Harde ontlasting

mijn dochtertje is nu 5 maanden, sinds 2 dagen heeft ze erger harde ontlasting ze heeft hier erg veel last van en wil de fles ook niet meer leeg drinken terwijl we net lekker het ritme erin hebben zitten , ze krijgt 5 flessen van 200ml
Wij hebben niets veranderd in haar voeding en extra nog niet met fruit en groente begonnen omdat ze last van krampjes heeft.
Ze krijgt Friso standaard met 1 schep vervangen door Friso comfort.

5maand, je kindje zou roosvice mogen drinken. Je zou de roosvice laxo kunnen proberen.

En anders een flesje met wat lauw water tussen door, tussen de voedingen door.

En anders idd even met de dokter bellen.

Succes

Ik ben echt anti-lactulose.
Mijn dochter en een paar kindjes van verschillende vriendinnen van mij hebben daar zooooo’n vreselijke krampen van gehad.

Ik zou of een glycerine zetpil vragen of zoals hierboven oo kal gezegd werd een heel klein beetje roosvice laxo geven.

Krijgt ze toevallig ook rijstebloem-pap? Dat werkt stoppend op de darmen namelijk en dan kun je daar beter mee stoppen.

Groetekes, Sje

Wij hadden juist een stuk minder gegeven dan was voorgeschreven omdat me erg veel leek en ik haar reactie erop wilde afwachten.

Maar je hebt gelijk dat het ene kind het andere niet is.
Mijn dochter reageerde niet op rijstebloem, kon daar nog prima van poepen.

het is net bewezen dat rijstebloem niet altijd stoppend werkt!!!En gelijk met lactose spul enzo zou ik absoluut niet doen!!!
Ik heb met mijn dochter vanaf maand 5 hetzelfde gehad. we gebruiken vsm druppels. Dit is homeopatisch en het werkt SUPER goed. 3x daags 3 druppels en soms doe ik 1 of 2 x daags. Ze heeft nu alleen maar zachte ontlasting en poept weer makkelijk. laatst eens 2 dagen gestopt en het was weer hard en poepen ging moeilijk. Dus gelijk weer aan de druppels en het helpt gelijk!!!
Ik hoor van meerdere dat dit helpt. probeer maar eens!

ieder kind reageert anders natuurlijk op lacutlose siroop … wat alles wat zelfde werking heeft.
Mijn oudste krijgt op dit moment forlax,
Wij hebben het hele riedeltje wel gehad met haar…
klysma’s thuis/ziekenhuis, lactulose siroop… via kinderarts van de poeppoli dulco … en forlax
en nu alleen forlax

renegade