Heeel slecht slapen?!

Hoi,

Onze jongste zoon, Douwe, van 16 maand slaapt heeel slecht. Hij heeft van zijn geboorte af aan nog nooit doorgeslapen. De keren dat hij aan 1 ruk doorsliep van 1 tot 5 a 6 uur zijn op 1 hand te tellen. Hij wordt elke nacht om het uur a 2 uur wakker. We hebben al zoveel geprobeerd, homeophaat, orthopedagoog, druppels via de huisarts waar hij rustig van moet worden, chiropractor. Ook alle huismiddeltjes hebben we al geprobeerd: bed anders zetten, wel of niet lampje aan, laten huilen, weer bij ons op de kamer: niks helpt. Wij houden het zo niet meer vol. En zijn radeloos…
Herkent iemand dit?? En wie heeft nog goede tips!??!
Groeten Danielle

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?whichpage=1&Forum_Title=Peuter%2B1%2Btot%2B4%2Bjaar&Topic_Title=niet%2Bslapen&CAT_ID=2&FORUM_ID=2&TOPIC_ID=2283
Dat was ons verhaal en ons meiske slaapt sindsdien super. Het druiste destijds wel tegen mijn gevoel in, maar volgens het cb was dit de oplossing en we zijn dan toch wel blij dat we dit van het cb hebben aangenomen. Je kunt dit probleem zeker dus ook bij je eigen cb aankaarten, waar ze jullie dan ook beter kennen, maak daar gewoon gebruik van, daar zijn ze voor.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi Astrid,
Dank je wel voor je reactie! Doet goed om te weten dat er mensen zijn die dit herkennen, maar ook die de moeite nemen om te reageren!
Helaas heb ik niet veel aan het CB; vanaf de geboorte heb ik het aangegeven en elke keer wordt het op verschillende wijze afgedaan. De laatste tijd hoor ik als antwoord: tja het is waarschijnlijk niet medisch, maar het gaat vanzelf over!!
Bij Jarno had ik nooit problemen met CB, maar bij Douwe… niet echt om blij van te worden.
Ik ben op moment wel bezig om via de huisarts te proberen doorverwezen te worden naar kinderarts.
Over dat laten huilen… helaas lukt dat ook niet. We hebben het een tijd geprobeerd, maar zonder resultaat. En ik vond het moeilijk hoor! om hem zo te laten huilen. en dan zie je ook nog geen resultaat. Wat we nu inderdaad doen is even laten huilen en dan naar hem toe gaan. Even goed leggen, slokje drinken en dan valt hij nu gelukkig in slaap (was eerst ook anders) Maar goed we zullen de moed erin moeten houden!
Groeten Danielle

Consequent blijven ! Wij zagen er als een berg tegenop na het vooruitzicht de eerste nacht 4 uur huilen, 2e nacht 3 uur, 3e nacht 2 uur enz,. Mijn gevoel zei dat er niks aan de hand was. Domweg te lang bij me gehouden en te veel toegegeven, dat is wel funest bij zo`n sterk willetje. Maar het pakte anders uit, na onze beslissing om dit dan toch maar te proberen heeft onze kleine dame amper gehuild en is inmiddels een bijna 5 jarige vrolijke en heerlijke slapende meid. Wat zegt je eigen gevoel afgezien van de gekregen adviezen ? Vermoed je dat er wel iets aan de hand is, dan zou ik het er niet bij laten en dit echt uitpluizen en zeker niet aan de methode beginnen die wij gebruikt hebben.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hallo Danielle,

Kan het niet anders zeggen dan wat Asje al zei!!
Ook ik had een heel wakker meisje, maar mede dankzij de tips van medemoeders, sliep Julia door. Het heeft ongeveer 3 dagen geduurd, maar het was het dubbel en dwars waard.
Hoe zielig het ook is, volhouden is het sleutelwoord…

Succes , liefs Wendy