Heel de dag mama

Seth heeft iets nieuws ontdekt:

Hij roept heel de dag mama.
Dus hij: Mama?!
Ik: Ja, Seth. Wat is er?
En dat wijst hij vaak ergens naar en zegt: dat!
En dan vertel ik wat het is.
Vervolgens geen seconde later, MAMA?!

enz. enz.

Ik vind het geweldig dat hij nu iets gericht zegt, en probeer dus altijd te reageren, zodat hij weet dat ik mama ben, en naar hem luister.
Maar soms wordt ik er echt doodmoe van En dat terwijl het alleen maar erger kan worden…!

Reageren jullie heel de dag, als ze roepen, of ook weleens niet?
(Ik reageer btw alleen net als hij in bed ligt oid)
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Soms reageer ik, en soms zeg ik nu even niet Morgan ga zelf maar even spelen. Want anders word ik inderdaad ook tuureluurs hoor

Groetjes,

Michèle

ik reageer echt niet elke keer nee, eerst wel hoor
maar op den duurt houdt het op.
kinderen bedoelen het niet altijd gericht.
kindjes van 2.5 praten nog vaak tegen “zichzelf” of “in het algemeen” zonder dat ze het echt willen vertellen tegen iemand in het speciaal.
het is wel vaker gerichter maar lang niet altijd.
en zeker bij kindjes die nog veel jonger zijn, ga ik er niet vanuit dat ze als ze mama zeggen ooke lke keer mama moeten hebben.
soms wel hoor, want dan zegt rico ook: mama!
zeg ik: ja rico?
zegt hij: koeee!! (in zn boekje) en dan zeg ik: boee!!
en dan lacht hij heel hard.
sinds kort roept hij ook papa, en dan bedoelt hij ook papa.
want als ik dan kom “duwt” ie me weg en zegt: nee! papaaaa!!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hier zegt hij ook heel de tijd ’ mama ’ … ’ ja lieverd '… ‘PAPA’… ok bedankt

Soms baal ik er wel van dat hij zo’n sterke hang naar papa heeft terwijl hij bijna altijd alleen met mij is…

Ik reageer er niet altijd op … en dan vind hij het ook best.

Lilypie In verwachting Ticker

haha mini-boy,
hier ging dat eerst zo… hij KON papa zeggen maar vertikte het gewoon!
dan zei hij tegen rijco mama, en dan zei rijco weer: nee ik ben papa.
en dan zag je rico heel ondeugend kijke en zei: p…MAMA
hahahahhaha
BOEFJE!
hier hangt rico juist heel erg aan mij.
als papa nee zegt tegen rico, dan gaat rico naar mij om te knuffelen. niet dat hij dan van mij wel zn zin krijgt en dat weet ie ook, mara toch blijft ie dat doen.
nu trekt ie stiekem toch IETS vaker naar papa toe dus dat komt vanzelf mini-boy echt waar! ik snap dat je daar dan van baalt.
mara altijd om mama heen hangen is ook niet alles.
ik moet echt ALLES met m doen dan.
zet ik m op de grond, en alleen spelen ho maar.
rent hij naar zijn duplo stenen toe
komt hij ze naar MIJ brengen. en niet naar papa.
als ik dan zeg: ga maar even met papa spelen, mama is moe.
zegt ie ook doodleuk: nee!
en brengt de volgende lading.
erg schattig maar af en toe wordt je daar ook moe van. hij heeft van die dagen dat ie me echt niet met rust laat.
en ik speel graag met hem hoor daar niet van, maar ik heb ook een momentje rust nodig.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

hier ook een mopje wat merendeels aan papa hangt. sterker nog het eerste wat ze zegt zodra ze d’r ogen open heeft is PAPA?! en dan zeg ik ‘nee, papa is werken’ maar het blijft papa.
sinds kort zegt ze heel af en toe mama maar vaak is dat alleen als ze gevallen is of ze heeft iets nodig haha. ach het komt idd vanzelf wel hoor.

liefs,
Rinske

Ik reageer altijd, (Jada zit nu in de waarom fase) maar het is heel vermoeiend. Ook als ze 's avonds in bed ligt en roept ga ik even kijken, kus en weer weg. Dit lukt prima, ik vind het alleen heel vervelend als ze 15 keer mama achter elkaar roepen als je niet snel genoeg komt. Ik ben haar er nu dus constant op aan het wijzen dat 1 keer voldoende is en als mama niet komt, ze naar mij moet komen omdat ik ook druk ben met andere dingen! (behalve als ze in bed ligt) Het is hier voornamelijk om te bazen en niet om te vragen, daarvoor word het leuke woordje WAAROM gevraagd! gggrrrrrr!!! hahahahah

Hier een draakje wat dat betreft, al papa is werken zegt hij constant papa papa papa. En als René thuis is, is het constant mama mama mama. Alle mannen zijn trouwens tegenwoordig papa, bij de vrouwen nog niet mama, alleen Madelon is mama of mapa en wij maar zeggen nee is toch niet papa of mama, is een meneer of Madelon

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Hier heel wisselend aan wie Julian hangt. Hangt er vanaf wie hem uit bed haalt 's morgens, die is nl. de ‘pineut’ En hij is dan ook heel duidelijk en stellig. Als hij bijv. na het ontbijt zijn melk krijgt (nog gezellig samen fles op de bank) en papa zit daar al klaar, dan is het ‘nee, papa niet, papa van bank, mama fles melk drinken’ en trekt dan aan papa zijn kleding. Als we het negeren, dan drinkt ie hem wel bij papa leeg (maar dan moet ik wel uit zijn beeld gaan).

Verder:
Alle grijze mannen met bril zijn opa’s, alle grijze vrouwen zijn oma’s en alle dikke kale mannen zijn buurmannen hahah. Oh en bij alle vrouwen met blond lang haar en een bril noemt ie de naam van een vriendin. Ziet hij een kindje met een moeder/vader, zegt ie ‘ook een mama/papa’.

Hmm…het is dus heel wisselend, maar zeker meer boefjes hier

Ik vind het ook lastig, omdat hij normaal altijd gaat piepen als hij aandacht wil, en ik hem dan zeg dat hij mij gewoon kan roepen.
En nu doet hij dat is het weer niet goed.

Maar vanmiddag in de auto, rieo hij het zo vaak dat ik zei dat hij maar even naar buiten moest gaan kijken, en dat mama auto moet rijden.

Liefs, Anne