Heb ik nou gewoon een huilbaby of niet

dames ben hier nou wel een beetje bekend met mijn problemen. heb vanaf begin over verschillende onderwerpen raad gezocht hier maar het lijkt wel alsof niets meer helpt.

mijn zoontje is nu 5 maanden oud. al die 5 maanden hebben wij verschillende aanwijzingen gekregen voor zijn huilgedrag. dan was het reflux, dan was het kiss-syndroom en nu bezig met testen van kma.

voor de reflux zijn we nu al 2 weken overgestapt naar losec. ook dit werkt niet naar mijn gevoel. we doen al 7 schepjes nutriton door zijn voeding en hij spuugt nog steeds zoveel.

voor zijn kiss-syndroom zijn we al 3x naar een osteopaat geweest en we gaan dinsdag voor de 2e keer naar een manueel therapeut.

kma test is niet verlopen zoals wij hadden verwacht, nog steeds rode vlekjes in het gezicht maar ook zijn gedrag is hierdoor niet veranderd.

ik word hier echt moedeloos van. als hij wakker wordt dan speelt hij een klein kwartiertje met ons leuk en aardig maar hierna is het constant zeuren, zeuren en zeuren! wil niet in de box wil niet tv kijken meer, wil niet op de grond op een kleedje spelen ik snap er echt niks meer van! ook op de schoot begint hij ineens te krijsen!

integendeel kan hij al wel de nachten doorslapen, tijgeren, heeft al 2 tandjes en kan al omdraaien.

begin van de dag lukt het me nog wel om hem bezig te houden aangezien hij na elke voeding 2 uur wakker is en dan 2 uurtjes moet slapen tot de volgende voeding. deze slaapjes worden ook steeds maar korter.

zijn mond stinkt ook naar zuur waardoor ik denk dat hij een ernstige vorm van reflux heeft maar wat kunnen we hier nou aan doen in godsnaam er zijn verder geen medicijnen meer hiervoor en de ka stelt ons steeds gerust dat het vanzelf over gaat. maar in tussen tijd ga ik doordraaien omdat ik dat gezeur niet meer aan kan. is er nou niets meer om hem tevreden te maken? hij is zo ontevreden dat hij bijna kan praten en zeggen dat hij hier helemaal niet wil zijn! zo een gevoel heb ik nou…

ik weet het niet meer…ben zo op van de zenuwen kan geen gehuil meer aan horen…in tegendeel kan ik er goed tegen om hem te laten huilen voor het slapen maar ik weet ook dat hij na 10min. vertrokken is. maar als hij wakker is, is hij totaal niet te genieten!

hier heb ik toch niet op zitten wachten 9 maanden lang? hebben jullie dit gevoel ook wel eens? ik wil gewoon genieten van hem maar dat lukt gewoon niet!

iemand nog ervaringen of tips waar het aan kan liggen nog andere aandoeningen waar ik niets van weet behalve reflux, kma en kiss-syndroom? er moet toch iets zijn wat hem het leven zuur maakt?

Klinkt een beetje bijzonder dat een kindje wat zich zo achterlijk vlug ontwikkelt iets mankeert. Bij 5 maanden proberen de meeste kindjes zoch eens op hun zij te draaien en bij de gratie gods lukt het een keer om om te draaien. Terugdraaien lukt bij de meeste nog niet om nog maar te zwijgen over tijgeren.

Misschien zit ie momenteel een beetje gevangen in zn lijfje. In zo’n korte tijd zoveel ontwikkelingen, jeetje daar zou ik ook een beetje van ondersteboven zijn. Miscchien is het gewoon een fase waar hij eventjes doorheen moet. Bij onze dames zag je altijd dat in een fase dat er nieuwe dingen gebeuren, zoals rollen/tijgeren en tandjes er ineens meer behoefte was aan slaap, dus dat de wakkere tijd veel korter is. Onze jongste is 9 maanden en die redt het al amper om 2 uur wakker te zijn, dus misschien is hij gewoon moe???

Wat betreft een reflux: ben je al bij de kinderarts??

