat je op afroep weer een stel kunt maken.

M.