Het is hier vast al een keer gevraagd, maar ik kan het niet snel terugvinden en mijn laptop is enorm traag, dus ik gooi 'm er nog een keer in:
Eva ging altijd slapen tegen 19.30 uur en dan was het ook binnen 5-10 minuten stil. Nu ligt ze er na een lang bedritueel (al zijn we dat al aan het inkorten) pas tegen achten in. En dan gaat ze echt nooit meer meteen slapen. Ze is niet vervelend hoor, huilt niet, maar ik hoor haar minstens één tot anderhalf uur rommelen: zingen, dingen op de grond laten vallen, spelen met haar poppenhuis, praten in zichzelf etc. Vandaag riep ze me en had ze haar slaapzak uit en ze had haar klamboe helemaal in bed getrokken! Ik heb haar weer in bed gelegd en gezegd dat dat de laatste keer was dat ik kwam. Overigens was ik wel blij dat ik naar haar toe ging toen ze me ook echt riep, want die klamboe in bed vond ik minder tof.
Wat ik zeg, ze is niet vervelend en ik vind het niet erg als ze bv 10 minuten ofzo zingt of nog wat speelt, maar tot na negenen is wel erg laat. Zeker omdat ze ook ineens vroeger wakker wordt dan voorheen. Zo heel veel uren maakt ze op deze manier niet meer. Is hier iets aan te doen, tegen dat lange rotzooien? Wij gaan er dus NIET heen, tenzij ze echt roept zoals nu, dus in principe kan ik gewoon bv TV kijken als zij speelt, maar ik vind dat ze gewoon moet slapen op een gegeven moment. Wat kan ik het beste doen?
Groetjes Rainbow, trotse mama