Wij hebben momenteel met Phine dat ze ook wat moeilijker tevreden is dan voorheen, maar dit komt waarschijnlijk doordat zij een armpje heeft wat niet helemaal goed is en daardoor snel gefrutreerd is wanneer dingen, zoals tijgeren, nog niet lukt. Ik blijf maar rustig en probeer haar niet al te veel te vermaken. Ik zet haar dan zittend te spelen en dan vindt ze het weer een tijdje prima.

De kunst is om rustig te blijven en te bedenken dat je kereltje het momenteel niet zo naar zn zin heeft. Je kunt hem helpen erdoor heen te komen, heel lastig natuurlijk, maar hij is nog zo klein, probeer niet je eigen onmacht te verruilen voor boosheid of ontevredenheid. Het is nu even niet anders. Waarschijnlijk is het over een week alweer een stuk beter.

Veel sterkte en houd de moed erin.

Groetjes,
Anne-Marie

Anne, het is ook niet dat ik niet tevreden ben, hij is niet tevreden. en daar maak ik me zo zorgen om. ik vind het absoluut zielig voor hem. daar zit ik het meest mee en als ik op de schouder van mijn man huil dan zijn de woorden die uit mijn mond komen altijd “ik vind het zo zielig voor hem!” dus ik weet niet hoe mijn verhaal is overgekomen maar ik zoek gewoon als moeder zijnde een manier om hem echt tevreden te maken. niets helpt de laatste tijden. ik begin er zelf ook wel in te geloven dat hij gewoon te veel wilt. als het aan hem lag ging hij nu al lopen alles gaat zo snel en het komt allemaal op hem af dat begrijp ik…soms is het gewoon onmacht. je kan niets doen. alleen afwachten en daardoor word ik heel erg verdrietig…je ziet letterlijk je kind lijden en je kan er niets aan doen en dat voor een goede doel, bv leren tijgeren, tandjes krijgen omrollen etc…wou dat dit allemaal veel later gebeurde en dat hij gewoon kon genieten van zijn eerste maanden hopelijk kunnen we later wel genieten van hem…toch bedankt voor je reactie.

mijn middelste had kiss,reflux en kma,en ik heb heel wat afgesjouwd met haar.zij ontwikkelde zich ook zo snel,door de pijn.dan trekken ze hun nek naar achteren.
de manueel therapeut werkte goed,maar dat duurde een tijdje.ze had al hypo-allergene melk,maar pas toen ik overstapte naar friso allergy care(compleet km-vrij),ondanks tegenwerking van het cb,kwam hier de grote ommekeer.
veel sterkte!trouwens,van de nutriton kregen mijn kids alleen heel veel kramp.laat jouw kindje veel scheten,en heeft hij een opgezette buik?
dan zou het weleens heel goed kunnen dat hij juist zo jengelt door de nutriton.heel veel baby’s kunnen daar niet tegen.

hihi,ik zat me net te bedenken dat mijn middelste vanaf dag 1 haar hoofdje zelf omhoog hield,na 1 week zelf omdraaide in bed,en met 3 maanden draaide van rug naar buik en terug.
volgens het cb was ze gewoon sterk,en was ik overbezorgd.ik heb heel wat afgevochten daar,omdat ik zeker wist dat het niet normaal was.

Hier ook een kleine meid wie veel, veel, heeeeeeel veel gehuil heeft!
de eerste 4 a 5 maanden was het echt drama hier ( onze meid had alleen buikkrampjes en voor de rest gelukkig niks)
Maar ze was eigenlijk de hele dag ontevreden, jengelen en huilen dat was het enige wat er uit kwam, ik ben natuurlijk gek op die kleine, maar ik heb echt wel eens gedacht waar ben ik aan begonnen " zelf vindt ze het niet leuk en mama ondertussen ook iet meer"
Maar ik ben er nu achter dat ze al zoveel wou doen maar dat ze gevangen zat in dat lijfje wat nog zo weinig kan!
naar mate ze ouder wordt, en dus meer zelf kan is ze ook rustiger en tevredener geworden, ze is nu 11 maanden en kan goed alleen spelen en is een vrolijke meid.
Je merk echt aan haar dat ze veel temprament heeft!

