Heel dicht op TV staan

Eva staat altijd zowat IN de TV als ze staat te kijken! Helemaal tegen het beeld aan, het is dat er nog een kastje staat en ze niet tot 1 cm afstand kan komen… We zeggen haar steeds dat ze verder weg moet gaan staan, maar het is aan dovemansoren gericht: ze blijft bovenop de TV staan! Ik denk dat veel kindjes dit doen, maar is dat slecht? Volgens mij niet, maar papa denkt van wel en vindt het irritant dat Eva zo dichtbij staat. Hij wil dat ze het afleert. Maar hoe en waarom zou ze dit zo doen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Fabienne doet dit ook weleens en het is vooral haar vader die er dan iets van zegt Ik denk dat wat ze zien gewoon heel erg interessant voor ze is. Ik maak me er niet zo druk om omdat ze niet heel erg lang zo kort op dat beeldbuis zit te turen, gelukkig staat de tv hier ook op een kastje! Duurt het naar mijn gevoel wel te lang dan vraag ik haar op de bank te gaan zitten of haar eigen stoeltje.

Grappig Esther, dat het bij jullie ook de papa is die er wat van zegt. Mij maakt het echt helemaal NIKS uit, van mij mag ze, zolang ze de TV maar niet om gooit! Ik stoor me er niet aan, papa heel erg!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Als ze het heel vaak doet, geloof ik niet dat het heel goed voor de oogjes is!
Daarbij vind ik het ook irritant als ze het doen, al is het maar omdat een ander dan niks ziet en ik ben geen papa hahah

Hier dus altijd “televisiekijken doe je op de bank of op een stoeltje” Doen ze het na waarschuwing nog dan gaat de tv uit (of als de ander aan het kijken is moet degene die voor de tv staat maar even ergens anders spelen)

geen idee rico doet het ook. papa will het niet hebben en zegt telkens: rico ga is niet zo dicht op die tv staan." en…"EH HANDJES ERAF!"
en ik sta erbij te kijken van: ja boeiend laat dat jong toch
ik weet ook wel dat het niet goed voor zn ogen is. maar ik denk dat ze het doen omdat ze er echt bij willen zijn.
ik zei schijnbaar als kind tegen mn ouders; als je die scherm er nou af haalt he kan ik dan mee spelen?
tja hilarisch eigenlijk…

Grappig te lezen dat wel meer pappa’s zich er aan irriteren. Deze pappa zegt dan ook dat het slecht is voor haar oogjes. Ik laat hem dan maar … vindt het ook niet zo boeiend mits het natuurlijk heel langdurend is.

@esther:

Lindsey doet het hier ook, wij vinden het eigenlijk allebei maar niks en moet dan idd op de bank of een stoeltje zitten en ook hier, net als bij suzsje gaat anders de tv uit. maar moet er dan wel bij zeggen dat ze er anders echt continu voor blijft staan en dat kan (naar ons idee) gewoon niet goed zijn.
als ze er telkens maar heel eventjes voor blijft staan zou ik er denk ik ook niet echt problemen mee hebben.

liefs,
Rinske

Morgan staat wel eens voor de tv maar altijd op een gepaste afstand. Meestal als er gedanst moet worden, ik heb er dus eigenlijk geen last van en pappa ook niet.

Groetjes,

Michèle

Hier een papa die zich er niet zo aan stoort.
En mama trouwens ook niet (wel meer dan ik )

Of het kwaad kan? Geen idee.
En ook geen idee wat er zo leuk aan is om
zo dicht op de tv te staan,
want volgens mij zie je dan helemaal niets meer.

Hoewel, je staat dan wel midden in het verhaal natuurlijk.

M.

Tim doet het heel af en toe. Maar hij weet heel goed dat als hij tv wil kijken dat hij op het kleed moet gaan zitten. We willen beide niet dat hij te dicht met zijn neus op de tv staat. Voor mijn gevoel erg slecht voor zijn ogen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

@Bakmama; oh ik dacht dat thijs dan gewoon helemaal geen tv meer keek maar idd hij heeft een bril dus dan natuurlijk weer wel

ja hier wordt wel iets meer tv gekeken, zeker de laatste tijd omdat hij telkens ziek is dus ja dan heb ik zoiets van; boeien.
hij kan anders toch bar weinig op het moment en als hij dat prettig vind nu maakt het me niet zoveel uit. als hij weer naar schooltje gaat is het weer afgelopen met de pret. en dan is het gewoon buiten spelen na school en slapen

mijn vader zei vroeger altijd dat ik vierkante ogen ervan zou krijgen ! hahaha dus ging ik altijd achteruit…
hier ook eentje hoor, die wil de eendjes op de babytv aaien, hop allerlei handjes en koek op de tv… mij intresseerd het vrij weinig, ik hou meer van lezen, bij papa is de tv heilig, als da ding het niet doet, word serieus de ziggo gestalkt totdat er weer beeld is,

bovendien, die tv’s van tegenwoordig, die van ons dan, zijn 6 keer zo groot als kind zelf, al zit je op 2 meter afstand, is dan ongeveer hetzelfde als dat je vroeger op 2cm afstand zit… en ze hangen aan de muur dus je kunt ook dichterbij komen,

een maat van ons heeft pas een nieuw huis, nou nou die heb pas een ‘oudervriendelijke tv’ NOT, als je daar te dichtbij komt dan springt de tv uit … hahaha nou en bedankt, dan is het aan-knopje hier na een week echt wel helemaal lam !!!

Pippy is geboren 17.07.2009

Aaron doet het ook maar kan net als bij jullie niet tegen de tv aanstaan door de kast die ervoor staat.
Als ik dan in de stoel ga zitten die dwars staat dan zie ik zijn oogjes van de linkerbovenhoek van de tv ineens naar rechtsbeneden glijden omdat dara dan weer iets in beeld komt.
Ik heb gehoord dat het geen kwaad kan dus ik maak me niet druk maar ik zeg wel vaak: kom je lekker bij mama op de bank zitten?
Soms doet ie het wel en soms blijft ie lekker staan…zeker als ie het spannend vind!

Gr, Danielle