Hebben we ons toch teveel op onze hals gehaald?

Ja ik weet het jullie gaven het al aan; door Maxi ook nog een paar dagen in huis te nemen kan het zijn dat je jezelf voorbij loopt.
dit is nu dus aan het gebeuren.
wij zaten vanochtend alweer in de stress samen, omdat papa weg moest vandaag en ik er dan met rico en 2 honden alleen voor sta.
zucht…
Ik heb dit aan het baasje doorgegeven (zij is onlangs haar oom en oma verloren die tevens 2e moeder voor haar was) ondanks dat ik het moeilijk vond dit nu te doen aangezien ze al genoeg aan haar hoofd heeft.
Maar ik ben gewoon moe, ik loop de hele dag in de weer. honden uit elkaar te houden, te roepen tegen shadow dat ze Maxi met rust moet laten aangezien maxi al chagerijnig begon te doen tegen haar.
dus nu moet ik en maxi en rico uit elkaar houden en shadow en maxi. maar vaak gaat het ook wel goed en dat is nou juist het lastige omdat ik ze dan constant in de gaten moet houdne.
daar komt dan bij dat ik ze nu niet alle 2 kan uitlaten, omdat rico er is en ik hem niet alleen kan laten. Ik kan Rico met shadow wel meenemen maar niet met Maxi, dus moet maxi nu op het balkon: gevolg: ik sta het balkon in de mist te schrobben.
vervolgens kom ik binnen heeft shadow een plas gedaan uit gekkigheid vanwege maxi. kon ik binnen ook weer beginnen, eerst rico in zn stoel moeten zetten omdat hij er ook doorheen was gelopen (zucht) en dan begint ze ook nog behoorlijk te ruieen (alle 2 hoor) maar omdat shadow nog niet zoveel haar verliest op haar leeftijd (merk ik) moet ik nog constant alles bijhouden omdat rico anders weer onder de maxi haar zit (die is irritanter omdat dat korte haren zijn en in zn kleren steekt)
Aangezien het nu zo giga druk in huis is hadden papa en ik vanochtend stress, hij zei: ze moet verdorie maar gewoon wat verder zoeken dan dr neus lang is, wij kunnen de sores weer oplossen.
en: die andere doos die haar heeft weggestuurd (waar ze dat hondje dus “gedood” zou hebben wat overigens niet eens zeker is dat maxi dat geweest is…ik betwijfel het nog steeds) die heeft het in het begin toegezegt, en nu zijn wij weer de sjaak. ze moet dan maar gewoon daar ook een paar dagen zijn, die ene of 2 dagen in de week gaat nog wel maar nu is het ineens maandag dinsdag woensdag donderdag EN vrijdag hier.
en wij zijn maar weer te goed en zeggen overal ja op.

enfin ik heb dit gisteren toch tegen het baasje gezegd dat het te zwaar is. haar reactie was: ja ik doe ook mijn best en ik snap het ook wel, maar bij die kan ze niet…want die werkt. (JA SO?! het is toch maar tijdelijk!) en daar kan. ze niet… en bij die ook niet… en bij mij ook niet dat mag niet. en bij “haar” (degene waar het misging) mag het van haar niet ik zo; ja maar je werkt daaar VRIJWILLIG, dit is wel het minste wat ze kan doen, dan zet haar maar in de bench als de honden los zijn. want hier zit ze ook constant apart.
pfff
ik ben het echt spuugzat. ik ben zwaar kapot,
en dan lijkt het net alsof ze zoiets heeft van: ja ze zit nou bij jullie en verder hoef ik er niks op uit te doen, totdat ik een woning heb.
ja zo werkt het niet!
maar aangezien ze net haar dierbare is verloren wil ik het ook niet te hard spelen.
ik heb haar ook verteld dat ik hier gewoon aan onderdoor ga de drukte etc. alles wat erbij komt kijken. want ondertussen zoek ik voor haar ook nog een woning.
Ze is zelf een erg verlegen meisje, en nu ze dus ook haar dierbare is verloren vind ik het heel moeilijk hard te zijn.
ik had nooit ja moeten zeggen!
wat nu… ik had naar jullie moeten luisteren.