Maar als jij het gevoel hebt dat er iets niet lekker zit bij die kleine man, dan moet je met je vuist op tafel slaan en desnoods moeten ze hem maar een paar dagen opnemen om hem helemaal goed na te kijken, dat is natuurlijk niet leuk allemaal maar dat geeft je na de tijd wel meer rust, en je kunt in die tijd zelf ook even bij komen want je klinkt erg radeloos! ( wat overigens heel begrijpelijk is hoor!)

Het zijn mooie woorden natuurlijk (dat dacht ik namelijk zelf ook altijd) maar je moet het zelf (samen met je man natuurlijk) doen.

Sterkte en succes!!

Lieve groet,
Monique mama van Silver

Hoi hoi,

ook hier een mama, die maar liefst 2 huilbaby’s heeft gehad!! Ze hadden allebei Kiss en daardoor ook beiden (verborgen) reflux. Van KMA was gelukkig geen sprake… De oudste (Nikki) was er met 3 afspraken bij de manueel therapeut vanaf (Kiss) en met 9 maanden pas van de reflux (heeft ze overigens niks voor gehad). En de jongste (Lisa) was van de Kiss pas met 7 (!) behandelingen bij de manueel therapeut en 3 bij de osteopaat af!!! En ook met 9 maanden was de verborgen reflux pas weg, maar dat is ook de tijd die er voor staat geloof ik. De 3 behandelingen die je zoontje dus heeft gehad bij de osteopaat, zou voor je zoontje dus ook weinig kunnen zijn. Bij het ene kindje duurt het langer dan bij de ander. Geloof me, het gaat over, de vraag is alleen vanaf wanneer… Ik snap dat je er af en toe doorheen zit, praat er met iemand over, zeur desnoods hier de mensen de oren van het hoofd!!! Hier is niemand die je vervelend vindt, velen hebben zelfs hetzelfde meegemaakt!! Sterkte!!

Grtz Von

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

bedankt voor de reacties een luisterend oor is soms al voldoende om weer bij te komen.

wat ik vaak bij mijn kleine merk is dat hij veel windjes laat tijdens het drinken en ook veel boertjes zelfs tot de volgende voeding…vandaag heeft hij ook abnormaal veel gespuugd terwijl dat al een tijdje goed ging. zijn mond stinkt ook echt naar zuur.

ik wou bijna van voeding veranderen maar heb net de apotheker van de ziekenhuis gesproken en die vertelde mij dat alle voedingen hetzelfde zijn. alleen de naam is anders zei ze.

voor of na de voeding hij blijft huilen en zeuren soms weet ik het echt niet meer. ik ben altijd blij als hij om 7 uur in bed ligt en pas de volgende ochtend om 7 weer wakker wordt. maar dan weet ik ook dat ik er weer hard tegen aan moet. kan bijna niets meer de laatste tijden…de was staat er nog heb er geen pit meer voor…ik heb gewoon nieuwe rompers voor hem gehaald omdat ik gewoon geen pit meer had om de was te doen. omdat hij zo vreselijk poept doet hij per dag 4 rompers aan. klinkt misschien raar hoor maar soms heb ik er totaal geen zin meer in…de huishouden bedoel ik.

voor reflux ga ik de ka morgen bellen ze moeten maar een ph-meting ofzo doen misschien heeft hij een ernstige vorm hiervan en kan hij iets anders hiervoor krijgen is toch niet goed voor hem dat hij zo weinig slaapt en alleen maar huilt…dit is toch ook niet goed voor zijn ontwikkeling of zie ik dit nou fout?

die windjes kunnen heel goed door de nutriton komen.
wat voor melk krijgt hij nu?

Ik ken die namen niet meer van de voedingen maar is dat ook koemelkvrij?

nutriton is johannesbroodpitmeel.,om voeding in te dikken
allergycare is km-vrij.

