Heb het even helemaal gehad!

Nou vandaag is het weer zo ver, Ruben is echt stront vervelend.
Hij wil dan ook helemaal niks alleen maar aanstellen.

Pak je hem uit zijn bed is het goed, krijgt hij de fles, dan halverwege even boeren en daar begint de ellende dan! niet willen boeren nou dan de fles maar in een keer op.
Dan moet hij wel boeren en dat wil hij niet, helemaal strekken en gillen.
en als ik rustig blijft praten en zingen is het goed, hou ik op dan begint hij weer te gillen.
dan even spelen dat gaat op zich redelijk maar binnen een paar minuten weer gillen, en huilen.

Ik word er helemaal gek van, klinkt misschien gemeen maar ik ben bij als hij weer naar bed toe mag, en steeds hoop ik dat hij dan de volgende ronde een beetje vrolijker is.

Dit is wel zo vermoeiend, vind er even helemaal niks aan, en zit er dus even doorheen.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

vervelend is dat dan he als ze hun dag niet hebben
misschien voelt hij zich niet lekker en ja helaas kunnen ze dat niet zeggen he

nou hopelijk is hij morgen weer heerlijk vrolijk

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Hoi Marianne,

Heb je het Oei ik groei-boek? Of kun je het van iemand lenen?

Ruben zit midden in een zogenaamde “hangerige periode”. Deze hangerige periodes zijn voor alle babies ongeveer hetzelfde. Deze hangerige periode waar Ruben nu in zit, zit tussen de 21,5 en 26,5 week. Het wil dus niet zeggen dat het ook zo lang duurt. De ene baby heeft het een paar dagen, de andere een stuk langer.

Die hangerige periodes hangen samen met flinke sprongetjes die kindjes rond die tijd maken. Ze moeten al die nieuwe dingen kunnen verwerken en uiten dat in wat “vervelend” gedrag.

In het Oei ik groei-boek wat ik heb staat het schema van die periodes op pagina 12, maar ik weet dat er van dat boek inmiddels een nieuwe druk is.

Het is sowieso een heel goed boek om aan te schaffen trouwens. Kun je echt een hele hoop uit halen en er staan ook overzichten in met de vaardigheden die babies allemaal leren in de eerste paar jaar.

Je herkent echt een hele hoop! Dus als je het kunt lenen of kopen, echt de moeite waard. Kan zijn dat de bieb het ook heeft.

Succes en sterkte met de kleine man!

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Gewijzigd door - Sje op 20 Dec 2005 15:23:31

Dat boek waar je het overhebt, zijn denk ik wel bij alle boekhandels verkrijgbaar?
maar is het boek ook een beetje te betalen?

wat je schrijft zou best wel eens zo kunnen zijn, van de week draaide hij zich ineens om en nu is hij bezig met terug draaien, wat dus niet wil lukken.

verder begint hij zich aftezetten als hij bij mij op schoot zit en zijn zin niet krijgt.
Verder is hij verschrikkelijk huilerig overdag, ook als hij moet slapen en zelfs ik kan hem niet geheel troosten en dan voel ik me zo machteloos.

Lachen kan hij gelukkig nog wel dus dat maakt dan weer alles met kleine beetjes goed.

maar ja ik denk dat hij er dan ook een flinke dosis spierpijn bij heeft van al dat draaien hij kon er even niet genoeg van krijgen, maar vandaag houd hij zich daar rustig mee.

ik denk dat ik zo de stad maar even in vlieg, want wie weet kan het boek me een beetje op weg helpen.

Hoi Marianne,

Dat boek is inderdaad in elke boekhandel verkrijgbaar. Geen idee wat de prijs is.

Zie je dat hij inderdaad erg bezig is met nieuwe ontwikkelingen?! En wat je zegt, er kan net zo goed spierpijn bij zitten waar hij ook vervelend van wordt.

Zie hier op bol.com
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=f4sY7e0mMhIYza6OJmMm2g3-ffvMGU_8c38=?BOL_OWNER_ID=1001004002051695&Section=BOOK&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1
Toch nog best een redelijke prijs, maar ja, als je dat een hoop onwetendheid en ergernis scheelt terwijl je kindje er echt niks aan kan doen dat het zo vervelend is, dan is het het wel waard.

In de bieb halen is ook een mogelijkheid. Kun je eerst kijken of je er echt heel veel aan hebt. En dan kun je altijd nog beslissen om het zelf aan te schaffen.

Of anders eens op marktplaats.nl ofzo kijken of je er tweedehands een aan kunt schaffen voor een leuke prijs.

In elk geval nogmaals succes en sterkte met je hardwerkende kleine manneke.

Gewijzigd door - Sje op 20 Dec 2005 20:32:02

Hoi Sje.

Ik ben gister meteen nog even de stad in gevlogen, oma redde zich wel met Ruben.
en heb ik boek gehaalt en ik heb gisteravond aan een stuk zitten te lezen (waar ik normaal helemaal niet van hou)
En er staat zoveel herkenning in het boek, het is net of ze Ruben er helemaal in beschrijven, dus het advies luide probeer er achter te komen waar hij mee bezig is en help hem daar bij.

Dus gisteravond de hele tijd tegen hem gepraat en dat vond hij wel zo leuk, en op een gegeven moment was het mumu met een hele grote lach.
Ik weet wel dat het niet bewust mama was, maar echt dat maakte mijn hele dag weer super goed.

En Tot nu toe is hij redelijk Lief(wel anders dan anders) en ik ben dan ook de hele morgen bij hem in de kamer geweest even stofzuigen veel tegen hem praten, en hij lijkt nu wat rustiger te zijn dan de afgelopen dagen, dus ik zal het straks nog een keer zo proberen, wie weet slaap hij vanmiddag wel even i.p.v zij hele slaapperiode te jengelen.

Of het is stille voor de storm we zullen zien.

Oh Marianne, wat ben ik blij dat je meteen al een hele hoop hebt aan het boek!
En je ziet Ruben laat het echt merken dat hij het fijn vindt dat je hem nu beter begrijpt. Het is natuurlijk ook kei-frustrerend voor zo’n kleine mop dat hij alleen maar kan communiceren met bewegingen en huilen. Dus het zal een opluchting voor hem zijn dat je nu beter met hem op een lijn zit.

Geniet lekker van je weer vrolijke manneke en hou t.z.t. de volgende hangerige periode in de gaten!

Ik ging er bij mijn meiden overigens niet krampachtig op letten hoor want dan word je helemaal gek. Je moet wel ontspannen van je kind kunnen genieten.

Maar zodra ze weer wat zeurderiger werden, keek ik in het boek en zag dat ze weer in een hangerige periode zaten! Het klopt gewoon altijd!
Op dat moment las ik dan ook wat er bij die hangerige periode hoorde en net wat je zegt: je herkent je kind en je leest wat je zelf het beste kunt doen om het toch een zo draaglijk mogelijke periode te kunnen laten worden voor je kindje en voor jezelf.

Succes met de vrolijke kleine man en veel plezier met je boek!

Gewijzigd door - Sje op 21 Dec 2005 15:39:20

hoi
wat fijn voor je dat dat boekje je geholpen heeft!!! zal toch een opluchting voor je zijn dat je nu beter begrijpt wat er aan de hand is! heel veel succes verder nog!!!

liefs jessica, &

Nou ik ben de hele dag doorgekomen, en vergeleken met gister en eergister was hij vandaag het tegen overgestelde echt een engeltje!! i.p.v een bengel.
En maar lachen en gek doen.

Zo herken ik mijn kleine vriendje weer!