Haren wassen

Ik was bij de kapper en toen zei ik iets over de haartjes van mijn zoon. Die krijg ik voor geen meter in model… ze zakken elke keer in zo’n degelijke scheiding ipv lekker stoer. Harde gel is de enigste optie … maar zo vies voor het haar.

Toen zei ze “Waar was je zijn haartjes mee?”. Ik gaf dus aan dat ik alles van zwitsal gebruik. Ze zei dat de shampoo van Zwitsal heerlijk ruikt maar echt voor babyhaartjes is en niet meer voor Jurian nu. Het ontvet nl niet voldoende. Er schijnt shampoo te zijn zonder parfum dus die niet prikt in de ogen. Maar je mag ook gewoon je eigen shampoo gebruiken.

Nu gister gewoon Andrelon gebruikt, even opletten met uitspoelen… Ben benieuwd of het gaat werken.

Wat gebruiken jullie?

hahaha! Nora heeft nog maar heeeeeeeeeeeel weinig haar, dus ik was het gewoon met de zwitsal schuimzeep waar ik ook haar lijfje mee doe…

Kan helaas nog niet echt meepraten in dit topic, maar doe het lekker toch!

liefs, Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie

Wij gebruiken ook dat wasschuim van Zwitsal, al vind ik dat nu minder prettig omdat Eva niet meer echt van top tot teen ingezeept wil worden. Nu gooi ik lekker schuim in het badje en was ik haar haren met babyshampoo van de ETOS. Eva heeft wél echt al veel haartjes, echt zekfs al krulletjes in haar nekje, maar dat valt ook gewoon nog slap. Speldjes blijven niet zitten bijvoorbeeld, zo dun is haar haar nog. Maar voor een meisje vind ik stekels niet leuk, dus ik heb ook geen gel nodig. Behalve toen ze, toen ze 4 maanden was, ALTIJD een pluk had die niet wilde gaan liggen! Ik had toen gel van Zwitsal. Inderdaad is er speciale ‘no more tears’-shampoo Miniboy. Volgens mij staan die geoon in de drogist bij de bayspullen. Moet je even kijken, want Jurrian moet wel stoer haar houden he!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Tweede Ticker

Voor Jens gebruik ik tegenwoordig ook die van mijzelf of als papa hem onder de douche doet, dan die van papa.
Dus de ene keer Fructis en de andere keer Andrélon, hihihi.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

*marlala… en prikken in de oogjes?? Hier nl drama met uispoelen… zucht had ik dan toch moeten gaan babyzwemmen … om angst voor water te voorkomen?

Je hebt ook shampoo van zwitsal maar dan voor grotere kindjes hoor (met mickey mouse erop volgens mij) prikt niet maar is wel geschikt voor grotere kinderen.

MEt gewone shampoo kan nog wel eens een reactie op komen hoor bij die kleintjes. Kijk het gewoon ff aan.

Bianca

ja wij hebben zwitsal shampo for girls! zit ook anti klit bij! voor de oudere kindjes. hebt ze ook voor Boys.
werkt perfect!

Groetjes Gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 02 Sep 2009 14:23:25

Wij hebben nu toevallig de shampoo van Lief!
Anders de shampoo van Andrélon, voor jongens. Da’s piratenshampoo, heel stoer. Haha.

Enne, met uitspoelen kan je desnoods een washandje voor z’n oogjes houden. Misschien helpt dat iets.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@mini-boy: wij doen dit nog maar sindskort en hij krijgt het tegenwoordig zelf in z’n handjes en doet het zelf in z’n haar.
Ja uitspoelen is gewoon drama… Ik doe altijd wel een washandje voor z’n ogen en tel dan tot 3. Op 4 zet ik dan de douchekop erop en spoel ik het snel maar grondig uit. Door tot 3 te tellen weet hij dat het er aan komt en wordt hij er niet door overrompeld.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Wij gebruiken al vanaf het begin de shampo van Zwitsal en nu nog steeds.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Fijn deze topic, want Demi heeft heel veel krullen en soms heb ik ook het idee “is dit nou gewassen”. de klitten zitten er nog in en idd het uitspoelen is drama. Ga ook maar eens princessen shampoo halen, misschien dat dit idd beter ontvet.
Gr. Natasja

[/url]

Voor Anna gebruik ik nog de baby-shampoo van Dermo. Nijntje staat erop en is ook anti-klit. Hier vordoet deze prima en prikt ook niet in de oogjes. De kapper zei er vorige week niets van, dus dat zal wel goed zijn. Misschien heeft het haar van je zoontj het wel nodig, maar dat prikken in de oogjes vond ik zelf ook altijd erg vervelend.

Het lijkt me ook wel moeilijk om te leren dat ze de oogjes dicht moeten doen.

Morgan heeft nog niet echt veel haar maar wij hebben nog steeds neutral staan van der allergie dagen Maar de hoeveelheid die we voor haar ndig hebben is zo weinig dat als er een houdbaarheidsdatum op zou staan die vou verlopen denk ik

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Wij gebruiken nu nog de shampoo van zwitsal, maar als die (eindelijk) op is gaan wij ook de prinsessen shampoo proberen! Nog niet bij stil gestaan dat dat al kon!

Jade vindt water in haar gezichtje ook VRESELIJK, om haar daar aan te laten wennen (en omdat het leuk is natuurlijk) gaan wij vanaf donderdag peuterzwemmen.
Ben heeel benieuwd.

Groetjes Frauk

Gewijzigd door - mama Jade op 05 Sep 2009 14:38:09

Ik ga tegenwoordig samen met Seth onder de douche, en dan kruipt hij ook gewoon lekker rond en speelt met zijn badeendje.
(Wij hebben een vrij grote ruimte om in te staan metdouchen, er is zelfs een wastafel bij, in de douche…) Maargoed, hij kruipt dan vaak naar het putje, en dat is precies onder de straal. En hij geeft geen kik…
Dus ik heb het idee dat dat misschien wel werkt om van zijn ‘angst’ voor water in zijn gezicht af te komen, door lekker zelf even de regie in handen t ehebben, en ook weg te kunnen kruipen als hij geen water in zijn gezicht wil.

Verder gebruiken wij nog gewoon zwitsal, en gel voor kinderen.
Liefs, Anne

Lilypie

Joey heeft nog zo weinig haar dat ik het eigenlijk niet was met shampoo, behalve als er eten in terrecht is gekomen, haha
Ik neem hem ook steds vaker mee onder de douche, omdat ik niet weet waar ik hem moet laten als hij wakker si en ik zelf wil douchen, maar ook omdat hij steeds uit het badje wil kruipen! Ik ben zo bang dat hij uitglid en met zijn gezicht onder water komt! Dus meestal zit hij onder de douche, onder de straal of er naast, en nadat ik hem gewassen heb ben ik zelf aan de beurt en speelt hij lekker met alle dieren die hij op de tegeltjes kan plakken, of met de badeendjes of de gieter

Lilypie

Lilypie

Ik gebruik hier al vanaf het begin babyshampoo van Neutral. Ook omdat Fréderique (bijna 2) last heeft van exceem. Voor Gerben (3 maaqnden) gebruik ik nog geen shampoo.

Marleen (trotse mama van Fréderique en Gerben

Wij nemen Jade al sinds dat ze een baby is mee onder de douche (ook wel in het badje hoor), maar dan ontwijkt ze de straal nog! Ze heeft het nog liever koud.

Gr. Frauk