Hoi hier ook een mannetje met zware verborgen reflux. Snelle ontwikkeling en toch altijd zeuren. Denk dat het ook wel een beetje gewenning is bij zo’n klein mensje hoor, wat ik bedoel te zeggen dat mees het nog wel doet en die is 1 jr geweest nu. Wij hebben als medicijn nexium, en moet zeggen dat dat altijd perfect heeft geholpen, mischien kun je dat eens aankaarten bij de ka. Toen werd tegen ons gezegd dat dat een vrij nieuw medicijn was, maar hoor er steeds meer goede reacties van. Mees is net pas 1 weekje van zijn nexium af (hoera, we hebben het eigenlijk vrij stil gehouden omdat de vorige keer totaal niet goed ging), wat ik maar wil zeggen is, als jij denkt dat er iets n iet goed zit, je vaak het bij het kortste eind heb als mama, ga op je gevoel af. Zo heb ik het ook altijd gedaan, en 9 van de 10x had ik gelijk als er iets niet klopte.
Sterkte en suk6

Gr Patries

Hoi hier ook een mannetje met zware verborgen reflux. Snelle ontwikkeling en toch altijd zeuren. Denk dat het ook wel een beetje gewenning is bij zo’n klein mensje hoor, wat ik bedoel te zeggen dat mees het nog wel doet en die is 1 jr geweest nu. Wij hebben als medicijn nexium, en moet zeggen dat dat altijd perfect heeft geholpen, mischien kun je dat eens aankaarten bij de ka. Toen werd tegen ons gezegd dat dat een vrij nieuw medicijn was, maar hoor er steeds meer goede reacties van. Mees is net pas 1 weekje van zijn nexium af (hoera, we hebben het eigenlijk vrij stil gehouden omdat de vorige keer totaal niet goed ging), wat ik maar wil zeggen is, als jij denkt dat er iets n iet goed zit, je vaak het bij het kortste eind heb als mama, ga op je gevoel af. Zo heb ik het ook altijd gedaan, en 9 van de 10x had ik gelijk als er iets niet klopte.
Sterkte en suk6

Gr Patries

hij krijgt nu weer nutrilon standaard. we zijn klaar met pepti. we zouden nu moeten kijken hoe hij hierop reageert maar ik heb met pepti ook geen verschil gezien dus het kan heel goed zo zijn dat hij geen kma heeft maar de kinderarts wilt sowieso in het ziekenhuis nog een test doen met hem a.s. dinsdag en de week erop voor de kma.

nutriton zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn. maar zonder nutriton spuugt hij veel meer. ik ga morgen even zonder nutriton proberen kijken of hij ook zonder kan. nu spuugt hij ook ondanks dat ik al 7 schepjes nutriton door zijn voeding doe. dat is toch echt te veel?? maar de ka zei joh gewoon 8 schepjes nutriton doen. te gek voor woorden en op internet lees ik dat nutriton helemaal niet goed is voor de kids omdat het eten dan niet zo goed verteert! laat staan dat het het spugen niet eens meer tegengaat.

oeff wat een rotdag weer…trouwens ik geef hem nu omeprazol tegen reflux en ons werd verteld dat het hetzelfde medicijn is als nexium en losec. alleen de namen zijn anders. ik kan bijv. morgen ook nexium halen bij de apotheek als ze geen omeprazol meer hebben. dus dat is ook niet echt de oplossing.

mijn laatste hoop is de antirefluxbed. daar heb ik goede verhalen over gehoord maar durf de stap nog niet zo goed te zetten. wil het eerst met de ka bespreken a.s. dinsdag. kijken wat zij ervan vinden. dan kan hij tenminste een keer normaal slapen zonder dat er voeding omhoog komt. denk dat hij gewoon te oververmoeid is. en dan kunnen mensen wel zeggen van zeur niet mens hij slaapt toch al van 7 tot 7. nou ze hebben overdag net zoveel slaap nodig aangezien ze van alles proberen, tijgeren, omdraaien etc…

ik denk dat het reflux is wat hem heel erg verdrietig maakt. het zou toch pijn doen als ik nou aan mijn zwangerschap terug denk vooral mijn laatste weekjes, toen wilde ik ook niet plat liggen ging huilend slapen omdat alles naar boven kwam en niks hielp hier tegen. zo voel ik hoe hij zich voelt…en dat is nou zo juist waar ik me zorgen om maak. dat hij niet lekker in zijn vel zit dat maakt mij net zo verdrietig en moe…

