Hebben jullie nog tijd voor jezelf?

Mama zijn vind ik meer dan een fulltime job , ik werk momenteel deeltijds en probeer mijn huishouden zo goed mogelijk te beredderen . Nu vraag ik me soms af, hebben jullie nog echt veel tijd om voor jezelf iets te doen ? Lassen jullie stop-periodes in ? Ik maak bvb tijd om eens te gaan bloemschikken of om een workshop juweeltjes te maken . Ook Marc heeft nog zijn eigen tijdjes ,-) hij gaat graag fietsen .
Welke zijn jullie hobbies ?

Ilse,
Fiere mama van deze hartedief !

ik ga ook af en toe eens lekker weg hoor,heb niet echt hobby’s maar ga wel eens met me dinnetje naar de bios,of net als laatst heerlijk met me mams naar de huishoudbeurs,of lekker alleen ff stadten

Bianca mama van Kevin*,Dylan en Kaitlyn

Momenteel is het hier ff TE druk dus het is wel een tijdje geleden dat ik echt alleen ben weg geweest, zonder de kids.
Wel een keertje met mijn moeder gewinkeld een middagje, maar dat was dan wel met Kaya erbij.
Dus nee, momenteel zijn alleen de avonden vanaf 20.00 uur ongeveer voor mezelf (maar dan moet ik vaak nog wel wat dingen doen, zoals opruimen Of faktuur maken etc. Maar goed, dat doe ik niet altijd )

Ik moet trouwens wel eerlijk bekennen dat ik dingen mét de kids vaak wel ietsje leuker vind
Zoals laatst zijn we 2x naar Ballorig geweest (5 min, hier vandaan) en dan geniet ik echt volop van de kids

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Gewijzigd door - Bieb op 01 Jun 2006 20:15:17

Hoe je het ook draai of keert he, de kids komen toch altijd op de eerste plaats precies he ,-) Bij ons ook zenne, als 1 van de 2 zijn hobbie uitoefent, is de andere altijd bij Tibo. Onder ons tweetjes weggaan, doen wij zelden. Tibo wordt in de week al opgevangen door mijn mama en papa, ik vind het erg om ze in het weekend ook te beroven van hun vrije tijd… we proberen samen leuke uitstappen te doen, waar we alle drie iets aan hebben…

Ilse,

hee!
ik ben een heeele jonge mama, (bijna 16) en ik heb wel tijd voor mezelf…
moet overdag naar school, smiddags zorg ik voor julia.
Savonds, als alles goed is, ga ik dansen, of joggen, of werken. moet ook gebeuren…
als ze savonds niet wil slapen ga ik niet sporten en blijf ik gewoon bij Julia!

Overdag zorgen mijn moeder en mijn nicht (is heeeelemaal gek van der) 1 dag in de week voor haar. Na de vakantie gaat ze 1 dag naar het KDV, omdat k het voor haar wel leuk vind om met andere kindjes om te gaan. Heb natuurlijk geen vriendinnen met babytjes!

Verder ben ik heeeeeeel trots op haar!

quote:
hee! ik ben een heeele jonge mama, (bijna 16) en ik heb wel tijd voor mezelf.. moet overdag naar school, smiddags zorg ik voor julia. Savonds, als alles goed is, ga ik dansen, of joggen, of werken. moet ook gebeuren.. als ze savonds niet wil slapen ga ik niet sporten en blijf ik gewoon bij Julia!

Overdag zorgen mijn moeder en mijn nicht (is heeeelemaal gek van der) 1 dag in de week voor haar. Na de vakantie gaat ze 1 dag naar het KDV, omdat k het voor haar wel leuk vind om met andere kindjes om te gaan. Heb natuurlijk geen vriendinnen met babytjes!

amaai, chapeau zenne, een babytje opvoeden op zo een jonge leeftijd. gelukkig kan je ook op de steun van anderen rekenen zodat je toch én van je kindje én van je jong-zijn kan genieten

