Ook de osteopaat is al in beeld. Vorige week eerste afspraak, Niet veel bijzonderheden voor Evie. Coen heeft veel spanning (zit ook continue met gebalde vuistjes) Morgen tweede en laatste afspraak.
Het is nu overigens stil boven… zo in het slaapzakje. Evie ligt al te slapen (af en toe gaan haar armpjes nog heen en weer en mummelt ze wat) en Coen is nog wakker maar stil. Als hij bijna slaapt zie je enorme armbewegingen en is hij weer wakker… misschien nu na al dat huilen toch moe genoeg om in slaap te vallen. Heb ik meteen tijd om de bakerdoeken te wassen… hihi
Hazeslaapjes
Hoi Marvri,
En hoe gaat het nu?
Heb jij soms een babyfoon van Adect met een schermpje?
Hadden wij destijds en dan kon ik precies zien wanneer de kinderen wakker waren.
Erg handig, helaas ging hij stuk.
Nu gebruik ik geen babyfoon meer, want de kinderen slapen gelijk.
Als het slapen zo goed gaat, zou ik het voor de avond/nacht ook proberen met slaapzakje aan.
Houd je me op de hoogte.
Groetjes lisan.
Aaarrrggghhh te vroeg gejuicht. Het is inmiddels half zes en vanaf mijn vorige bericht tot nu toe is het weer drama. Om de tien minuten komt er een van de twee (nu de dame al geruime tijd). Na een paar huiltjes is het dan weer stil en binnen de 10 minuten begint ze weer opnieuw. Heb inderdaad een babyfoon, alleen met geluid, dus af en toe is het gokken wie ik hoor.
Ga nu maar weer even kijken, ik hou jullie op de hoogte…
Misschien is de een er wel bij gebaad en de andere niet. Overigens ze hebben geen voedingsproblemen die deze onrust veroorzaken kan??
Groetjes,
Michèle
Ik weet niet of ze samen op een kamertje slapen of dat ze apart slapen?
Misschien houden ze elkaar wel wakker op 1 kamertje of juist precies andersom: ze missen elkaar wanneer ze ver van elkaar verwijderd zijn.
Beide verhalen heb ik al om me heen gehoord bij tweelingen.
Misschien heb je er wat aan.
Bij tweelingen ligt er vaak eentje in een stuit, let op dat je diegene NIET mag inbakeren ook niet in een puckababy, Weet niet of dat bij jullie zo is, maar wilde het je toch even zeggen.
Veel succes met je koningskoppel!
[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">
Wil je ze persé in bed hebben slapen? Als ze nu in de box in slaap vallen, wil je ze daar dan niet laten liggen? Want ik kan me voorstellen dat ze dan weer wakker worden als je ze inbakert. Dit ging bij ons nl. ook verkeerd. Wij hadden hem gewoon wat vaker in de box moeten laten liggen, hij vond die geluiden om hem heen heerlijk. Hij is nu 1 1/2 maar is nog steeds graag bij mensen in de buurt en heeft graag muziek aan.
Wij hebben hier trouwens ook de puckababy gebruikt tot een maand of vijf, daarna zijn we overgegaan op een slaapzak met lange mouwtjes zodat de armpjes toch wat minder bewegingsvrijheid hadden (en hij begon te draaien in zijn bedje). Julian sliep ook altijd heel kort, ik ging dan vaak stofzuigen. Van dat geluid werd hij rustig en sliep hij weer door (of hij viel er van in slaap als hij niet kon slapen). Zijn favoriete speelgoed is dan ook de stofzuiger geworden haha. Haren gaan staan fohnen werkte hier ook.
Heb je al eens geprobeerd om bijv. een radio op de gang aan te zetten zodat het niet zo stil is als ze tussendoor wakker worden? De meeste kinderen houden wel van wat geluid, in de baarmoeder was het ten slotte ook niet echt rustig
Succes, ik weet dat het heel vermoeiend is. En als je het niet trekt, breng ze dan eens een dagje naar familie oid. Kunnen jullie even bijtanken Ik heb ooit eens een tweeling van nog geen 6 weken te logeren gehad, ook vanwege het vele huilen. Papa en mama konden dan eens een nachtje goed slapen. Heb ze zo’n 24 uur gehad en ik wist niet wat me overkwam, ik was kapot! Laat staan dat je ze 7 dagen per week, 24 uur per dag hebt.
