He?.... wat?

hebben jullie daar ook last van?
fabiano is ruim drie en een half,maar word niet goed van het he en wat, wat hij de hele dag door zegt.

op alles wat ik zeg komt geheid de vraag he? of wat?
ik moet alles twee keer zeggen.

zou het nu uitdagen zijn?
als ik hem de vraag terug stel dan weet hij wel wat ik gezegt heb. dus hij heeft het de eerste keer wel gehoord.

en ik vind het ook storend zo onbeleefd, niet zo zeer tegen mij maar hij doet het ook bij andere mensen.

ik probeer hem wel bij te brengen als hij he of wat zegt… om te zeggen wat zeg je mama of wat zeg je oma, maar het wil er niet in

is hij nog te jong hiervoor? moet ik het maar gewoon even op zijn beloop laten?

nou ik merk wel wat jullie reactie’s zijn.

groetjes

sorry twee en een half is hij (ipv drie en een half)

Hihi, ik dacht al: DIE is hard gegroeid

Ik weet het niet.

Stephan is nu 3,5 (bijna) en heeft het dus ook.
In die zin herken ik het wel.
Regelmatig zegt hij: "hè???"
Ik werd daar ook niet goed van op een gegeven moment en ik vond het net als jij, ook best onbeleefd.
Dus ik heb hem gecorrigeerd en gezegd: "dan zeg je niet Hè, maar: “wat zeg je mamma?”

En uhmmmm, vanaf die tijd zegt ie dat, hahahaha!!!
Hij vergist zich nog wel hoor
Dan zegt hij weer : "hè??"
Maar dan kijk ik hem aan en dan heeft hij het door en dan zegt hij alsnog: “wat zeg je mamma?”

Hahaha!!! Het klinkt nu of ik mega-streng ben en het “er in gedrild” heb, maar dat is niet zo hoor!

Ik snap ook niet waardoor hij vrij beleefd is (van mij heeft ie dat niet, hahaha!)
Maar hij zegt bijv. ook altijd netjes: “mag ik er even langs mamma” etc.

Tsja…ik kan het niet helpen
Sta er zelf ook regelmatig van te kijken hoor, hahaha!

Ik weet alleen niet of een kind van ruim 2,5 jaar het begrijpt, wat jij wil dat hij zegt.
Ik denk van wel, maar ik weet zeker dat het ook een kwestie van “uitproberen” is.
Ik zie het namelijk weleens aan Stephan’s koppie als hij “hè” zegt. Super-ondeugend kijkt ie dan!

Succes!!!

Groetjes, mamma van Stephan

tja wel heel fijn hoor dat stefan het zo snel oppakt.
en niet gedrild he? nee nee!!

nee maar ik ga gewoon door met zeggen hoe het wel moet!! tot dat ik een ons weeg. nou dan heeft hij nog even de tijd

ik ga er maar van uit als ik het goede vorbeeld geef dat hij het dan wel een keer oppakt.

en als hij bv drinken vraagt, dan zegt hij het wel netjes, of als hj ergens langs wilt. net als stefan.
dus… nou ja we zullen zien

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar denk dat het wel belangrijk is om concequent vol te houden. Succes !!!

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Lastig hé, die volhouders.
Ik onthoud altijd wat mijn vriendin zegt.
Ze weten ook dat ze een koekje lekker vinden dus kunnen ze ook leren wat wel en niet kan.
Zit wel iets in vind ik. Heb dat ook altijd voor gehouden.
Want hoe jong ze ook zijn, je kunt ze leren om beleefd te zijn, niet te bijten en ga zo maar door. Maar geduld is denk ik wel een schone zaak

Groetjes Mim

Lilypie 4th Birthday

Hihi die Elly; wat mot je!!!

Lisa zegt ook vaak; hè? Ik blijf volhouden met; wat zeg je? En anders luister ik gewoon niet.
Nou is Lisa behoorlijk beijdehand wat betreft praten dus; wat zeg je, vind ze veel interessanter om te zeggen dan; hè?

Tja en Cas kan nog niet praten dus bij hem heb ik het probleem nog niet

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-2004).

praat Cas nou nog niet???