Harde Ontlasting

Nu zitten we weer met het volgende probleem, Justin krijgt AR voeding van nutrilon ivm met spugen maar nu heeft hij heel erge last van harde ontlasting. Hij drinkt daardoor zijn flessen ook niet meer leeg en houd het dan natuurlijk ook niet vol tot de vier uur voorbij zijn voor de volgende fles.
Wie heeft er voor mij een oplossing???

Diana.

Hoe oud is Justin ook alweer? Hij krijgt nog geen rijstebloem he?! Als dat wel zo is, onmiddellijk mee stoppen want dat heeft een verstoppende werking.

Geen lepeltjes olie door zijn voeding doen want dat bereikt het maagje niet. Het blijft grotendeels aan de binnenkant van de fles hangen.

Je kunt eventueel wel een lepeltje Roosvicee Laxo door zijn voeding doen. Dat is puur pruimensap en dat laxeert. Eventueel voor de zekerheid checken bij het cb of de huisarts of hij dat al mag hebben, maar als hij de 4 maanden voorbij is mag het sowieso.

En als hij inderdaad de 4 maanden voorbij is, kun je met fruit heel wat voor mekaar krijgen: meloen, kiwi, pruimen, druiven, sinaasappel laxeren.

Geen banaan geven, dat verstopt weer.

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

Bedankt voor je tips maar ik heb er nog niet zoveel aan, want Justin is pas 10 weken oud dus vandaar.

Ik zou denken aan meer water in de fles dan, maar bel anders het cb even, die weten het als het goed is. Ben benieuwd wat ze voor een tip hebben.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

lieke heeft dit ook gehad, op advies cb meer water in de fles doen. dit had geen effect. andere voeding nu gebruik ik friso comfort en gaat het weer prima.
ook gaf het cb als alternatief johannisbroodpitmiddel erbij geven werkt ook laxerend.

vervelend he bij zo’n kleintje

suc 6 gytha

Wij kregen toen de tip inderdaad iets meer water geven…

maar zou even het cb inderdaad bellen.
gr Tries

Maar het probleem is dat hij zijn flessen niet meer leegdrinkt en tussendoor water geven werkt niet want daar hij kokhalst hij van en wat hij heeft binnen gekregen spuugt hij er weer uit.

Je kan ook de voeding wat dunner maken door er meer water in te doen.

maar voor de zekerheid zou ik eerst even het cb bellen
zei hebben vaak ook een telefonisch spreek uur even in je zorg boekje kijken…

sterkte

Tries

mijn dochter heeft heel veel last gehad van verstopping. ( nu negen maanden).
kreeg ook eerst nutrilon maar ben toen overgestapt naar friso comfort.
Toen na een paar dagen zag ik resultaat!!!
daarvoor huilen en huilen en ik in de stres en dronk zij ook veel te weinig en vaak ook niet omdat ze verstopt zat.
maar na die paar dagen kwam het weer al beter op gang en ook masseren hielp goed!!!
friso comfort hoor ik over het algemeen dat meer mensen het gebruiken om oa jou klachten!!!

Nou wonder boven wonder volgens mij is Justin er alweer vanaf. Hij heeft er echt drie dagen goed last van gehad en nu is het weer voorbij. Ik geef hem inderdaad ook wel die druppeltjes van VSM misschien dat dat het was.
En ik heb hem vandaag voor het eerst ingebakerd, wel eerst in een grote handdoek om te proberen voor dat ik meteen zo’n dure zak aanschaf. En hij slaapt als een roosje, dus als dit morgen nog zo doorga zal ik toch maar zo’n bakerzak gaan kopen.

Er schiet me nog net iets te binnen ivm met die harde onlasting. De buurvrouw had me aangeraden op ipv spa blauw evian water te gebruiken om de flessen klaar te maken. Ze zei dat dit licht relaxerend werkte. Dus misschien dat Justin daarom geen harde ontlasting meer heeft.
Kan nog een tip zijn voor andere moeders.
Ik zal hier eens naar het cb bellen en eens luisteren wat hun zeggen over het inbakeren.