Harde ontlasting

Wendy is o.h.a. een zeer tevreden vrolijke meid, alleen nu en dan moet ze toch wat jammeren. Zo ook vandaag na de laatste voeding. Ben ik haar een schone luier aan het omdoen, begint ze te poepen. En hoe, van die harde pasta, net stopverf. Het koste zeer veel moeite en deed ook zeker pijn. Helemaal rood die billetjes. Dan natuurlijk mijn vraag, wat helpt hiertegen. Op dit moment krijgt ze 2 keer per dag borstvoeding en 2 keer per dag Nutrilon. Worteljes hebben we een paar keer geprobeerd, maar na 6 keer een smerig gezicht trekken, hebben we dat maar weer even uitgesteld.

Groetjes,

Marijke, mama van Bas en Wendy

Misschien wat extra water geven of nutrilon wat meer verdunnen met water. Maar je kan er toch het CB voor bellen ? Dan weet je meer joh.
Succes.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Een beetje olijfolie in de allereerste voeding van de dag.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-2004).

Hoi Marijke

Jeroen heeft ook heel veel last gehad van harde ontlasting. Hij had heel veel krampjes en huilde bijna de hele dag.
Wij kregen van de kinderarts het advies om Friso comfort te geven, dit is speciale flesvoeding bij spugen, krampjes en obstipatie en dit werkte als een trein, Jeroen werd een compleet ander kind!
Wat ook enorm goed werkt (ook advies van de kinderarts) is tomatensap, dit mag schijnbaar zelfs al gegeven worden aan babies van 2 maanden oud omdat het heel zacht is. (wel even uitkijken welk merk, want sommigen zijn extra gekruid met zout en peper).
Of een theelepeltje slaolie door de fles.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Sonja

Bedankt voor de tips. Ik ga het uitproberen en we zullen zien.

Groetjes,

Marijke, mama van Bas en Wendy