mijn dochtertje heeft heel erg veel last van boertjes laten en heeft veel last van het zuur vaak tot aan de volgende voeding aan toe ik ben hier al mee naar de Kinderarts geweest en daar heb ik zantac voor geschreven gekregen dat is ook niet echt gaan helpen herkent iemand dit ook bij zijn baby ?
Heel erg veel last van boertjes en het zuur wie he
vanhetzelfde! zantac helpt niet meer ik ga zo de huisarts bellen kijken wat die zegt…als ik meer weet hou ik jou ook op de hoogte…mijne laat ook veel boeren en er komt idd zuur naar boven spuugt in ene ook veel…hoe oud is de jouwe? mijne 11 weken vandaag
hi, kom van de huisarts vandaan zantac mogen ze helaas nie tmeer dan 1ml per keer. dus met Zantac zijn we gestopt dat heeft geen zin meer, ze heeft me weer doorverwezen naar de kinderarts. momenteel doe ik iets meer nutriton in zijn flesvoeding dat helpt al wel een beetje, gebruik je ook nutriton? en misschien moet je een schepje meer als normaal erbij doen je mag tot max. 4 schepjes namelijk dankomt de voeding in ieder geval niet terug…hoop dat je hier wat aan hebt. eens kijken wat de kinderarts hierop te zeggen heeft ik hou je op de hoogte!
hai,
onze dochter is vandaag 5 maanden.maar ben zelf ook gestopt met de zantac wat een rot spul was dat zeg ze stikte er zowat in.
ben het toen door de fles gaan doen maar het hielp gewoon niet.ook gebruik ik nutriton nu 3 schepjes maar zal de laatste fles van eens 4 schepjes proberen
het spugen is zoiezo minder geworden maat ongelofelijk hoeveel boertjes zij laat
Jullie zouden eens moeten vragen naar nexium. Mees verdroeg zantac ook niet, vond het zelf ook ontzettend vies spul. Mijn ka zegt dat nexium het medicijn nu is voor reflux… proberen waard lijkt me. Suk6 meiden.
Gr Patries

spuugde mees ook veel of gaf hij golfjes zuur over met de boertjes als hij ongeveer een uurtje of anderhalf daarvoor de fles heeft gehad dat heeft mijn dochter dus gerust vlak voordat ze een nieuwe fles krijgt heeft ze nog last van haar boertjes van de fles daarvoor
heb intussen een dagje met 4 schepjes geprobeerd en het heeft echt geholpen! ik zie hem gewoon niet meer kokhalzen of zijn spuug doorslikken dat scheelt al een hoop. en met spuugen is hij ook spontaan gestopt! hij poept nu wel veel erger maar dat is logisch met zoveel nutriton hahaa
wat ik voorheen verkeerd deed is nutriton tegelijk met voeding in de fles gooien en dan schudden. heb gemerkt dat het dan niet goed oplost en er geen effect ontstaat. nu maak ik de fles iets warmer en doe eerst de voeding erin dan schudden daarna pas nutriton en nog eens goed schudden. ik moet zeggen dat ik voorheen zelfs fase 3 speen moest gebruiken omdat er haast niets uitkwam na 4 schepjes nutriton maar dat probleem is nu ook opgelost! zelfs fase 2 speen zuigt hij alles er makkelijk uit! maandag moet ik naar de ka maar ik denk dat het probleem hierbij is opgelost aangezien hij vandaag zonder te zeuren netjes slaapt na het voeden en spelen. waarscijnlijk heeft het echt geholpen. ik raad het jullie ook aan!
uit bepaalde artikelen die ik op internet heb gelezen heb ik begrepen dat ook Nexium in meeste gevallen niet meer helpt. ben benieuwd wat de ka hiervan gaat zeggen. in ieder geval gaat het nu veel beter met de kleine.
noontje ik had begrepen dat je zantac echt niet mocht mengen met de voeding. is dat je niet verteld? ik weet nou nie tmeer wat de reden was maar toen ik dat vroeg kreeg ik grote ogen van de ka, ze zei gelijk als je dat maar laat. weet verder de consequenties niet meer.
ow trouwens nog iets…op een gegeven moment had mijn zoontje mijn hulp niet meer nodig met boertjes laten niet leuk voor hem maar kon er wel om lachen wat voor boertjes hij liet ahahahaha
sterkte noon hoop dat de jouwe het ook overleeft wat een vervelend gedoe die maagzuur kan het me goed voorstellen dat je dan absoluut niet plat wilt liggen.
nou bij mij hebben ze geen comentaar gegeven dat ik zantac door de fles deed hij zei tegen mij wie ben ik om te zeggen dat het nietgoed is als je dat doet maar ik ben ook gaan probren om 4 schepjes nutriton door de fles te doen dus ik hoop dat dit gaat helpen
Geen idee dat nexium tegenwoordig ook niet meer helpt. weet alleen dat mees een ernstige vorm van verborgen reflux heeft/had en dat het bij hem perfecht geholpen heeft zeker ook in combinatie van nutriton. Moet wel zeggen dat ik 4 scheppen nooit gebruikt heb.
@ noontje, mees haalde ik altijd uit bed met opgedroogde melk rond zijn mondje, je zag hem ook tot de volgende fles voeding weg slikken. Na opnamen van 2wkn in het zh met 5 wkn hebben ze een ph-meting gedaan en daar is dat uit naar voren gekomen. Momenteel zijn we sinds gister gestopt met de nexium en ik moet donderdag weer naar de ka. Hopelijk gaat het hier na 10mnd eindelijk goed.
Sterkte allemaal.
Gr Patries

