Hartig beleg weigeren

Hallo!!!

Kasper van 2,5 jaar weigert al sinds heel kleins af aan hartig beleg te eten op brood. Hij eet alleen pindakaas, appelstroop of jam (en chocoladerigheid gaat er helemaal goed bij m in hihi) Maar hij weigerde normaal ook een los plakje worst ofzo, dus ik dacht hij lust t toch niet, klaar, dan niet… Maar sinds een tijdje eet ie wel een plakje worst bij de slager en soms ook thuis. Met smaak eet ie t op!!! En nu dus de vraag Wat te doen met die boterham dan??? Ik vind t wel belangrijk dat ie hartig binnenkrijgt maar ja, wil er geen machtsspel van maken en dat wordt t heel snel met eten… Paul was de afgelopen dagen wel al bezig, 1 stukje brood met smeer worst of kaas moest ie opeten voor ie wat anders kreeg … Nou Kasper heeft dus een dag of 3 geen boterhammetje binnengekregen Iemand nog tips??? Wat is nou t beste om te doen?

Groetjes, Els

Wow, standvastig manneke hoor!
Ik snap dat je er geen machtspel van wil maken, maar als hij normaal gesproken dus worst lust dan zou hij bij mij toch echt wel 1 hapje brood met worst moeten hoor!
Dan maar geen brood als hij dan niks eet.
Klinkt errug hard, maar op een gegeven moment krijgt hij heus wel honger (zolang je hem geen tussendoortjes geeft natuurlijk )
Volgens mij, als je nu toegeeft…ik weet niet hoor, maar dan krijg je het misschien nog wel érg lastig met zo’n standvastig ventje…
Maar moeilijk is zoiets wel hoor, helemaal mee eens!

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

Gewijzigd door - Bieb op 08 Aug 2005 19:17:13

Ja psies, ik weet nou niet wat pedagogisch zeg maar t handigste is… Hij kan t nl HEEL lang volhouden zonder boterhammetjes vrees ik… en ik vond die 3 dagen al heel lang. Bovendien vind ik t heel jammer als ie door dit soort truuks een weerzin gaat krijgen tegen hartig beleg… En daar ben ik echt wel t meest bang voor…

hihi ja standvastig issie wel… Vandaag at ie wel een korstje van een boterhammetje smeerkaas dus erna mocht ie van mij een boterham pindakaas en eentje met jam en vanavodn heel zn bordje leeggegeten (oh ja op t groene na natuurlijk want ook dat schijnt giftig te zijn )

Groetjes, Els

Ja…hij houdt het wel lang vol hoor, 3 dagen…hmmm…lastig!!
Mijn eerste gevoel blijft toch: volhouden.
Maar ik snap ook dat je geen zin hebt dat hij straks een weerzin tegen hartig beleg heeft.

En als je dat hele gedoe over hartig nou eens een week achterwege laat?
Er niet meer over praat, niet meer probeert etc.
En dan volgende week met een stalen gezicht (zo’n tralalala- pompidompidom- gezicht ) gewoon opnieuw proberen…

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

hihihi ja dat hebben we al ns gedaan. normaal dringen we dus nooit aan met hartig beleg, we vroegen het niet eens… Pfff wat een eigenwijs ventje he…hihi

Groetjes, Els

Tja ik zou me er geen zorgen over maken, hoe meer jullie ‘aandringen’ hoe meer hij zal weigeren.
Volgens mij komt het vanzelf wel goed.
Lisa heeft ook een tijdje gehad dat ze alleen maar jam op brood wilde.
Nu eet ze ook wel eens worst of kaas op brood.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Evianne heeft ook de voorkeur voor zoetigheid, maar begint nu zelf met kaas en smeerkaas. Worst eet ze zo wel en op de boterham haalt ze het er snel af en laat het brood liggen. MAAAAAAAARRRRRR whahahaha bij smeerworst gaat dat niet en die gaat er dus in.

Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005

ruilen?
sofie eet alles maar dat wist je al…

groetjes Kim, mama van

en

maar pindakaas is helemaal niet slecht he! hoort eigelijk bij het hartig…

(vertelde de huisarts eens)

Ik weet wel er vooral geen strijd van maken, dan maar een plakje worst uit de hand of gewoon niks… kijk even welke worst hij wel lekker vind, of zeggen eerst een boterham met worst (halve) dan een boterham met pindakaas of wat hij lekker vind, als beloning zo heb ik het met Jordy eigelijk gedaan van alles geprobeerd, maar eigelijk hielp het beste niet eten? oke dan niet! en bord weggehaalt en wij zijn verdewr gaan eten, en hij moest wachten tot we allemaal klaar waren… ineens kreeg ie toch wel honger! hihi

Tries

dylan 8 heeft nog nooit hartig gegten op brood hij lust het niet,en houd ze mond stijf dicht als ik een plakje worst voor zijn neus haal…wat hij wel lust maar ook 1x per week meer niet is knakworstjes op brood

verder heel saai eet hij pindakaas of pasta

ga er maar van uit dat het ooit eens komt,de slager heeft een zooon die was 18 toen probeerde hij het te eten hahaha

ja psies, dat van die pindakaas had ik al ns gehoord tries!!!

hahahahaha ja zie je , meer van die weigeraars dus…Nou inmiddels doen we t amar net als normaal dus gewoon eerst pindakaas en dan wat anders… Over een tijdje misschien weer een poging wagen maar ben te bang dat ie er een afkeer van krijgt als ik ga dwingen!

groetjes, Els

oh bij ons is dat ook wel geweest dat ze geen hartig beleg op brood wilden.
ik heb er nooit een probleem van gemaakt , ik gaf ze zoet op brood en s’middags gaf ik ze een plakje worst uit de hand in plaats van een een koekje… en dat ging altjd goed.
fabiano wil nu onderhand alleen maar worst of kaas op zijn brood. hij is helemaal "om "nu zonder dat ik er ooit iets aan heb gedaan eigenlijk.

volgens mij komt het vanzelf goed… en inderdaad pindakaas is lang zo slecht nog niet hoor… ( wie is er nou niet groot mee geworden
)

mama van fabiano: 18-02-02 alessandro: 21-08-03 , en gennaro: 02-01-05

quote:
en inderdaad pindakaas is lang zo slecht nog niet hoor.... ( wie is er nou niet groot mee geworden)

Hihi, ikke Vind het namelijk niet te eten, pindakaas

Maar ik denk inderdaad dat het het beste is om er geen probleem van te maken.
En wat je al zei, het koekje eens vervangen voor een plakje worst ofzo.

Stephan wil nu ook niet graag hartig op brood, maar dat zegt hij meer omdat hij chocoladepasta lekkerder vind
Maar de regel hier is: 1x per dag wel een broodje met iets hartigs erop.
De rest van het brood dat hij dan eet mag met zoet.
En eigenlijk levert het verder amper problemen op.
Het is meer dat hij “voor de show” weleens protesteert, maar da’s meer met de achterliggende gedachte: “ik ben een kleuter dus ik hoor soms te protesteren”

Gewijzigd door - Bieb op 11 Aug 2005 09:24:24

Beste mensen ik ben Lars en ben 15 jaar

ik zit al lang met een probleem ik lust geen kaas heeft iemand tips of hints hoe je het beste kunt leren want ik probeer het vaak maar ja ik weet het niet
alvast zeer bedankt voor de reactie.

Groeten Lars