Heeft iemand een idee? voor een nieuw schema

Hallo.

Ik ben al anderhalve week aan het piekeren en doen hoe ik nou Ruben zijn dagritme kan veranderen, hij geeft duidelijk aan dat er een fles je af kan, maar ja hoe pak ik dit nu even aan?
Ik zal het zo goed mogelijk proberen uitteleggen dus hier komt een heel lang verhaal!

Op het moment verloop de dag zo:
8:00 uur aankleden + Fles 240 cc
9:30 uur op bed.
11:45 uur groenthap
12:15 uur Fles 220 cc
13:30 uur op bed.
15:45 uur Fruithap.
16:15 uur Fles 220 cc
17:30 uur op bed.
19:00 uur in badje.
19:30 uur Fles 260 cc+ 3 schepjes nutrix
20:00 uur op bed.

Om 8:00 s’morgens moet ik hem zelfs wakker maken, de eerste helft van de fles gaat goed de tweede helft speelt hij mee.
om half 10 is hij echt moe en gaat dan op bed na max 5 min jengelen valt hij in slaap tot een uur of 10:30-11:00 uur dan speelt hij tot 11:45 uur.

De middag fles van 12:15 uur is was helemaal geen prbleem, maar nu hij de groente hap krijgt drinkt hij misschien hooguit 180 cc op. en dit word met de dag minder.

15:45 uur moet ik hem de ene keer wel wakker maken en de adere keer niet.
De fruithap gaat altijd goed maar de fles na een halfuurtje is de laatse dagen een drama hij wil hem niet, na 100 cc houd is op.
meetsal geeft ik hem dan een sapje van 100-150 cc en dat drink hij wel helemaal op.

En dan gaat hij dus 17:30 uur op bed terwijl hij om 19:00 uur weer in badje moet, hij ligt dan ook zo vast te slapen dat ik van de week zo schrok hij was gewoon niet wakker te krijgen.
En meestal is hij dan ook zwaar saggrijnig als hij nog in bad moet.

Dit slaapje zou ik er dan ook graag uit willen hebben, en de fruit en groente hap omdraaien zodat hij om half 6 met ons kan mee eten.

Maar ja hoe pak ik dit aan want het is nog steeds een lekkere slaapkop.
dus alle ideen zijn welkom.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

8 uur fles

als hij geslapen heeft brood met fles

na zijn slaapje smiddags fruit en beetje fles

zal proberen eerder wakker te maken of later naar bed en dan als hij wakker is groente en zeg maar 8 uur laatste fles

zal denk ik zo eens proberen

kaitlyn deed ik zo op die leefdtij

7 uur fles
10 uur iets te knabbelen
12 uur brood met fles
half 4 fruithap
17 uur 1730 potje groente met toetje
half 8 a 8 uur laatste fles

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Hoi Marianne.
Als je nou probeert om hem smorgens lekker te laten slapen totdat hij zelf wakker wordt,en dan een flesje probeert. heeft hij dan nog geen trek dan doe je hem eerst in bad en dan de fles,misschien helpt dat en dan is gelijk je schema anders.want dan krijgt hij gelijk zijn voeding wat later zodat je die andere voedingen ook weer op kunt schuiven.zo kun je ook misschien op die 3 voedingen overgaan.want hij krijgt ook zijn groente en fruithap nog toch? we horen het wel van je suc-6. groetjes melinda en christa mammas van diantha.

Ja hij eet nu een heel potje of een hele banaan als fruithap op, en een half potje groentehap dat dus steeds beter gaat.

Het is altijd zo’n gedoe een goed schema te bedenken en dan dat het het jezelf ook een beetje uitkomt.

Hoi Hoi.
Ja het blijft toch altijd een beetje puzzelen he.
de ene keer heb je meer tijd dan de andere keer.
zo gaat dat hier ook hoor.
we moeten ons maar aanpassen.
groetjes melinda en christa mama`s van diantha.

hoi marianne

mijn zoontje had met 6 maand deze schema

8.00 fles 200 cc
11.00 fles 200cc
12.30 fruithapje 200 gram
15.00 fles 200cc
16.30 groentehapje half potje
20.00 fles 200cc

deze tijden bevielen ons goed zodat hij met fruit en groente gewoon bij ons aan tafel kon zitten. misschien kun jij proberen om tussen 16.00 een beetje sap te geven zodat hij het vol kan houden tot half 6 zodat hij bij jullie aan tafel kan.
wij hebben het direct gedaan.

hij is nu 8 maand en ik heb nog steeds de tijden zodat hij bij ons aan tafel kan zitten.

ik hoop dat je er wat aan hebt

katinka

Hoi Marianne,

Je wilt van dat slaapje vroeg in de avond af he?! Dan zou ik hem om 15.45 niet wakker maken. Doordat hij dan niet ietsje langer kan slapen, pikt hij na jullie avondeten die paar uurtjes mee.

Het is helemaal niet gezegd dat hij heel veel langer dan 15.45 doorslaapt. Misschien heeft hij maar een kwartiertje of half uurtje extra nodig. Maar grote kans dat je dan van dat volgende slaapje af bent.

En ik zou inderdaad groenten- en fruithap omdraaien.

Als ik nu een kindje van de leeftijd van Ruben had zou ik het volgende doen:
Ochtend fles met nutrix of als hij maandje ouder is bambix
Na zijn slaapje fruit en aansluitend fles
Na het volgende slaapje fles
Als jullie aan het avondeten zitten: Ruben groentenhap + yoghurt
Na het badje fles + evt. een rijstwafeltje of babykoekje om op te knabbelen.

