Harde stukjes leren kauwen

hoi allemaal

wat zijn jullie ervaringen met het leren eten van harde stukjes , onze dochter van 10mnd , begint nu met kauwen
alleen als ze het eten bijna op heeft en ze verslikt zich dan spuugt ze alles er weer uit
kennen jullie dit ?
en wat geven jullie zoal als tussen doortje wil haar graag wat extra,s geven maar weet nog niet zo goed wat

groetjes jessij

Dat spugen bij het verslikken hebben we hier niet meegemaakt, wel dat het moeite kostte om stukjes te leren eten. We hebben doorgezet en ineens had 'ie de hang te pakken en ging het goed. Als tussendoortje geven we een soepstengel of broodkorstje. Liga vindt 'ie niets.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi mriek
bedankt voor je reactie ,
ze zal het op den duur wel leren alleen dat ze alles er weer uit gooit is niet handig , want dan krijgt ze dus niks binnen
een soepstengel of broodkorstje wil ze niet , liga eet ze wel die maak ik dan ik kleine vierkantjes en dan kauwt ze erop en dan smelt het en slikt ze het door .
we willen wel is wat nieuws proberen maar alleen de vraag is wat en wat mogen ze al hebben ?
mogen ze bv zachte worst of zachte koek iets in die trant ?

groetjes jessij

Liga gewoon lekker zo geven.
Dus niet in kleine stukjes maken.
Lekker zelf laten uitzoeken, is ze oud genoeg voor.

Er zijn ook andere koekjes te koop voor de kinderen.
Ook banaan, peer en appel kun je in stukjes/partjes geven.
Is nog gezond ook :smiley:

M.

als ik de liga in zijn geheel geef eet ze er dus niks van op
dan hoed ze hem gewoon in haar hand

Of een rijstewafel, dat wordt ook wel zacht van het sabbelen. Misschien is dat iets?

Groetjes!

we gaan het proberen , zijn er ook mensen die al ontbijtkoek ofzo geven ?

we gaan het proberen , zijn er ook mensen die al ontbijtkoek ofzo geven ?

Wij hebben nog nooit ontbijtkoek gegeven. Volgens mij mogen ze dat nu nog niet hebben, maar dat weet ik niet zeker. Wij geven Tim een soepstengel of een liga in zijn hand en daar kauwt en sabbelt hij dan zelf lekker op.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

ik geef haar dus liga in stukjes dan eet ze het wel op m maar als ik haar een liga in de hand geef of een rijstwafel sappelt ze er dus niet op
ze maakt het allen kapot door te slaan of ze gooit het op de grond
ik vroeg me gewoon af wat jullie allemaal als tussen doortje geven
iets anders dus als liga , soepstengel , rijstwafel of er nog andere mogelijkheden zijn .

groetjes jessij

mag een lange vinger ook al met die leeftijd? je weet wel zo’n lange koek met suiker ik dacht pas vanaf een jaar…
maar goed je hebt ook diezelfde langevinger ZONDER suiker

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Af en toe een lange vinger moet best kunnen.
Net als af en toe een ander koekje dan de liga en soepstengel.

Oh ja, een doosje rozijntjes doet het ook altijd goed.
Meteen een poos zoet mee

M.

De lange vingers ed zijn opa en oma’s koekjes in het begin. In ieder geval dat was bij mij bij opa en oma mag iets extra’s die zijn er om te verwennen. Zelf heb ik zolang mogelijk het suikergoed buiten de deur gehouden en dat ben ik bij dylano ook van plan

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Komkommer of wortel!

Groetjes!

Ik wist helemaal niet dat ze op deze leeftijd al rozijntjes mogen, grappig. Ben benieuwd wat hij daar van vind.

Ik geef Tim ook wel eens een stuk banaan in zijn hand. Zodat hij daar lekker zelf vanaf kan happen.

Groetjes,
Sandra

Minke is geinteresseerd in alles wat wij eten erg grappig. Dan zit ze bij ons aan tafel ( zij eet altijd 1730 uur en wij een uur later) en dan de hele tijd dat mondje open zo van “geef mij eens wat”! Overdag geef ik Minke ook een crackertje, soepstengel of inderdaad rozijntjes. Die strooi ik op een bordje of in een bakje en zij peutert ze er een voor een af en peuzelt ze op. Duurt even maar ach het is altijd wel gezellig om zo samen te zitten vind ik. Ik zou gewoon "harde"stukjes blijven aanbieden. Op een gegeven moment krijgen ze het kauwen vanzelf door.

hallo allemaal

heb net weer een potje van 8mnd geprobeert , met kleine stukjes om te leren kauwen
heeft ze het bakje bijna leeg en ja hoor bij de laatste hap verslikt ze zich en dan gaat ze alles eruit gooien alle stukjes komen er dan weer uit
pffffff word er soms wel is moe van hoor wanneer leert ze het nu ?
heb het nu een paar keer geprobeert deze week en al de keren heeft ze het allemaal er weer uit gespuugt
denk je bij het laatste hapje zo het is goed gegaan en ja hoor !!!

maar goed de aanhouder zal op den duur wel winnen , alleen dat alles er onder zit iedere keer is minder
we houden de moed erin

groetjes jessij

Echt volhouden hoor, dacht dat het hier ook nooit goed zou komen en ineens liep 't als een trein. Is even moeilijk, maar de aanhouder wint echt!

Groetjes!