trouwens sorry dat ik zo wanhopig overkom en ik weet dat er nog veel meer kinderen zijn met de problemen zoals reflux maar hier gaat het echt slecht gepaard met doorkomende tandjes en nog veel willen doen met dat klein lijfje. je kunt je dan voorstellen dat zo een kind om alles kan huilen en jij maar op zoek bent naar de oorzaak…

sorry als ik zeur of zo over kom…ik ben gewoon zo bang dat hij wel iets heeft maar ik pas later achter kom en dan voel ik me echt schuldig. het wordt tijd dat ik aan de bel ga trekken.

trouwens nog een mededeling…ik had terug bel afspraak met de ka, ze zou me verleden week bellen om te kijken hoe het gaat…ze belde mij niet op de afgesproken tijd. 3 uur later belde ik de ziekenhuis mij werd verteld dat ze al naar huis was. ik was hier erg pissig om. heb mezelf overgehaald om de klachtencommissie te bellen. heb mijn verhaal verteld en ook wat er vooraf ging. dat mijn kleine met 6 weken ook in het ziekenhuis had gelegen maar wij nooit een diagnose hadden gekregen van waar hij last van had. voelde me niet serieus genomen. hij is intussen 5 maanden oud en er is zelfs nooit een ph-meting gedaan. de medewerker heeft een uitgebreide mail geschreven aan de desbetreffende ka. ze belde mij gelijk op die dag. en vertelde mij een hoop smoesjes waardoor ze mij niet op tijd had kunnen bellen. zo dacht ik dus ik moet een klacht indienen willen jullie mij wel serieus nemen. hetzelfde heb ik ook met de cb hier meegemaakt. ook zij belden mij nooit terug kwamen hun afspraken nooit na! na een klacht begonnen ze mij elke week te bellen om te kijken hoe het hier ging! dat was ook niet de bedoeling maar goed. zo word je hier weer behandeld. vraag me af bij wie ik dan wel terecht kan soms. maar goed dit wou ik even kwijt. soms voel je je gewoon echt machteloos.

nee,hoor,je zeurt helemaal niet.ik werd ook zo behandeld,en het is erg frustrerend.ik heb de grootste ruzie met het cb gehad.maar ook pepti is niet koemelkvrij,dus nu weet je nog niet of hij kma heeft.voor zover ik weet is alleen de allergy care echt km-vrij.ook bij mijn kindjes is nooit een ph-meting gedaan.eigenlijk belachelijk

ja heb al gemerkt dat hij het met pepti wel beter deed maar de klachten waren niet helemaal over. wist ook niet dat dit niet helemaal koemelk vrij was. moet over een half uurtje bij de ha zijn. dus ben benieuwd of ik hem ook kan overtuigen en wie weet hebben wij straks ook (eindelijk) een heel ander kind.

ik hoop het zo voor jullie,dan kunnen jullie eindelijk gaan genieten van jullie ventje.iedereen heeft het altijd maar over een roze wolk,maar ik heb er hier nog nooit 1 gezien.op die manier is het helemaal niet leuk om mama te zijn.je voelt je alleen maar doodmoe,gefrustreerd,en wanhopig.we hebben hier ook alle flessen,spenen,en soorten melk gehad,plus alle middeltjes tegen kramp,enz.op een gegeven moment weet je het gewoon niet meer,zeker als iedereen roept dat je overbezorgd bent,en je gewoon een huilbaby hebt.dan voel je je helemaal onzeker en dom,terwijl het moedergevoel bijna altijd klopt.zeker bij jullie,met die uitslag en dikke ogen,lijkt het mij een duidelijk geval.jammer dat het cb en de ka zo moeilijk doen.het had mij beter geleken om eerst de allergy care voor te schrijven,om dat uit te sluiten,dan dat ze je zoontje medicijnen geven,terwijl dat misschien helemaal niet nodig is.