Heb inspiratie nodig


#1

Wat eten jullie eigenlijk met dit weer?
Ik heb geen puf om te koken en honger heeft al helemaal niemand bij ons.
Mijn inspiratie is totaal uitgeput, kan ook niet meer zo goed denken…


#2

Wij eten heel veel maltijdsalades, lekker makkelijk en alles kan erop bv tonijn, aardappel, ei, radijsjes, worteltjes, stukjes worst, verschillende kaassoorten, pijnboompitjes enz enz… verder maak ik veel pastasalades of aardappelsalades. Gekookte pasta en dan mayo met tom puree knoflook uitje, zilveruitjes met wat vocht, augurken, erwtjes, gekookte eitjes, tonijn, stukjes komkommer of tomaat. peper en zout en wat kruiden. Veel peterselie, en misschien wat basillicum. Soms maak ik ook zelfgemaakte pizzabroodjes en dat is ; afbakbroodjes door de midden snijden en daarop ( zelfgemaakte tomatensaus )ui erover, champignonplakjes, eventueel gegrilde of gewone courgette, tonijn, ansjovis, olijven en kaas.pizzakruiden erop en klaar voor de oven. In het Restaurant waar ik jaren heb gekookt aten de meesten met dit warme weer de maaltijdsalade en dan naar keuze vis of vlees erbij van een van de gerechten van de kaart. Ik hoop dat er weer wat inspiratie opbloeit, want het is inderdaad wel moeilijk met dit weer.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Gewijzigd door - Evianne`s mama op 06 Aug 2004 15:13:37


#3

Wij eten veel stamppotjes:

  • aardappelen, melk/zure room met rauwe andijvie, ananas, gebakken rode paprika en ui, eventueel geraspte of kleine blokjes kaas
  • aardappelen, melk/zure room met prei en 2 eetlepels groene pesto en evt. geraspte of blokjes kaas

i.p.v. aardappelen met melk/room kun je ook gewoon kant en klare puree voor stamppot gebruiken, lekker snel klaar

Daarnaast eten we meestal 2x per week pasta: 1x met een rode saus en een bamipakket groenten en 1x met gebakken ui, gebakken champigons, evt. pakje boursin en diepvries spinazie (evt. geroosterde pijnboompitten)

Je hebt wel gemerkt: ik ben vegetarisch. Daarom eten wel ook meestal 1x per week iets van tortilla’s met kidneybonen, seasoningmix en gebakken ui en paprika.

Ik noem maar wat gemakkelijke maaltijden.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003


#4

Hoi,

Ik kook zelf niet (echt niet), mijn man Jan dus wel want we moeten immers wel eten. Als hij er niet is eten we soep uit blik of brood. Of we gaan natuurlijk bij mijn moeder eten . Erg he? Of zijn er meer vrouwen die zo’n luxe leven leiden?

Wat waanzinnig lekker is met dit weer, is kipspiesjes met sesamzaad en Japanse salade. Ik zal Jan vragen het recept een keer op dit forum te zetten.

Groeten,
Nikki