By the way, sommige baby’s slapen beter in de wagenbak omdat dat hen meer bescherming biedt. Een collega van mij zette de wagenbak in het ledikantje.
Poeh, wat een tips…doe wat jou het beste lijkt en die puckababy’s zijn echt heel erg prettig! En veel minder zweterig dan het inbakeren.
Bedankt allemaal voor bovenstaande reacties.
Gisteravond was het weer feest. Evie heeft gekrijst vanaf 22.00 uur tot 02.00 uur en Coen nam het daarna over tot ongeveer 04.00 uur. Hij is zo boos dat hij ingebakerd is en wurmt net zo lang totdat hij een arm en/of been eruit heeft weten te krijgen. En dan is het brullen want hij zit klem.
Vanmorgen voor het eerst de puckababys geprobeerd en tot nu toe (23.30 uur) een goed resultaat. Evie vind het allang best en brult niet meer als ik haar inbaker en Coen probeert zich nog steeds los te wurmen maar geeft het nu sneller op en gaat dan maar lekker slapen… Om niet te vroeg te juichen eerst nog maar een weekje afwachten.
Vandaag ook weer bij osteopaat geweest. Bij Evie zijn het echte darmkrampjes en bij Coen is het toch een klein trauma wat hij opgelopen heeft bij de bevalling (sterrekijker en vacuumpomp) waardoor hij zich moeilijk kan ontspannen. Dus hopelijk met de meegekregen oefeningen en de puckababy kunnen ze lekker relaxed slapen (niet alleen fijn voor hen maar ook voor papa en mama… hihi)
Bedankt in ieder geval allemaal.
Greetzzz, Marieke
Hoi Marvi,
Was benieuwd hoe jullie nacht en nu de dag ging? Kindjes helemaal tevreden en slapen ze lekker??
Gr Egberta
Hoi Egberta,
De eerste nacht in de puckababy ging erg goed. Ze werden alleen wakker voor een flesje. De dag erna mocht ik de puckababy niet gebruiken want ze hadden hun eerste prikjes gekregen en hebben dus geslapen in hun gewone slaapzakjes. Dit ging enigszins redelijk, wel vaak wakker en huilerig maar dat kan natuurlijk ook van de prikjes komen want ze hadden ook wat verhoging.
Vanmorgen om 12.00 uur zijn ze weer in de puckababy gestopt en het was direct stil boven, niet eens 10 minuutjes mummelen. Heel af en toe hoor ik Coen een huiltje geven maar volgens mij doet hij dat in zijn slaap want het is heel snel weer stil. Tot nu toe 13.55 uur is het erg rustig en liggen ze volgens mij lekker te slapen…
Ik ben nog niet al te enthousiast, eerst nog een weekje aankijken… maar we gaan de goede kant op… (keep fingers crossed).
Groetjes, Marieke
Hoi Marieke,
Fijn te lezen dat je kindjes nu lekker slapen. Je komt zelf ook helemaal tot rust. En je zal merken dat de kindjes in de tijd dat ze wakker zijn veel ontspannender en vrolijker zijn. (zo ging het bij ons) Wij kregen er een hele andere dochter door.
Heel veel succes en vooral goeie nachten.
Gr Egberta
Nu heb ik 1 baby in huis (04-12-2009) en ik vind het al super zwaar met die gebroken nachten. Respect voor jou hoor, met 2 baby’s! Ik heb nog een peuter van 2,5 jaar, maar die slaapt goed door 's nachts. Lukas wordt iedere nacht huilend wakker. Laatst heb ik met hem op de bank gezeten van 04.30 tot 07.00. Lag ik goed en wel in bed, begint Mika te huilen. Toen kon ik zelf ook wel huilen. Ik had het geluk dat mijn man vrij was. Hij is er met Mika uit gegaan zodat ik nog kon slapen.
Mijn ervaring met de puckababy is dat Lukas toch nog te veel bewegingsruimte heeft. Ik ga nu de snug & tug uitproberen. Ik heb hem net binnen gekregen. Lukas wordt iedere nacht wakker tussen 02.00 en 06.00. Eén of 2 keer weet ik niet de reden. Tussen 5 en 6 wordt hij wakker omdat het dan tijd voor een flesje is. Vannacht was hij voor het eerst stil tussen 22.00 en 04.00 (slechts ingebonden met een gewone doek). Ik vind hem dan huilend in zijn bed met zijn armen zwiepend in de lucht. Vannacht gaat hij voor het eerst slapen in de snug & tug. Hou mijn verwachtingen laag, maar heb natuurlijk enorme hoop op een goede nachtrust. daar ben ik nu echt aan toe!
