Harde ontlasting, wat te doen?

Hallo moeders, mijn meisje heeft best last van harde ontlasting, ik noem 't maar: keutelpoep! Afgelopen donderdag moest ze er echt van huilen en vandaag koste het ook weer veel moeite om de keutelpoep er uit te drukken! Zo zielig gezicht is dat! Maar als het eenmaal is gelukt, is het weer een en al vrolijkheid: gelukkig!
Maar de vraag is: wat te doen om de ontlasting zachter te maken?
Wat ik al doe: zonnebloemolie door het avondeten, druppels van dr Vogel om de ontlastig te verzachten, meer water in de fles bij de flesvoeding, geen rijstebloem meer! CB zei dat dit voldoende zou moeten zijn…
Wat Annika verder te eten krijgt?
Ochtend: fles opvolgmelk (forte) + bambix, fruithap; Middag: fles opvolgmelk (forte) en broodje; Einde vd middag: fles opvolgmelk (gewoon) en evt liga;
Avond: warm eten en fles opvolgmelk (forte) + bambix.
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en mogelijke oplossingen.
Bedankt en een groet van Derkiene.

DPA!

Hoi,

Je zou der wat exstra kunnen laten drinken, en de fruithapjes op letten wat er in zit bv banaan stopt enz eet je al stukjes brood? sorry zie even niet hoe oud ze is
laat der dan lekker kluiven op een kortsje maar dan alleen van bruin brood

maar doe vooral bij haar flessen wat exstra water.

succes Tries

Dank je wel Tries!
Mijn dochter Annika is bijna 8 maanden oud, best relevante info inderdaad, was ik vergeten te vermelden, bij deze…

DPA!

hai,

mijn dochtertje heeft ook last van harde ontlasting, wij hebben op dokteradvies lactulosestroop gekregen.
Dit werkt bij ons erg goed, zijn er ook een tijdje mee gestopt , maar nu ze wat meer groente/fruit hap kreeg had ze weer harde ontlasting. dan kan je het gewoon weer geven.
Ik vond het ook zo zielig , ze was zo hard aan het persen en huilen, het lukte haar gewoon niet.
Ik had toen ook al alle middeltjes geprobeerd zoals zonnebloemolie, tomatensap ( schijnt ook te helpen), en druppels van dr vogel. Maar bij ons hielp niks, alleen de lactulosestroop hielp wel meteen.

liefs mama van daimy

zou toch eerst even exsta water enz geven voor je aan lactose begint vind ik hoor ben altijd een beetje bang voor luiedarmen

gr Tries

hallo, ik heb zelf druppels van VSM, ik weet niet of dat dezelfde zijn maar die hielpen bij mijn dochtertje wel. (zij is nu 3 maanden) en verder bij elke voeding wat extra water en ze heeft er geen last meer van.

inderdaad extra laten drinken lactose heb ik nooit gebruikt was ook niet nodig maar ik ben daaar nooit zo huiverig voor geweest

Ik had alles al geprobeerd en lactulose kan geen kwaad zijn mijn arts.
kindjes krijgen niet zomaar luie darmen. Daimy had echt heel veel pijn, en ik vond het echt super zielig, ben daar mee begonnen en alles was weer goed.
Je kan het ook snel afbouwen, dus zit er niet lang aan vast.

liefs mama van daimy

Als het echt niet anders kan, tuurlijk
maar het blijft een medicijn beter dat het lichaam het zelf oplost

maar heeft ze er echt last van tuurlijk bedoekje aan de huisarts dat geld voor alles natuurlijk

tries

Lactulosestroop, daar had het cb het ook over inderdaad, denk dat ik een afspraak maak bij de huisarts om dit te bespreken, dank voor jullie reacties, fijn al die ervaringsdeskundigen!

DPA!

Mijn zoontje kon niet tegen teveel Nutrilon Forte. Sinds ik het alleen voor zijn laatste fles 's avonds gebruik is er niks aan de hand.
Vond het zo zielig… Af en toe wat extra water wil ook nog wel eens helpen.
Nu hij bijvoeding krijgt probeer ik zo min mogelijk banaan te geven vm ontstopping en geef geen rijstebloem.
HIj slaapt immers heerlijk klokkie rond met een fles Nutrilon Forte!