Hazeslaapjes

hoi,
mijn dochter van 5,5 maand is echt een hele lieve rustige baby. ze huilt praktisch nooit.
het probleem is alleen dat ze overdag alleen maar hazeslaapjes doet.
Ik leg haar na elke voeding ,wanneer we nog even gespeeld hebben,consequent in haar bedje.
dan slaapt ze max een uurtje(als het niet korter is). Omdat ik haar vaak niet hoor,ze is echt heeeeel erg rustig, geeft ze dus ook niet aan wanneer ze uit bed wil. ze vindt het allemaal wel best. Het probleem is alleen dat,wanneer ik haar weer uit bed haal, na zo’n 2 uur, is ze niet uitgerust. Ik ben bang dat dit ten koste gaat van haar ontwikkeling.
Ik maak me daar nl best wel zorgen over. ze pakt dingen wel heel gericht,ook met 2 handen,maar stopt bijv niks in haar mond.
Ze doet nog geen enkele poging om te rollen.
Op de buik kan ze het ook nog niet zo lang volhouden enz…
Doe ik er dan wel goed aan om haar zo lang te laten liggen,of moet ik haar er eerder uithalen denken jullie??? ik weet het nl echt niet meer

Tja best moeilijk om daar als leek iets over te zeggen Ik denk dat je je over de hazeslaapjes niet zo heel druk moet maken als zij s nachts maar goed slaapt. Mijn baby slaapt overdag ook heel weinig maar s nachts slaapt zij 12 uur (ik maak haar wel wakker voor voeding, maar daarna slaapt zij weer snel). Er zijn zoveel verschillen tussen babies op dit vlak! Over ontwikkeling zou ik het consultatiebureau gewoon bellen als het je zorgen baart.

succes

groetjes,
Sabine

hai lise.
ik snap je bezorgtheid wel maar misschien is je dochtertje wel een baby die weinig slaap nodig heeft.
en wat betreft de ontwikkeling van je dochtertje je kan altijd je consultatieburo vragen om een keer extra te kijken als je je er beter bij voeld,dat doen ze graag.
ik hoop dat je er wat aan hebt

brie

maar dan zou ze toch uitgerust moeten zijn,wanneer ik haar uit bed haal? dat is ze niet echt. Ze gaapt constant eigenlijk

babytjes rusten ook als ze rustig in hun bedje liggen,maar je kan proberen om haar wat langer in bed te laten liggen misschien valt ze dan weer in slaap.ik gebuikte badzeep van natusan voor mn dochter en ze sliep er goen en langer door.lavendel op haar kamer wil ook nog wel ns helpen.

brie

hoi hoi
ik heb drie kinderen waarvan er twee op de dag amper slapen hihi
erug vervelend op zijn tijd
de oudste (nu 10) ontwikkelde zich ondanks dat ie niet sliep erg snel
dus dat heeft niks met niet slapen te maken
jij schrijft dat ze heel rustig is en alles best vind nou dan neemt ze het niet zo nauw met ontwikkelen haha alles op het gemakkie lekker toch???
ik zou me niet te druk maken hoor
mijn dochter is nu 4 maanden en slaapt na elke voeding als ik geluk heb een kwartier is rustig 3 uur wakker hoor (hoe houden ze het vol he)
maar als je dochtertje lekker alleen op haar kamertje ligt rust ze ook en het is ook juist heel goed voor haar ontwikkeling en ze leert ook zich alleen te vermaken
nee hoor is echt niet erg het is iets van deze tijd zeg maar
je hoort het zoveel dat die kleintjes op de dag wakker zijn
zolang ze niet huilen en mega vervelend er van worden
lekker van genieten

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 4 mnd

bedankt voor jullie reacties. ach ja, die onzekerheid of je het allemaal wel goed doet.
Lise is inderdaad super rustig en tevreden. Ze hoeft echt nooit vermaakt te worden. Ze speelt wel graag met haar speeltjes en handen en kan daar erg druk mee zijn. De laatste paar dagen brabbelt ze ook veel, dus het zal allemaal vast wel goedkomen.
Het zal haar karakter wel zijn, hihi. Misschien gaat ze wel heel snel praten en pas heel laat lopen. Ik snap haar ook wel. Ze is een flinkerd, dus ze kan dat gewicht nog niet echt dragen
Maar ja,die moeheid blijf ik wel vreemd vinden. Ze gaapt echt de hele dag door en lijkt bijna nooit uitgerust. Wanneer ze dat wel is, heb ik ook veel meer contact met haar

mijn dochter gaapt ook veel hoor is niet gek natuurlijk haha
en dan heb je inderdaad minder contact
ze hebben ook best een eigen wereldje hoor
als ze me niet aan wil kijken doet ze het echt niet hihi
lekker eigenwijs toch??
ze is net vervelend en gapen en jengelen ik leg haar in bed
ze krijst nu de hele boel bij elkaar nou snap jij m snap ik m ? dood moe
maar niet slapen
straks krijgt ze een fles om 19uur en dan is goed dan gaat ze slapen
er zit gewoon een ingebouwde klok in hoor
dus nu ff een vervelend uurtje (het bekende huiluurtje)
komt vanzelf hoor een vast slaapje per dag
en vaak met kindjes die niet slapen is het er maar een
tussen de middag en dat was het hihihi ook goed

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 4 mnd

zo lang ze niet huilt vermaakt ze zich prima in haar bedje, als ze er uit wil of honger krijgt geeft ze het wel aan.
geniet ervan dat ze nog zo lekker rustig is dat gaat zeker wel veranderen.
en het is helemaal niet erg dat ze wakker in haar bedje om zich heen ligt te kijken, dan rust ze ook wel uit van alle indrukken die ze de afgelopen uren daarvoor heeft opgedaan.

En dat rollen komt vanzelf wel, elk kindje doet alles op zijn /haar eigen tempo.
de 1 is geestelijk of lichamelijk wat sneller dan de ander.
en als je al twijfelt kun je altijd even op het cb vragen.

Groetjes Marianne mama vanRuben