tjeetje Patricia das niet best zo erg is het bij mijn kleine meid gelukkig niet ze heeft alleen heel erg veel last van boertjes het spugen is al een heel stuk minder geworden niet dat het al helemaal over is maar niet zo als het begin ik hoop dat alles inderdaad snel acher de rug is voor je groetjes Noontje
@ noontje, gelukkig dat het nu wel goed gaat met jullie kleintje. Mees heeft er ook nog een voedings probleem bij, die dronk zijn flessen super slecht altijd, echt een drama om er wat in te krijgen. Hij krijgt ook geen flessen meer, die dingen kan die absoluut niet zien. Krijgt 's morgens pap, en 'smiddags drinkt hij opvolg melk uit een rietje dan krijgt hij 's avonds nog wat vla voordat hij naar bed gaat. Uiteraard wel met zijn andere eten tussendoor. Weet echt hoe vervelend het kan zijn, mees is nu 10mnd en dat eetgedoe zit er zo ingebakken dat mensen wel eens tegen mij zeggen “je moet het eens wat meer los laten”, maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan vind ik. Hopelijk gaat het nu eens de andere kant op, af en toe heb ik er zo zat van, maar ja ons kereltje kan er ook niks aan doen. Ooit zal het wel goed komen. Geniet lekker van je kleine meisje.
Gr Patries

Mijn zoontje kreeg zantac voor verborgen reflux.
De zantac voorkwam niet dat de voeding nogsteeds omhoog kwam, maar mijn zoontje had er duidelijk minder last van. Doordat het zuur geremd werd, werd zijn slokdarm niet meer zo geirriteerd. Hij heeft er dus wel goed op gereageerd. Inmiddels is hij 8 maanden, en zijn we net een week gestopt met de zantac, dat gaat tot dusver goed. En inderdaad Nutriton, werkt super goed.
Hier gaat het ook nog flink aan met de boertjes, maar ik heb gemerkt dat het ook wel eens aan de speen kan liggen, ik gebruik liever een wat kleinere speen en ben wat langer bezig, want als het snel gaat drinkt ie helemaal veel lucht mee.
Groetjes Carolien