Hazeslaapjes

Onze zoon is overdag een wakker kind.
Slaapt met geluk 3x een half uurtje (of 20 minuutjes).
Ook snachts is het vaak nog spoken.
hij is over 10 dagen 5 maandjes oud.
Hebben meer ouders hier problemen mee…of ben ik eenzaam hierin?

Danielle

hoe is het hij verder naast dat hij weinig slaapt overdag? gezellig of mopperen?

als jurian zo weinig slaapt is het mopperen/huilen hier!

Hoi,

Onze zoon (vijfenhalve maand) slaapt overdag ook weinig. Ongeveer drie keer en dan een half uur tot drie kwartier per keer. Daarna is hij gewoon wakker. 's Nachts gelukkig wel goed: hij slaapt van ongeveer 19.00 tot de laatste fles rond 22.00 uur en dan tot ongeveer 05.00 uur. Ook dan is 'ie wakker.

Is jouw zoontje uitgerust na z’n slaapjes overdag? Zo ja, dan is er geen probleem toch? Ze pakken wat ze nodig hebben aan slaap denk ik dan maar.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

je mag nog blij zijn dat ie drie x een half uurtje slaapt die van mij deed dat toen al niet meer en was overdag contenu waker en nu is ze twee
maar dan moest ik wel zeggen dat ze de nachten goed door sliep en nog en daar ben ik erg blij mee .
hoe ik het deed was haar niet dwing om te slapen maar gewoon met haar bezig zijn haar vermaken en voor snachts heb ik geen tip voor sorry

gr de mama van leyla

je bent gelukkig niet de enige met een waker kind

veronique daniels

Ik weet niet of het fases zijn, maar morgan slaapt nu ook weinig op de dag. Nacht is nu helemaal een drama, zie andere topic nachtvoeding !?!?!. Ik wijt het bij haar nu maar even aan een sprongetje. Slapen dwing ik haar zo ie zo niet toe op de dag. Ik hoop alleen maar dat ze 's nachts snel weer doorslaapt.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Sanne slaapt overdag haast niet. Het zijn dan ook inderdaad van die haze slaapjes. Alleen 's nachts slaapt ze gelukkig wel goed. Wat ik in een ander forum al schreef moeten we haar dan soms echt wakker maken…
Maar als ze de eerste voeding heeft gehad lag ze altijd bij ons op het grote bed. Alleen ben ik vandaag begonnen met haar in haar eigen bedje te leggen, want áls ze straks kan rollen… (papa en mama hebben nogal een hoog bed)
Tja en als Sanne dan niet slaapt als we ergens zijn, krijg ik bijna standaard te horen, Moet ze niet slapen??? Terwijl ze dan heerlijk rustig in de wandelwagen ligt… Dus nee… dan hoeft ze niet te slapen en als dat wel zou moeten, hoe doe je dat dan??? Daar hebben ze dan geen antwoord op… Die heerlijke ongevraagde adviezen… Ik word er af en toe gek van…
Laat mij mijn ding doen!!!

Liefs

ik hier weer ff …

mijn zoontje slaapt heel goed (gemeen he omdat hier neer te zetten) maar … hij slaap de ochtend veel en de middag niet … (tja moet ook keer wakker zijn natuurlijk) maar kan zich dan ook echt niet vermaken… ligt te huilen/mopperen uiteindelijk krijsen…

nu hoorde ik dat je kind beter de middag naar bed kan gaan dan de ochtend? is dit zo …??

Bedankt voor julie berichten terug.
Ik merk wel dat ik niet de enige ben met een wakker kind.
Vannacht was hij van 1 tot 3 uur wakker en verder heeft hij geslapen.
Benieuwd hoe hij het vandaga overdag gaat doen.
Nee…ik wil hem liever ook niet dwingend in bed leggen maar soms heeft hij zo’n rode ogen en wrijft telkens door zijn oogjes van de slaap.
Dan probeer ik het wel even…huilt hij alleen maar…dan haal ik hem eruit maar soms heb ik geluk en valt hij na 5 minuten in slaap voor een half uurtje.
Als ik ermee ga wandelen valt hij meteen in slaap en standaard na een half uur wordt hij wakker!
hij is niet vervelend overdag als hij niet slaapt en blijft een vrolijk manneke.
Hij vraaght alleen veel aandacht omdat hij zich niet goed kan vermaken in de box, op de speelmat in de schommelstoel.
Ik zet hem nu geregeld in de loopstoel voor 5 minuten…vind ie gewedig.

Maar…met de hazeslaapjes ben ik niet alleen gelukkig., als hij nu de nachten ook goed doorslaapt dan hoor je mij niet meer klagen…poehhh…!

Groetjes Danielle