toevoeging:
Het ergste is nog dat Rico hier last van lijkt te hebben. Door de drukte gilt hij meer, hij BIJT ZICHZELF!! om aandacht te vragen als ik even bezig ben met de boel de boel te maken (hij krijgt genoeg aandacht hoor maar misschien dat er door de drukte teveel prikkels op hem afkomen… of het is gewoon peuterpuberteit kan ook ) hij zit gekkigheid uit te halen zoals shadow op zn lazer te geven… Kortom wij zitten met onze handen ins ons haar.
Rico gaat voor alles,en hij vind het allemaal leuk met die honden maargoed daardoor is het wel zo druk…en ik weet ook niet wat dan het slimste is. ik vind het ook moeilijk haar nu zo onder druk te zetten…op dit moment. maar als het niet anders kan…

Gewijzigd door - MamavanRico op 16 Nov 2010 10:46:11

Meid toch… dit kan zo niet hoor!!!
Jij en Rico zijn belangrijker dan Maxi, hoeveel je ook van haar houdt.
Maar kan ze dan niet tijdelijk in een asiel? Daar kunnen ze haar toch wel opvangen?

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nee dit kan zo zeker niet. Ik kan die drukte gewoon niet aan. En nu vind rico het nog leuk maar als ik dadelijk helemaal op ben heeft hij niks meer aan me.
kijk rico en ik doen overdag heel veel samen, we puzzelen, krijten op zijn bord, maken tekeningen spelen met zijn speelgoed.
Maar tussendoor moet ik ook het huishouden etc. doen. dit is niet erg, maar als ik dan ook nog 2 vechtende honden in de gang uit elkaar moet halen, en rico me aankijkt van: wat is dat met die 2, of: oeh dat is niet goed zo met die honden.
ik wil niet dat rico dadelijk bang wordt van shadow, het gaat zo goed tussen die 2! en door vechtende honden krijgt rico dadelijk ook een angst. dat werkt niet. en alles wat er al bij komt kijken… Rico helpt graag mee een beetje poetsen dus het is niet zo dat hij daardoor aandacht te kort komt. absoluut niet zelfs.
het is meer dat ik het zelf gewoon te druk krijg en dat door die prikkels rico misschien zo reageerd snapje?

ik heb haar net toch gesproken en ook duidelijk gemaakt dat ze ons moet begrijpen, dat mijn gezin op 1 komt en Rico is zoiezo wat aan het peuteren is en dat ik het daar druk genoeg mee heb.
dat ik het lullig vind dat ik het nu moet zeggen nu ze het zwaar genoeg heeft maar dat ik ook aan mezelf moet denken en op de eerste plaats aan mijn gezin.
ze zei dat ze het snapte en dat ze dan maar op zoek gaat naar iemand bij haar in de buurt. en vervolgens zei ze: maar ik moet nu weg want ik moet naar **** waar ze dus eerst maxi mocht hebben. want **** moest naar het ziekenhuis dus mocht zij weer opdraven om daar te werken.
tja alles voor **** he.
pff ik ben echt boos!

Gewijzigd door - MamavanRico op 16 Nov 2010 11:56:12

Oh meid ik krijg het al benauwd als ik het alleen al lees. Ik zou er zelfs kriegel van worden en ik woon 1 groter dan jij en 2 tob minder met mijn gezondheid. Ik snap dat je medelijden met je vriendin hebt maar wie heeft er medelijden met jou en helpt jullie???

Als ik het even hard mag zeggen, maxi naar het asiel laat die maar even voor haar zorgen misschien dat je vriendin dan ook iets harder loopt om haar weer bij haar te kunnen hebben en even iemand anders je vriendin met een woning laten helpen. Nu even jij en Rico op de eerste plaats. En je vriendin is op dit moment meer emotionele vampier dan vriendin. Neem even een time out hiervan en denk even aan jezelf. Je ligt niet voor de kat zijn viool in een MRI scan meid.

Groetjes,

Michèle

dankje michele… ik ben ook echt op aan het raken helaas.
maar rico is gewoon belangrijker en ik heb geen moment rico zijn gang niet laten gaan doordat de hond er is. zij speelt op de gang.
shadow kan wel bij rico dus dat is geen punt.
maar soms tijdens het eten ofzo zet ik de honden apart in de gang. en dan is het vechten om elkaars eten en noem maar op. om gek van te worden.
rico eet daardoor nog wel maar hij wordt helemaal wild op dat moment.
nouja en het poetsen wat erbij komt kijken. rico heeft me net geholpen met afstoffen, haha op zijn manier, wel heel lief.
maar voor maxi is dit ook niks. als ze deze week niks heeft geregeld regel ik zelf wat.
ik heb hier zo geen zin meer in.
waarom ben ik altijd te goed voor iedereen. ik moet dat echt afleren. ik stel mezelf achter alles en iedereen.
doe alles voor rico, wat logisch is en wat ik ook gewoon hoor te doen, maar daar heb ik al genoeg aan, aan mijn gezin. om dan vervolgens ook nog mijn omgeving tevreden te houden is gewoon teveel.
en zo nu en dan oke, en voor een moment als iemand het moeilijk heeft, oke. maar niet voor 4 dagen in de week want idd wat je zegt, dat slokt alles op

Weg met die hond hoe moeilijk het ook is. Stel der een ultimatum van vrijdag moet je wat geregeld hebben anders breng ik der naar het asiel en de rekening is voor jou. Dit lijkt vriendschap van 1 kant.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Schat, ik word er ook nu al gek van, als ik zo lees hoe jouw dag er uit ziet. Rico, Shadow, Maxi…pffff. En het huishouden, boodschappen doen…Ik heb eigenlijk niks toe te voegen aan wat de andere meiden al zeggen: Maxi moet gewoon weg. Ik vind wat Michelle zegt wel een goed idee. Ik bedoel, hoe moeilijk je vriendin het heeft nu, zij moet jou ook respecteren en zij lijkt jou toch te gebruiken als hondenoppas. Ze gaat volledig voorbij aan het feit dat jij aangeeft het te zwaar te vinden en denkt alleen maar aan zichzelf. Rico heeft er niks aan als jij straks op apegapen ligt en dat vanwege een hond van een ander…Dat is echt te gek. Iemand helpen is hartstikke mooi, maar niet ten koste van jezelf en je gezinnetje! Nee…denk nu maar eens lekker aan jezelf en wat Michelle zegt een ultimatum stellen: vrijdag en anders wordt het het asiel! Kom op voor jezelf hoor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ik vind jullie heel lief maar zij denkt niet echt alleen aan zichzelf.
Ik heb haar net nog even gesproken, en ze zegt ook dat ze het echt rot vind allemaal en dat ze dan wel op zoek gaat naar een ander baasje voor haar.
ze zei ook dat ze het allemaal heel goed snapt voor ons.
en dat weet ik ook wel hoor maar ze weet zich er gewoon ook geen raad mee. en dat vind ik ook erg sneu. zij is absoluut niet het type die aan zichzelf denkt. juist ook teveel aan anderen. Ik zei ook van: waarom reageerde je dan toen straks zo laks van: boeien
toen zei ze ook van: ja sorry ik voel me gewoon ook helemaal niet lekker en ik schrok gewoon van: wat nu.
ik wilde er gewoon even over na denken.
Ik heb ook gewoon medelijden met haar want ze heeft het echt heel zwaar op het moment. Maar jullie hebben gelijk, dit is teveel. dit heb ik haar net ook heel duidelijk gemaakt en ze komt morgen praten.

Lieve Inge iemand die ook begaan is met jou zegt niet ik moest er even over nadenken. Er over nadenken betekend dat jij volgende week nog met maxi zit. Er moeten nu maatregelen genomen worden. Geef haar tot vrijdag en anders een asiel/ pension want jij gaat hier aan onderdoor. Wat je zelf zegt iets voor een ander doen is niet erg maar je leven in het teken van een ander stellen wel. En tuurlijk heeft zij het zwaar, maar zij heeft de tijd om haar zaakjes en zo te regelen en te rouwen, maar zorgt ze straks ook voor Rico als jij wegvalt omdat je het niet meer trekt. Komt ze ook je huis schoonmaken als jij er niet toe in staat bent??? Ik snap dat je een goede vriendin wilt zijn, maar geloof me meisje je moet nu even egoistisch zijn en nee zeggen. Stel je grens nu voor er niks meer te stellen is.

Groetjes,

Michèle

Lief van je Michele, maar in zo’n zin zijn wij niet vriendinnen.
het is meer een kennis waar ik mee begaan ben. zij doet b.v. ook dingetjes zoals kinder filmpjes voor rico meenemen (die we overigens mogen houden)
of ze heeft een taart gebakken en neemt die mee. of neemt ingredienten mee zodat we er samen 1 maken.
dat soort dingen. het is niet zo dat dit alleen van 1 kant komt of wanneer dingen haar uitkomen.
Het is een momentopname zoals ik die hier beschrijf… en wat ze bedoelde met nadenken, was van: kijken wie ze dan vraagt of wat ze dan regelt.
niet erover nadenken of ze hier uberhoudt wel weg kan
ik had dat misschien beter uit moeten leggen.
maar je hebt wel helemaal gelijk in wat je zegt, dat ik ook een keer aan mezelf mag denken.
Ook rijco zei: daar had ze een heel goed punt: je lag niet voor niets onder de MRI.

haha ik heb ook nog oxazepam liggen

haha, gerum! ik zie het al helemaal voor me!
vandaag was echt een rukdag.
shadow is totaal niet te hendelen als Maxi er is.
we hebben ook een gesprek gehad vandaag en ik heb gezegt dat ik haar de kans geef een oplossing te zoeken en dat wij het anders zelf doen, omdat het gewoon niet gaat punt uit.
Ze heeft in iedergeval gezegt dat ze maxi morgen al komt halen ipv het weekend. dat is al een stuk beter, want 4 dagen hier en maar 3 daagen daar is gewoon niet eerlijk voor ons.
kijk…1 nachtje in de week en dus 2 daagjes vind ik echt helemaal niet erg voor tijdelijk maar dit is te gek voor woorden.

He fijn meid dat moet jou ook weer wat rust geven toch??? Enne als je denk dat alles schade kan dan gewoon kindival

Groetjes,

Michèle

@Michele: ik weet niet, ik heb toch nog steeds het gevoel dat het nog lang niet is opgelost. Voor sommige mensen kan ik heel hard zijn, maar zij is daar de persoon niet naar. Sommige mensen kun je gewoon niet hard behandelen. en zij is daar 1 van. Als je haar zou kennen zou je het snappen Ik ken haar in die tijd toen ze maxi weg moest doen. Dat is al jaren geleden. Ze heeft me veel dingen verteld over haar leven en geloof me, wat wij hebben meegemaakt is daar niks bij. Zij is heel verlegen en komt ook helemaal niet voor zichzelf op… zo’n type meisje is ze. Ik wil haar mede daardoor ook niet te hard aanpakken. Ze kan dingen soms wel wat on-tactisch brengen om het zo maar te zeggen… maar dat is meer omdat ze dan wat zenuwachtig is en ook niet weet wat ze met de situatie aanmoet of wat ze dan moet zeggen.
Ik weet dat van haar dus ik neem haar dat ook niet kwalijk.
Ik ben zoiezo al heel blij dat ze al heel veel mensen heeft gevraagd voor Maxi, Maar het is niet gelukt. Toen zei ik ook van: ja maar lieve meis, hier kan het ook gewoon niet langer. als het nou voor 2 dagen is is dat wat anders maar het is wel bijna een volle week en dat trek ik gewoon niet langer.
als je nou geregeld kan krijgen dat je haar in het weekend gewoon mee naar je vriend neemt, en dan 2 daagjes smokkelt bij je woning waar je nu zit waar je dr niet mag hebben, (dat is dan 2 dagen en 1 nacht in dr woning) dat moet wel lukken ik bedoel, dat valt nauwelijks op. oke jammer dat het zo moet maar ik kan ook niet alles op het spel zetten.
Ze zei ook dat ze dat heel goed snapte en dat het ook zo hoort dat Rico op 1 staat en mijn gezin, en dat Shadow ook een kans moet krijgen zich goed te ontwikkelen. Maar dan nog, dit alles is niet haar fout, Dit alles is de fout van die domme doos die haar eerder maxi had toegezegd in die woning (niet die woning waar ze nu zit maar van die zogenaamde vriendin van dr)
brr wat een takkewijf ook. ik zei nog tegen maxi’s baasje, zeg maar dat IK heb gezegt wat ik van dr vind en dat ze een egocentrisch wijf is die alleen maar aan zichzelf denkt en aardig doet en opbelt als het haar uitkomt en als ze een probleem heeft met het feit dat ik dat zeg en van dr vind dat ze maar langs moest komen dat ik dr goed de waarheid zal vertellen (ho ik vecht alleen met woorden hoor, en dan heb ik het niet over scheldwoorden maar ik beargumenteer heel netjes waarom ik vind wat ik vind)
dat ze beter verdient dan dat. en dat zij gewoon misbruik van dr maakt omdat ze altijd maar ja en amen knikt op alles.
ik was daar zo pissed off over.
niet op maxi’s baasje dus maar op die PIEP waar ze ook veel was waar maxi dus dat hondje “gedood” zou hebben wat ik nog steeds niet geloof. het wil er gewoon niet in. pff ik hou erover op want ik ben echt bloedlink.

Schat ik zeg ook niet dan je je vriendin aan moet vallen ik zeg alleen dat je voor jezelf op moet komen. En ik snap dat zij haar best doet en dat zij ook niet overal gelijk een antwoord op heeft, maar dit is voor jou niet de tijd om aan te kijken. Dat trek jij nu niet en daarom zei ik het misschien wat bot, maar ik maak me zorgen om je, iemand van jouw leeftijd hoort niet zo moe te zijn en zo. En jij kan al moeilijk nee zeggen en dat siert je dus moeten wij het even voor je doen

Ik hoop dat maxi snel een vast plekje heeft want dit is ook niks voor dat arme beest.

Groetjes,

Michèle

@Michele: je bent een topwijf hoor! Ik kan heel goed nee zeggen behalve tegen mensen die het moeilijk hebben Moet je rijco maar is vragen, die wordt af en toe moe van mijn ge-nee-nee. hij vergelijkt me wel is met een peuter van 2 grapje hoor dat verzin ik uit mijn duim…hij zou het in ieder geval KUNNEN doen.
Enne ik weet dat je je zorgen maakt, maar moe was ik al VOOR maxi kwam, dat ben ik al bijna 2 jaar. en die pijn in mijn lijf heb ik al vanaf de geboorte van Rico…
oke het gaat nu niet over de MRI maar het schiet mij ineens te binnen dat ik nog steeds twijfel over dat hele reumatoloog gedoe. Ik ben nog steeds van mening dat er iets knel zit, ook al kwam dit niet uit de MRI.
lekker offtopic…
weer even over maxi: oke het is zielig voor haar, maar ik voel me toch echt wel zieliger op het moment. ik heb zin om te klagen, ik ben ongesteld, ik heb pijn in mijn bekken van de wandelwagen race van gisteren met Rico, EN ik stond al op met hoofdpijn, ik ben MOE dat was ik al voordat ik ongesteld werd en nu het net een kraamopruiming is is het nog 10 keer zo erg… Het was vandaag gigantisch druk en na dat gesprek en ook over die ***(je weet wel over wie ik het heb, waar maxi’s baasje toen logeerde) ben ik gewoon echt laaiend.

zo dat was het wel geloof ik… hmm dat luchte op

Gewijzigd door - MamavanRico op 17 Nov 2010 22:07:17

hahahaha,
hanna jij moet me wat langer kennen, ik zwets wel vaker rare verhalen als ik chagerijnig ben Michele kent me inmiddels wel zo’n beetje.
maare als ik dadelijk weer niet ongesteld ben ben ik weer de oude hoor, ofja met de klachten die al 2 jaar lopen maar dan ben ik wel een stuk vrolijker.
De enigste tegen wie ik nu nog vrolijk kan doen is tegen Rico
enne ik ga volgende week 2 dagen en 'n nacht weg.
naar een show van michael flatley

heerlijk? hahaha dadelijk komt het in 1 keer en komt het ook ineens in behoorlijke hoeveelheden, lach jij nu nog maar ja
of…je bent weer zwanger?!

@ Inge ik ken je daarom zeg ik het ook Enne klagen mag en je mag je ook zieliger voelen dan maxi. Daar is iedereen mee bezig en met jou niet…

Groetjes,

Michèle

@Michele: haha ja die laatste zin van je is wel heel erg waar he
Behalve papa, want die staat achter me. en jullie uiteraard
ja ik moest echt even klagen ik had het heeeeeelemaal gehad even.
nog steeds trouwens.
maar ipv morgenavond zou ze vanavond komen, nu komt ze zometeen al.
gelukkig.