Beste ouders,
mijn zoontje van 5 maanden heeft een hartafwijking, pulmonaal stenose.
ik wil heel graag met ouders in contact komen die ook een kindje hebben met een hartafwijking.
groetjes Raquel.
Beste ouders,
mijn zoontje van 5 maanden heeft een hartafwijking, pulmonaal stenose.
ik wil heel graag met ouders in contact komen die ook een kindje hebben met een hartafwijking.
groetjes Raquel.
Hoi Raquel,
Ik kan je niet bijstaan qua levenservaring met deze ziekte.
Heb even via het web opgezocht wat het precies is…
Maar dat is niet niks…
Ideaal beeld is dat we gezonde kindjes hebben maar dat is niet vanzelfsprekend.
Hoe is het nu met je zoontje? Is hij verder wel gezond, mag/kan hij gewoon bij jouw thuis zijn?
Greetz Cora
Hoi,
Welkom op ikkeben.
Onze dochter (wordt in mei 5) is geboren met een klein ruisje bij haar hart en er zit een klein gaatje.
Is verder niet ernstig, wel blijft ze elk jaar onder controle.
Ze kan alles behalve topsporter worden.
Wat is pulmonaal stenose? Heb ik nog nooit van gehoord.
Groetjes Lisan.
hoi,
mijn zoontje heeft verdikte/misvormde klepjes tussen de rechterkamer en de longslagader. met als gevolg dat de klepjes niet goed open en dicht gaan. zijn rechterkamer moet daardoor harder werken om het boed naar de longslagader te pompen. hij heeft hiervoor al 2 keer een hartkatheterisatie gehad, dat wil zeggen dat ze via de lies een katheter aanbrengen naar zijn hartje en daar vervolgens een soort balon opblazen zodat de klepjes als het ware worden uitgerekt. hierdoor gaan de klepjes beter functioneren. zijn klepjes zijn zo verdikt en misvormd dat ze in de toekomst vervangen moeten worden. bij de tweede katheterisatie zijn ze er ook achtergekomen dat de doorgang net onder de klepjes vernauwd is. als de doorgang zo vernauwd blijft dan zullen ze hem moeten opereren en de doorgang wijder moeten maken.
mijn zoontje heeft er verder geen last van. de cardiologen hebben ook al aangegeven dat hij een normaal leven zal kunnen leiden, maar wel met de nodige controles en operaties. hij heeft verder geen beperkingen, kan alleen geen topsporter worden.
groetjes en bedankt voor jullie reactie