Overdag slaapt Lukas wisselend. De ene keer is het keer op keer huilen en de andere keer slaapt hij 2 tot 3 uur achter elkaar. Ik merk wel dat hij graag bij mij wil zijn. Ik doe hem weleens in de shelter. Nu heb ik niet zo’n goede rug waardoor ik het niet zo prettig vind om zo’n lange tijd met een baby in de shelter of draagdoek te zitten.
Ik wens je heel veel sterkte! Laat nog weten hoe de doek me bevalt. Hopelijk keert er gauw rust bij jou in huis! Hou vol hoor! Enneh, het helpt inderdaad als iemand anders eens de zorg over kan nemen zodat jij kan slapen (weet niet of dat mogelijk is i.v.m. voeden).
Oh ja, mocht je flesvoeding geven, dan kan het ook zijn dat de voeding niet lekker ligt.
@Elskuiken: Ingebonden met een gewone doek?
Wat voor doek bedoel je? Een badhanddoek ofzo.
Lijkt me gevaarlijk. Als je kindje zo heen en weer zwiept met zijn armpjes en de doek komt op het gezichtje kan je kindje stikken.
Ik ga even googelen en opzoeken wat een snug & tug is.
Groetjes Lisan.
Ja, heb het gevonden. Is een inbakerdoek waar ze zich niet uit kunnen wurmen en zit vast met klitteband.
Nooit van die naam gehoord. Ben ik nu ook weer wat wijzer!
Zo leren we allemaal weer wat bij toch?!
Groetjes Lisan.
Hmmmm ik heb ook ervaring met de Snug&Tug, maar Lisa kwam er echt wel uit!! Nou is ze ook heel erg sterk moet ik zeggen… Lisa had, zo bleek naderhand, Kiss syndroom en wurmde totdat ze eruit was, omdat ze zoveel pijn had in d’r nekje… misschien bevalt het bij jullie wel en voelen ze zich geborgen… Dit is alleen mijn ervaring ermee… Sterkte en ik zou graag horen hoe het bij jullie ging
Grtz Von
Om Lukas in te bakeren gebruikte ik eerst een omslagdoek. Als je het goed doet, kunnen ze wel hun armen eruit zwiepen, maar zal de doek echt niet op het gezichtje komen. Daarbij stikken kinderen niet maar zo. Dan moet het echt strak om hun gezichtje komen en dat kan echt niet aangezien ze er ook op liggen. Nadeel van het gebruik van dat ding is dat het best warm is en je kindje kan zich dus wel loswurmen. Ik heb nu 3 dagen en 2 nachten de snug & tug gebruikt. Ik moet zeggen dat ik er tevreden over ben. Hij is ietsjes te groot waardoor meneer de eerste keer al zijn arm eruit had gewurmd. Ik heb de bandjes iets ingenomen en nu gaat het super! Hij slaapt overdag weer goed. Zo’n 2,5 tot 3 uur achter elkaar. Ook in de nacht gaat het beter. Rond 22.00 gaat hij slapen. Helaas wordt hij dan nog wel een keer wakker, maar is dan beter te troosten in zijn bed. Vervolgens slaapt hij dan door tot half 7. Dat deed hij daarvoor dus nooit. Nu alleen nog lekker blijven slapen tussen 22.00 en 06.30. Hopelijk gaat dat gauw gebeuren. Ik vind het al erg fijn dat hij ook overdag beter slaapt. Als hij dan wakker is, is hij ook vrolijk. Wakker zijn en alleen maar huilen is echt niet top.
Eenmaal ingebonden kijkt hij me super lief aan en krijg ik een enorme glimlach. Hij vindt het duidelijk prettig.
Marvri, welke snug & tug heb jij? Die rekbare met die ballen of de fleecevariant die je niet makkelijk kunt rekken? Mocht je hem niet meer willen gebruiken, dan heb ik wel interesse om er één van je over te nemen. Afhankelijk van welke grootte je hebt en wat je ervoor wil hebben. De kleinste zal Lukas namelijk niet meer passen.
