Harde ontlasting

hoi hoi
wie kan mij helpen mij dochter van 4 maanden heb harde ontlasting echt kutels
ze heb volgens mij ook moeite om tepoepen waar door elke keer iets er komt,zo had ze vanochten een beetje van middag een en vanavond weer een beetje.

ik geef haar al fruifhapje en groente hapje

en ik doe door haar fles bamix en 1x per dag krijg ze het via een lepelt omdat ze de fles niet meer wilt,

wat kan ik hier aan doen,

groetjes priscilla

p vdhorst

Is het sinds het gebruik van groente, fruit en bambix? Heb je alles tegelijk opgestart? Kan gewoon teveel van het goede zijn he… Met 4mnd zijn inprincipe de darmpjes nog onderontwikkeld. Je zou alles weer eens kunnen stoppen en dan eerst rustig beginnen met Bambix rijstebloem een week. Daarna een paar dagen 1 dezelfde groente proberen, elke dag paar hapjes, dan paar dagen andere groente enzovoorts… Daarna fruit introduceren op zelfde manier.
Misschien gaat 't dan beter.

Als ze alle flesjes goed leeg drinkt, zou je ook 10cc extra water kunnen toevoegen.

En last but not least: VSM Kindicol.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Zou je aub in het vervolg de gewone tekstkleur willen gebruiken? Dit is erg vervelend lezen.

Bij de drogist kun je een flesje krijgen. Daarvan geef je een x-aantal (op de bijsluiter staat hoeveel) druppels per dag gedurende een aantal dagen en de ontlasting word er zacht van. Ik meen dat ie van VSM is.

Zie mijn reactie in het andere topic waarin je hetzelfde had gevraagd…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik weet niet of je allebei de topics nog leest Priscilla maar ook hier nog even: krijgt ze echt bambix of krijgt ze nutrix?

Nutrix is namelijk rijstebloem en dat heeft een stoppende werking. Dus als ze nutrix krijgt: onmiddellijk mee stoppen en dan zou het weleens stukken beter kunnen gaan met haar stoelgang.

Een kindje dat moeite heeft met de ontlasting moet je nooit rijstebloem geven.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 Nov 2009 22:21:24

Hey Sje, Nutrix heet tegenwoordig ook Bambix Maar dan Bambix Eerste Papje Rijstebloem, hihihi.
Heb me 2 mnd geleden ook rotgezocht naar de Nutrix; bleek de verpakking en naam veranderd
Maar desalniettemin bestaat er wel verwarring idd.

Ik dacht dat de leeftijd voor vast voedsel was verhoogd door de WHO na 6 maanden? Of heb ik dat verkeerd, Mijn dochter kreeg pas haar eerste hapjes rond de 7 maanden en dat vond ze ook moeilijk verteren, ze hand toen ook last van harde ontlasting, daarop werd gezegd, meer water geven, maar weet niet hoe het zit bij 4 maanden?

Dat klopt, dat is al heel lang zo. Maar hier in NL zijn er mazen in de wet waardoor er voeding wordt verkocht voor kindjes v.a. 4mnd.
Eigenlijk is die voeding alleen voor kindjes die absoluut niet genoeg hebben aan melk of andere oorzaken waardoor er overgestapt ‘moet’ worden naar vaste voeding, maar ja…

Ah, heet Nutrix voortaan anders. Nou dan kan het dus goed dat dat de boosdoener is bij het dochtertje van Priscilla.

Onmiddellijk met die rijstebloem stoppen dus!

Groetekes, Sje

hoi hoi

ja ik geef indd bamix van nutricia rijstebloem pap.

en ik merk wanneer zij een fruiphapje of groente hapje heb gekregen dat ze makkelijker onlasting heb,

dus ik zal eens kunnen proberen testoppen met bamix nutricia rijstbloem
en dan gewoon,weer de nutrilon geven,met eventuul extra water erbij,

bedankt voor de tip en ik ga het eens proberen meschien dat het indd teveel is voor de darmen,

groetjes priscilla

p vdhorst

kamile thee is daar het antwoord op althans dat was hier het geval dat verzacht de ontlasting en helpt ook goed tegen buikpijn

groetjes

en hoe kan ik dat dan het beste klaar maken voor haar en hoeveel mag ze daar van hebben per dag,???

groetjes priscilla

p vdhorst

Niet “proberen te stoppen met rijstebloem”, gewoon stoppen met rijstebloem. Veel te stoppend voor die darmpjes.

Groetekes, Sje

water koken thee trekken en laten afkoelen ik geef zelf altijd twee bekertjes per dag maar ik zou niet weten of daar echt een limiet aan zit
ik heb even op het net gesurfd en dit kwam ik tegen

is thee goed voor kinderen?
thee is een goede dorstlesser ook voor kinderen het bevat zonder toevoeging van melk en suiker praktisch geen calorieen, omdat het ph neutraal is kan het de hele dag gedronken worden zonder te tanden te schaden

hoop dat je er iets aan hebt

groetjes

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 06 Nov 2009 13:10:36