Heeft mijn dochter het koud in bed?

Hallo mama’s,

ik heb jullie advies nodig. Op mijn dochters slaapkamer is het momenteel 24/25 graden. Ik geef haar in bed alleen romper korte mouw aan, met daarover een zomerslaapzak. Leek mij warm genoeg. Toen het zo heet was laatst sliep ze alleen in een romper en zweette ze nog. logisch. Nu is het dus weer wat koeler en doe ik haar slaapzak weer aan.
Nu ging ik net even bij haar kijken omdat ze wat onrustig werd in haar slaap. tutje gegeven en slaapt nu weer als en roosje. Maar wat mij wel opviel is dat haar nekje en ruggetje wat koud aanvoelen, Kan ze het koud hebben??? Als ze het koud heeft, geeft ze dit dan aan? Ik zelf dacht dat ze met een kamertemp van 24/25 graden wel warm genoeg aangekleed was zo.

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

Als het nekje koud aanvoelt, kan het inderdaad zijn dat ze het niet warm genoeg heeft.

Groetekes, Sje

Als onze zoon het te koud heeft, geeft hij het aan door onrustig te liggen (niet meer echt slapen) en te jengelen. Ik vind het ook lastig wat ik hem aan moet doen, maar ik merk wel dat hij niet alleen in een romper in bed wil slapen. Dus of een slaapzakje erbij aan, of de dekentjes over zich heen.
Op zijn kamer is het nu22/23 graden en in de zomer (laatst met die hitte) 26/27 graden.

Succes.

Op Luka’s kamertje is het ook 25 graden, ook nu het is afgekoeld. Hij slaapt alleen in een romper met korte mouw. Hij zweet ontzettend, waardoor hij koud aanvoelt. Ik dacht toen ook dat hij het koud had en heb hem een slaapzak voor de zomer aangetrokken, maar toen was het blèren geblazen omdat hij het te warm had.
Zijn zweet koelde af waardoor hij koud aanvoelde, maar hij had het dus niet koud. Volgens het CB kon het verder ook geen kwaad.

Misschien heeft je dochter dit ook?

Bij ons is het zo’n 22 graden op haar kamertje en wij hebben haar in de nacht weer een pyma truitje aan gedaan over haar rompertje met spagettie romper er onder.

Het blijft ook lastig met deze temperaturen. Ik vroeg me vanmorgen hetzelfde af. Bij onze dochter op haar kamer is het nu 24 graden. Zij slaapt in alleen een romper met korte mouw en een lakentje of een romper zonder mouw met zomerslaapzak, soort badstof, maar ik vind die ook nog warm en zij slaapt niet graag in een slaapzak. Ik probeer ook uit te gaan van het nekje, heb ook gehoord dat de voetjes een goede graadmeter zijn… Ik denk ook dat ze het anders wel zelf aangeven. Als ze verder weer in slaap valt zal ze het vast wel comfortabel hebben.

groetjes J.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik bekijk het ook vaak vanuit mezelf,Heb gisterenavond nog sokjes aangedaan voordat ik naar bed ging omdat ik zelf altijd wakker wordt als ik zelf koude voeten krijg…
ook al is het in de avond nog warm, s’nachts koelt het toch nog af. Ik geef mijn dochter een pyjama aan (korte mouwtjes/lange broek) over haar mouwloze romper.

@ zwelgje, en verder geen slaapzakje of dekentje?

Ik ben een half uurtje later, net voor ik naar bed ging, nog s gaan voelen. Ze was toen op haar buik gerold dus kon makkelijk haar nekje voelen. Nu voelde het wel lekker warm, dus heb haar zo laten liggen en verder niks meer erbij aan gedaan. Ga het wel even in de gaten houden deze dagen en evt idd haar pyama-truitje erbij aan doen mocht het weer koud aanvoelen.

mama1980

Help! Heb het even een paar nachtjes aan gekeken, maar ze voelde toch echt een beetje frisjes aan s ochtends. Koude voetjes en beentjes en nekje beetje lauwig. Ze sliep wel gewoon de hele nacht door dus echt koud zal ze het toch niet gehad hebben denk ik dan.
Vanavond toch maar s een zomerpyjamatje erbij aangedaa= dun shirtje korte mouw en dun pyjamabroekje.Nu ben ik net gaan voelen en voelen haar nekje en voetjes weer erg warm! Ze zweet niet, maar heeft ze het nu weer te warm?
Welke optie zouden jullie kiezen?

mama1980

oh, het is nu ongeveer 23 graden op haar kamertje, dus temp is wel weer wat gezakt.

mama1980

ik heb hier gemerkt dat mijn zoontje beter slaapt als hij lange mouwen aanheeft. Het is nu 23 graden bij hem en hij heeft een romper lange mouw met een zomerslaapzak erover aan. Geen deken of lakentje want hij gaat altijd met zijn hoofd aan het voeteneind liggen. Ik denk dat lange mouwen veiliger aanvoelt ofzo!?

22-12-2009 colin geboren

Bij onze dochter is het nu 25 graden op haar kamer. Zij heeft een rompertje korte mouw aan met daarover een pyama truitje met korte mouw en een kort pyamabroekje. Ik leg haar nu onder 2 lakentjes, maar ze kruipt er steeds onder uit! Het lijkt erop dat ze het nog niet koud heeft. In de middag ben ik aan het oefenen met een slaapzakje en dan dezelfde kleertjes, maar dan voelt ze weer erg warm aan. Ja, het blijft lastig. Misschien toch sokjes aan of een lang broekje.

groetjes Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker