Hebben jullie ook wel eens slapeloze nachten?

ik wordt regelmatig s’nachts wakker, badend in het zweet.
ik schrik er elke maand weer van wat alles kost.
Ziektekosten boodschappen, kinderen auto enz enz.
soms overzie ik het niet meer.
Ik heb het idee dat we er zlef, al veel aan doen.
We werken allebei,doen boodschappen bij de lidl, koop veel in de uitverkoop, luiers bv.
Ik wil graag weten hoe jullie dit doen, want we werken allebei mijn man verdiend best goed.hoe komt het dan dat we elke maand net uitkomen of niet?
alle tips zijn welkom.

Bij mij is het nog niet zo dat ik badend in het zweet wakker word. Maar ook hier is het soms moeilijk de eindjes aan elkaar te knopen.
Het is zo veel duurder geworden… En het gaat zo goed met de economie, blablabla… Nou, niet met de mijne en ook niet met alle anderen die net als ik in de middeninkomens vallen…
Ik werk parttime. Mijn geld wordt gebruikt voor de boodschappen en dat soort uitgaven. Regelmatig zitten mijn vriend en ik rond de tafel te rekenen wat we kwijt zijn aan vaste lasten en boodschappen.
Ik stel me iedere keer de vraag: heb ik het echt nodig? Vaak werkt dat wel…
Leuk is anders…
Tja, tips… Veel huismerk kopen. De helft minder wasmiddel in het wasmachine gooien (doe ik al maanden en het scheelt echt en de was wordt net zo schoon) en soms eens de kringloper binnen struikelen…

hoi hoi,
Ik ken het helemaal en dan komt er nog bij dat ik last heb van hyperventilatie, alleen door de stress.
Wij kopen ook alles bij de aldi behalve verse producten ook krijgen wij groenten van mijn schoonouders en alsnog komen we af en toe net tekort of hebben we net genoeg. Ik werk 20 uur en ga 1 dag naar school dus om meer te gaan werken zie ik echt niet zitten

Ik begrijp het dus helemaal!!!

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Ik denk dat iedereen wel ervaringen heeft met de eindjes aan elkaar vast knopen. Misschien kun je eens letten op de andere uitgaves en niet zo zeer de boodschappen. Misschien kun je daar op bezuinigen eens niet uiteten of een groot cadeau, misschien iets minder geld uitgeven aan kleren/schoenen.

Hierboven zijn maar voorbelden genoemd, maar het kan misschien wel helpen!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.