Ilse,

Ik ben een werkende mama en daar voel ik me regelmatig best schuldig over.
Dus als ik dan thuis ben voel ik me verplicht mijn tijd te besteden aan mijn gezinnetje. Wij hebben de rollen thuis omgedraait, mijn vriend is thuis en ik werk.
Als ik s middags moet beginnen ( tot de volgende morgen) slaap ik regelmatig lekker
uit tot tien uur en dat zijn mijn vrije uurtjes.

quote:
Ik ben een werkende mama en daar voel ik me regelmatig best schuldig over. Dus als ik dan thuis ben voel ik me verplicht mijn tijd te besteden aan mijn gezinnetje. Wij hebben de rollen thuis omgedraait, mijn vriend is thuis en ik werk. Als ik s middags moet beginnen ( tot de volgende morgen) slaap ik regelmatig lekker uit tot tien uur en dat zijn mijn vrije uurtjes.

ik kan me het inbeelden dat je je er schuldig over voelt zenne, je hebt snel het gevoel dat je als mama veel moet missen he
maar ik ben zeker van dat je vriend het supergoed opvangt

Ilse,

quote:
maar ik ben zeker van dat je vriend het supergoed opvangt
Lief dat je dat schrijft Ilse En ja hoor, mijn vriend zorgt supergoed voor onze kleine meid.

Tijd voor jezelf, wat is dat?
Ik werk 16 uur per week en vorig jaar ben ik min of meer een eigen bedrijfje begonnen.
Uit de hand gelopen hobby, sieraden maken.
Nu maak ik ze en probeer ik ze te verkopen via party’s of website.
En dan ook de kinderfeestjes en workshops die ik wil geven (wat wel een beetje loopt maar mag wel wat meer worden).
Dus eigenlijk hobby ik nog wel maar is het meer “werk” geworden (alhoewel ik dat zo niet zie!).

En dan tussendoor probeer ik het hier nog te regelen met wassen/strijken, koken en noem maar op (komt jullie vast bekend voor die rot karweitjes )

Groetjes Mim

quote:
Tijd voor jezelf, wat is dat? Ik werk 16 uur per week en vorig jaar ben ik min of meer een eigen bedrijfje begonnen. Uit de hand gelopen hobby, sieraden maken. Nu maak ik ze en probeer ik ze te verkopen via party's of website.

Lap sé, hier heb ik menne bondgenoot gevonden, ik maak ook heel graag juweeltjes en af en toe kan ik wel eens iets verkopen. We kunnen mss al eens ideetjes uitwisselen ?

Ilse,

Ik ben een fulltime mama en vind het geweldig.
Maar ik vind het ook fijn dat ik over dag nog even een paar uurtjes heb om iets voor me zelf te doen.
vaak zit ik dan even achter internet, maar de laatse dagen ben ik druk bezig gordijnen voor onze nieuwe huis in elkaar aan het flansen.
en verder doe ik zaterdag ochtend even alleen boodschappen en is Ruben bij papa.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

ik werk nu 2 dagen, straks na de zomervakantie 3 dagen. Dat vind ik eigenlijk al tijd voor mezelf! En Luca gaat af en toe logeren bij zijn opa’s en oma’s. En als er vakantie (ik werk in 't onderwijs) is dan breng ik luca gewoon naar het kdv, zodat ik een dagje voor mezelf heb. Lekker lezen, shoppen… hobby’s heb ik verder niet echt… ben niet zo hobby iemand

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
quote:
hee! ik ben een heeele jonge mama, (bijna 16) en ik heb wel tijd voor mezelf.. moet overdag naar school, smiddags zorg ik voor julia. Savonds, als alles goed is, ga ik dansen, of joggen, of werken. moet ook gebeuren.. als ze savonds niet wil slapen ga ik niet sporten en blijf ik gewoon bij Julia!

amaai, chapeau zenne, een babytje opvoeden op zo een jonge leeftijd. gelukkig kan je ook op de steun van anderen rekenen zodat je toch én van je kindje én van je jong-zijn kan genieten

Ilse,

haha! dankje voor je reactie het is soms ook niet makkelijk hoor, dat ik snachts 1000x er uit moet en sochtends half 8 dood op de fiets zit. Achja, gelukkig bijna vakantie