Jammer dat je nog maar weinig contact met je vriendinnen hebt. Ik herken het gelukkig niet. Als je eenmaal kinderen hebt wordt het idd heel anders. Maar gelukkig lukt het ons iedere keer wel om af te spreken.
Via de korfbal van vroeger heb ik een vrienden groep, waar ik vroeger erg vaak mee ging stappen. Nu is dat niet meer zo, maar een aantal daarvan daar spreek ik nog wel los mee af zeg maar.
Mijn beste vriendin woont op 20 minuutjes rijden hier vandaan. Die ken ik van de middelbare school en die vriendschap is ondanks dat we beide kinderen hebben nog steeds heel hecht. Ze kan nu ieder moment bevallen van de 2e, maar we maken echt tijd voor afspraken en spreken elkaar veel telefonisch of per mail. De ene keer zit er een paar weken tussen onze afspraken, maar soms ook 2 maanden. We bespreken ook echt alles met elkaaar.
Ook met overige vriendinnen probeer ik echt regelmatig af te spreken. En dat lukt de ene keer beter dan de andere keer. Maar dat geeft ook niet, we blijven elkaar in ieder geval zien.
Er zijn 3 vriendinnen waarmee we regelmatig met partner erbij een avondje afspreken. De ene keer komen die dan bij ons eten en een leuke avond houden en de andere keer wij bij hun. Niet alledrie de stellen samen hoor, want dat zijn geen vrienden van elkaar. Gewoon met 1 stel een avondje afspreken. Is altijd super gezellig. 2 van die stellen hebben nog geen kinderen en het andere stel wel. Als we een avondje naar vrienden gaan nemen we campingbedje mee en slapen Tim en Daan daar en aan het einde van de avond nemen we ze mee naar huis. Niet ieder weekend hoor, we genieten ook regelmatig van een zaterdagavond lekker gezellig samen op de bank met kaarsjes aan en lekkere toastjes erbij!
Laatst zijn we gezellig met een stel en kids een dagje weggeweest, ook erg leuk om te combineren.
Verder hebben we heel goed contact met de buren, daar spreken we ook af en toe een avondje mee af. Niet van beide kanten hoor, de ene kant is meer vriendelijk en een kort praatje. De ander echt gezellig en afspreken. Of lekker bbq met zijn allen. Ook kunnen we elkaar altijd de babyfoon brengen als dit nodig is of even oppassen. De buren aan de andere kant 3 huizen bij ons vandaan daar spreken we ook af en toe leuk mee af.
Ik vind het heerlijk om met gezin dingen te doen, maar ik vind het ook fijn om met vrienden of vriendinnen af te spreken.
Ik ben dus (gelukkig) nog geen vrienden kwijt geraakt sinds we kinderen hebben.
Groetjes,
Sandra