Hallo allemaal,
Ik ben even nieuwsgierig of jullie kinderen zoiets als een Nintendo DS hebben en op welke leeftijd zij deze hebben gekregen.
Jasper maakt steeds meer kennis met de DS doordat wat oudere kindjes die meenemen naar een verjaardagsfeestje bv. maar laatst zat hij bij de naschoolse opvang ook met eentje te spelen, en hij vind het natuurlijk fantastisch!
Hij wordt in juni 5 en nu overwegen we om samen met wat familie een DS voor hem aan te schaffen. Enerzijds lijkt het me heel leuk voor hem en ben ik ook echt wel van mening dat zij het e.e.a. kunnen leren van computeren. Anderzijds vraag ik me af of het niet een beetje te vroeg is. Ik ben natuurlijk voornemens de speelduur te beperken tot vaste momenten maar ik hoor om me heen dat dat niet altijd even makkelijk is en zie ook wel om me heen dat kinderen heel erg gefocused kunnen zijn op z’n ds en er maar moelijk mee kunnen stoppen.
Dus ik zou graag van jullie willen weten of en wanneer je je kind zoiets als een DS hebt gegeven en of je dat een goede keuze vond of er misschien achteraf wel spijt van had dat je hier (zo vroeg) in mee gegaan bent?
Groetjes Carolien.