Het geeft overigens niks als hij nu na zijn groentenhap ineens minder fles wil. Moet je ook niet proberen om er toch meer in te krijgen, want die kleintjes geven zelf precies aan wanneer ze genoeg hebben. Dus geen zorgen maken dat hij niet genoeg vocht binnen zou krijgen. Dat haalt-ie in de loop van de dag dan vanzelf weer in. En vergeet niet dat in bijvoorbeeld groentenhap en fruithap ook vocht zit he? Dus logisch dat de hoeveelheid melk die hij drinkt ietsje afneemt.

Als hij over een maandje boterham mag eten zou ik overgaan op het volgende schema:
Ochtend papfles
Voor zijn slaapje fruithap van 1 stuk fruit (alleen banaan zou ik geen hele geven want die heeft een verzadigingsduur van 3 uur! Dus dan zou ik eenderde banaan geven met evt. lepeltje sinaasappelsap erdoor ofzo)
Na zijn slaapje boterham + fles
Na het volgende slaapje fles met melk of sap
Tijdens jullie avondeten groentenhap + yoghurt
Na het badje fles + rijstwafeltje of babykoekje om op te knabbelen.

Probeer maar eens uit. Mijn jongste dochtertje zit op het laatste schema en die heeft zelfs alleen nog maar een middagslaapje. Maar door dit schema, zit ze wel op ons eigen schema van eten en daar moet ze toch naar toe.

En als Ruben zo’n slaperd is dat hij 19.00 badje niet altijd meer wil, dan zou ik dat badje vervroegen, fles erna vervroegen, lekker in bed leggen en dan hoef je hem 's ochtends ook niet steeds om 8.00 wakker te maken. Is hij lekker uitgeslapen en dan zijn de slaapjes overdag ook korter/minder.

Succes ermee!

Groetekes, Sje

Zoveel reacties had ik eigenlijk niet verwacht! meer zijn altijd welkom.
maar ik heb nu wat te vergelijken en kan er mooi zo mijn eigen draai aan gaan geven.
En er een schema van maken die bij het ritme van papa en mama in de buurt komt.

Ik zou vanmiddag eens even proberen of hij het zou redden tot half 7 maar helaas kwart voor 6 was hij zo verschrikkelijk moe!
dus hij ligt nou weer lekker te slapen en ik denk dat ik er maar eens een weekend voor uittrek om zijn schema te veranderen.

maar dat zal wel helemaal goedkomen.
Het is ook zo’n lekkere slaapkop

Heel veel succes!
Blijft inderdaad puzzelen hè

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

ach, was het ventje zo moe?
ja dan kan je niks anders doen dan hem lekker op bedje te leggen.
die verandering in het schema is ook niet 123 door te voeren hoor.
dat merken wij met diantha ook.
theoretisch wel, maar nu in de praktijk nog!
doei christa mama van diantha

Hoi

Manon haar schema had je al.
Ze doet het er goed op.

De slaapjes worden vanzelf wel anders denk ik hoor.

Manon slaapt nu de derde keer van 3 tot vier en soms nog later weer een half uurtje maar die vervalt nu steeds vaker. Zal straks vanzelf wel weg blijven.

Wel ligt ze om zeven uur en soms eerder op bed.

Tessie

Ach ik blijf het proberen ik zal hem zo pakken en zijn pjyama aan doen en hem eens wat eerder op bed leggen wie weet dat hij dan morgen vroeg om 8:00 uur wel eens wakker is.

de fruit en groentehap heb ik inmiddels wel omgedraait en dat lijkt goed te gaan alleen houd hij het dus niet vol tot 19:00 uur dus ik laat het nieuwe schema nog even voor wat het is, hij groeit er vanzelf wel naar toe.
Gaat allemaal al snel genoeg vandaag is hij dan ook precies een half jaar.

Moeilijk hè, Ik doe het met Tymon zo (althans probeer ik)

6;30 flesje 200ml
8;00 op bed
10;00 liga verkrummeld in roosvicee
12:00 fles 200 ml
13;00 op bed
16:00 fles 200ml
17:00 groentehapje
18;00 in bad
18;30 in bed

Straks krijgt hij wat extra voeding er bij, hij is bijna een half jaar.

Nou ik ben even aan het prutsen geweest en zie hier een nieuwe dagindeling en het gaat allemaal prima tot nu toe.

8:00 uur wassen aankleden fles 230 cc
9:30 uur op bed.
12:00 uur Fruithap + een paar klein hapjes brood.
12:45 uur Fles 200 cc
13:30 uur op bed.
16:00 uur Groente hap + vla/yoghurt
17:00 uur thee/sapje 50/100 cc
17:30 uur op bed
18:45 uur badje om de dag.
19:15 uur fles 260 cc 3 schepjes nutrix
19:30/19:45 uur op bed.

Het is nog niet helemaal wat ik wou, maar hij kan het nog niet aan, om langer wakker te blijven dus laat ik hem nog lekker zoveel slapen als hij wil, hij groeit er vanzelf wel naar toe.

hoi hoi
nou dat ziet er al mooi uit hoor!!
over een tijdje wordt het vast 7 uur!! hannah is 8 maanden en die gaat nu om 7 uur naar bed en slaapt tot 8 uur!!
jou ventje slaapt ook lekker hoor, lekker van genieten, van slapen en eten en lekker knuffelen worden ze groot!!
groetjes Janneke, en een knuff van Hannah