Mijn zoontje is nu ruim elf maanden en is in bed een echte woelwater aan het worden. Hiervoor stopte ik hem strak in (soms met een rolletje van een handdoek aan de zijkanten) en dan lag hij lekker vast en geborgen en viel hij heel gemakkelijk in slaap. Nu is hij heel sterk aan het worden en wurmt hij zich heel snel los, maar als ik hem zonder hem in te stoppen in bed leg (hij draagt wel een puckabag dus dat zou kunnen) valt hij nooit van zijn leven in slaap. Dan gaat ie rechtop zitten en spelen.
Zojuist probeerde ik hem weer in te stoppen, de vijfde keer - en toen hij weer alsof het een spelletje was, zichzelf loswurmde en daar smakelijk bij moest lachen tegen mij, ben ik uit frustratie tegen hem uitgevallen. Ik heb heel hard tegen hem geroepen dat hij stil moest gaan liggen (achterlijk natuurlijk) maar ik had het even helemaal niet meer. Ik vond het direct verschrikkelijk, maar ja - gebeurd is gebeurd, hè?
Overkomt jullie zulke frustratie nou ook weleens, dat je zo’n schreeuw er dan uitgooit?
En wat zou ik kunnen doen aan dat instoppen? Of gewoon afwachten tot deze fase ook weer over gaat en hij normaal rustig in zijn bedje gaat liggen? Moeilijk, hoor.
Alvast bedankt.