Hoi hoi,
Nou, na een weekendje hier redelijk positief nieuws. Het slapen in de puckababy gaat best wel goed. Ondanks het feit dat het inderdaad meer bewegingsvrijheid geeft, blijft Coen er wel lekker inliggen. Zo nu en dan heeft hij zijn momenten en wordt ie driftig dat ie er niet uitkan maar als ik een slaapje probeer met alleen zijn gewone slaapzakje ligt ie ook wakker vanwege de maaiende armen. De nachten gaan heel erg goed. Ze worden wakker voor een flesje en gaan dan weer slapen. Vanacht kwamen ze zelfs een uurtje later dan normaal… begin van de nacht doorslapen??? We gebruiken ook van die nachtluiers dus is het alleen oppakken uit bed, flesje geven (met de puckababy aan) en daarna weer lekker te bed.
Overdag is het wisselend. De ene keer slaapt Evie lekker en is Coen onrustig en vaak wakker, de andere keer is het precies andersom. Maar er zijn gelukkig nu ook slaapjes dat het stil is in huis (en mama tijd heeft voor eigen leuke dingen haha)
Voor wat betreft de Snug en Tug, daar was ik inderdaad de eerste paar nachten ook enthousiast over, maar daarna was het huilen als ze erin moesten (en niet zoals andere verhalen lachtend inbakeren). Evie begon standaard te huilen als ik haar erin deed, eenmaal in bed gaf ze eraan toe en ging slapen. Coen bleef driftig en vond het helemaal niks. Hij zat net zo lang te wurmen totdat hij zijn benen eruit had (hoe hij het deed, geen idee) en een of twee armen bij zijn nek eruit had. Daarna was het weer brullen want dan zat ie klem…
Dus ja, Elskuiken, ik heb inderdaad 2 Snug & Tugs te koop, het zijn de nieuwe Rainbow Love, maat S. Volgens mij kan ik je ook een eigen mailtje sturen?? Ik probeer dat even met meer info.
Hallo allemaal, heeft iemand er nog ervaring mee dat de ukkies dus zo kort achter elkaar slapen. Dus zeg maar een kleine tien minuten, weer wakker, weer 10 minuten slapen, weer wakker etc etc. En kan het ook zijn dat ze gewoon in hun slaap huilen?? Ik hoor soms wat kreten en als ik dan ga kijken liggen ze heerlijk te slapen alsof er niks aan de hand is.
Dus eigenlijk 2 vragen; kan het dat baby’s huilen als ze slapen en krijgen ze wel genoeg rust als ze maar kleine slaapjes doen, maar dan wel voor de duur van 3 a 4 uur.
Greetzzz,
mama van Coen en Evie
Ja hoor Marvri, babyś kunnen huilen of gilletjes slaan in hun slaap. Dat doet Lukas soms ook… Toen hij nog naast ons bed lag, maakte ik de fout hem eruit te halen met mijn slaaphoofd. dat gebeurt me nu niet meer. Ook wordt Lukas na 30 min of wat later weleens jammerend wakker. Ik ga er dan niet naar toe maar wacht af. Ik hoop dan dat hij weer gaat slapen. Wordt de huil dringend dan wordt dat slapen niets meer.
mijne had gister even hetzelfde probleem. ging niet naar hem toe maar toen het vaker voorkwam ben ik toch naar hem toe gegaan heb hemuit zijn bed gehaald om te kijken of hij een vieze luier had, nee had ie niet…en toen liet hij een luidructige boer hahaha heb toen weer neergelegd toen was het hazeslaapje wel over. weet niet of het daaraan heeft gelegen maar kan me voorstellen dat zo een vastzittende boer wel eens pijnlijk kan zijn, ze zijn nog zo klein en kunnen het niet vanzelf.
verder heb ik er niet veel ervaring mee, mijne huilt ook wel eens in zijn slaap omdat hij dan slecht droomt denk ik dan, niet naar ze toe gaan ff babyfoon in de gaten houden of het huilen erger wordt, zo doe ik het tenminste. hazeslaapjes zijn niet leuk maar ze rusten toch wel uit ipv ze steeds uit hun bed te halen kun je ze beter lekker laten liggen zo rusten ze wel uit.