Heb ik een lui meisje?

Mini-boy, doe niet zo gek! Je bent geen slechte moeder! Ik zou ook geen fysio hebben ingeschakeld hoor, het komt heus wel. Niet meer zo denken, foei!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nee joh mini-boy je bent helemaal geen slechte moeder. Natuurlijk is het niet raar dat je nog geen fysio hebt ingeschakeld. Ieder kindje ontwikkeld zich op zijn eigen tempo en dat komt echt wel bij Jurian. Als hij met 3 jaar nog niet loopt en je hebt niemand ingeschakeld dan is het pas raar. Eerder echt niet hoor!!!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

oh gelukkig …

Ik zal over 3 jaar nog eens kijken of ik fysio inschakel

Nee, dan ben je al te laat, want dan is hij al 4 !!!

Gaat gewoon helemaal goedkomen met Jurian en die fysio heeft hij echt niet nodig.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Nou… Merel tijgert!!! En het is gelukt doordat we eerst een paar rozijntjes buiten haar bereik legden (vreetschuurtje ) en nu doet ze het ook als we wat speelgoed buiten haar bereik leggen. De hele kamer gaat ze nog niet door, maar dat komt nog wel. Tot die tijd heb ik nog even rust.

Zelf zitten doet ze nog niet, maar dat zal ook nog wel komen. Ik denk wel dat ik over een maandje eens met de fysio ga bellen of ik er al iets mee moet doen. Als ze dan nog zelf gaat zitten.

Groetjes Natasja

Ook ik zou geen fysio inschakelen er zijn er genoeg die pas met der anderhalf of iets dergelijks gaan lopen, lijkt mij meer het ongeduld van de moeder van dat kunnen andere kindjes al wel

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Het gaat mij ook niet om het lopen, maar om het zelf gaan zitten. Dat lopen komt vanzelf wel. Volgens mij kun je dat ook niet echt stimuleren.

Groetjes Natasja

lopen bedoelde ik eigenlijk alleen als vb maar je hoor later nooit mijn kind ging pas met 14 maanden zitten maar wel dat ze pas met 18 maanden liep, en laat met lopen is meestal ook laat met zitten en kruipen ed, maar dat hoor je nooit

Liefs Michelle

en ik bedoel het niet bot ofzo hoor maar vindt wle laat de kindjes het eigen tempo bepalen ze moeten zoveel leren en het komt echt allemaal wel of je moet echt denken dat er iets aan de hand is dan wordt het een ander verhaal

Liefs Michelle

Nee, snap ik wel. Het gaat mij eigenlijk ook alleen om advies en niet dat ik wil dat er nu iets mee gebeurd. Merel heeft in het begin ook best lang fysio gehad ivm haar nekje. Toen ze 7 mnd was hoefde ze niet meer terug te komen. Vandaar dat ik alleen informatie en advies in wil winnen.

Groetjes Natasja

Ik vind het wel jammer dat er zo negatief over waordt gedaan als je de fysio inschakelt. Ik heb de fysio gebeld met de vraag of ik er iets mee moest. Ze is toen 1 keer komen kijken en bleek dat Emma zeer flexibele/lenigen bekken heeft. Zij zakte meteen in en split als ze op haar knietjes wilde zitten, het was dus heel verstandig om dit op een leuke en speelse manier een btj te trainen zodat het steviger werd. De huisarst en het CB vonden het heel verstandig dat ik deze stap heb genomen.

Ik zeg ook zeker noet dat je een slechte moeder bent als je het niet doet, maar voor mij voelde dit goed.

Groetjes Gidget

[img]http://lilypie.com/pic/090406/QybO.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/1XaGp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

dus was er wel degelijk iets aan de hand, noemen ze moederinstinct

Liefs Michelle

Merel heeft is ook heel lenig en flexibel. Dat zeiden ze destijds op de fysio ook al. Voor haar is het een voordeel dat ze zich enorm goed kan ontspannen, maar met fysieke zaken heeft ze meer moeite. Met dat in m’n achterhoofd wilde ik ook bellen. Net als Gidget met de vraag of ik er iets mee moet doen. Het is eigenlijk net zo als we wel eens bellen met het cb om informatie in te winnen. Ik hoop niet dat ik nu bot overkom, want dat is absoluut niet de bedoeling. Maar ik weet ff niet hoe ik het anders moet formuleren.

Ik ben er overigens wel erg trots op dat ze nu vooruit komt!!

Groetjes Natasja

nee je komt noet bot over Ik snap hem helemaal maar dat vindt ik allemaal andere dingen als, als er niets met het kindje aan de hand is, je weet dus dat zo flexibel is en daar door misschien dingen tegenhouden(hoe schrijf ik dat nu weer hahahaha) hoop dat je hem snapt

Liefs Michelle

Huh??? Nee, grapje Ik snap het. Het is ook niet zo dat er iets ernstigs aan de hand is, maar doordat ze zo flexibel is, zijn dingen als gaan zitten lastiger voor haar. En daarom zijn tips en oefeningen altijd handig. Vaak zijn het hele makkelijke dingen, maar ik bedenk me dat dan weer niet.

Groetjes Natasja

Conclusie van dit topic; je hebt GEEN lui meisje, maar wel een flexibel mesje, hihi goed dus dat je e topic bent gestart, je weet nu alweer meer!

groetjes Gidget

[img]http://lilypie.com/pic/090406/QybO.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/1XaGp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

lieve meiden/moeders … ik bedoelde het ook niet verkeerd hoor. Ben er blij mee dat jullie luie meisje juist een actief meisje is en … wie weet ga ik de stap toch zetten… Ik moet volgende week naar het cb én dan informeer ik even… want hier komt meneer echt geen stap vooruit… doet zelf nagenoegen niks. Hij kan dan wel beetje lui zijn… het is niet echt gezond… volgens mij?! Hij lijkt het wel te willen momenteel … maar het lukt niet… pakt het ook helemaal verkeerd aan zodat hij niet kan gaan staan… niet kan gaan zitten zelf etc etc. Wordt er soms wel erg moe van …

hoi
was benieuwd of jullie nog fysio’s hebben gezien, of het juist toch niet doen etc.

Hoe gaat het nu met de (niet) luie kindjes
Gidget

Nog niet. We zijn vorige week met vakantie geweest. Ik was eigenlijk van plan om na Merels verjaardag (as. dinsdag) eens even te bellen.

Groetjes Natasja

Hoi Natasja,
ik zou nu ook nog geen fysio inschakelen hoor…
Je hoor inderdaad vaak genoeg dat kinderen pas met anderhalf jaar lopen, heel soms nog later.
M’n nichtje is nu 2 jaar en 2 maanden en loopt sinds maart of april. die was dus 1 jaar en 9 of 10 maanden!!!
Was met anderhalf bij een fysio. Bleek dat d’r voetjes en beentjes niet zo stevig waren, dus had schoentjes nodig om zich op de been te houden, toen liep ze binnen een paar weken.
Zij heeft ook niet gekropen, maar schoof heel snel door de kamer op dr billen. Ging natuurlijk ook veel sneller ivm laminaat, dus dan glij je heel hard vooruit. Lopen of kruipen ging voor haar gewoon ook te langzaam.
En ik las ook ergens in deze topic: de één is geestelijk snel en de ander fysiek en dat is zeker zo…!!!
maar goed… wacht rustig af (als dat lukt) het komt vast goed…

Groetjes

Lilypie First Birthday tickers