Heel potje groente?

Hoi Hoi! De vraag zal vast al vaker gesteld zijn op het forum maar goed… Mijn zoontje is 4,5 maand en ben nu aan het overstappen op groentehap. Maar om alles goed in te plannen valt nog niet mee, hij slaapt nog zo lekker veel! Nu wil ik eigenlijk onderstaand schema aan gaan houden. Heeft iemand er ervaring mee? Andere ideeën zijn welkom!

6.30/7.00 wakker
7.00/7.30 fles 210 cc + 7 schepjes
9.00/9.30 slapen tot 10.30
11.30/12.00 fles 180 cc + 6 schepjes met fruithap na
12.30 slapen tot 14.30/15.00
15.30/16.00 fles 180 cc + 6 schepjes
17.00 slapen tot 18.00
18.00 groentehap ?? (hoeveel geven jullie? 1 klein potje?)
Meestal wil hij rond half 8/8 uur weer gaan slapen, dus weet niet zo goed wat nu met die fles te doen die eerst rond half 8 stond, lijkt me vrij snel na de groente hap? Hebben jullie ideëen? Heb eigenlijk ook nog een fles staan rond 23.00 maar die wil ik gaan afbouwen. Bedankt voor de tips!

Hoi, blijf moeilijk he al die schema’s.
Ik denk dat tussen de middag fruit en fles erg veel is. Wijgeven een fles als jelle wakker wordt (6.45) dan meestal rond 10 fruit. In jou geval kun je dat misschien als hij wakker wordt rond half 11 geven en dat net voor zijn middag slaap de fles. Dan 's middags gewoon fles en 's avonds rond 5 a 6 groente. Eerst ging hij naar bed als hij echt moe werd en maakte ik hem rond half 9 wakker voor de fles. Nu krijgt hij gewoon rond half 8 de fles en drinkt het toch helemaal op en hij heeft er ook geen last van ofzo.

Met 4 maanden krijgen ze meestal zo’n klein potje of een paar schepjes groente, maar hangt er natuurlijk ook vanaf hoe grote eter hij is, lust hij meer is dat volgens het CB ook niet erg. Hij zal eerst wel moeten wennen hoor, maar wel erg leuk. Jelle vind het errug lekker allemaal en lust gelukkig veel.

Groetjes Anita
Jelle is nu bijna 8 maanden

“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker”

hoi,

ik zou als ik jou was het schema veranderen fruithap om half 11 geven niet vlak na de fles

iets nieuws plannen is altijd moeilijk ik zit eigenlijk ook net zo onze dochter is ook iets meer dan 4,5 maanden nu .
ik doe het nu zo en dat gaat erg goed.

06:00 fles 180 cc+ 6 schepjes + rijtebloem
slapen tot ong half 10 (als ze wil)
10:00-10:30 fles 180 cc +6 schepjes
rond 11:00-11:15 fruithapje + liga eerste stap half koekje verkruimeld erdoor
slapen van 11:15 -11:30 tot ong half 3 ,3 uur
15:00 fles 180 cc +6 schepjes
tegen 4 uur groentehapje
op bes tot half 7 ong dan om half 8 ,8 uur fles 180 cc+6 schepjes met rijtebloem.

en dan weer vanaf 6 uur smorgens en dat werkt hier erg goed op deze manier
mischien heb je er wat aan onze dochter is ook een lekkere slaper.dus dit is onze enige oplossing zo.
groetjes patricia