Harde ontlasting/ olijfolie

ruben heeft last van harde ontlasting en het doet hem ook zeer…hij heeft dat eigenlijk niet vaak…
nu had ik gelezen in een heel oud topic dat olijfolie door de fles wel eens wil helpen…
nu is mijn vraag hoeveel olijfolie er dan door moet…een theelepeltje?

groetjes!!

karin

Als je het met olijfolie doet zijn een paar druppels voldoende. Je kan ook kindicol van VSM halen, mijn ervaring is dat dat ook goed helpt en minder plakzooi in de luier geeft dan olie

Groetjes,

Michèle

Schijnt weinig zin te hebben. Het blijft toch voornamelijk aan de fles plakken en krijg 'm daarna nog maar eens schoon… Ik zou het met bijvoorbeeld Kindicol proberen, wat Michèle ook al zegt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

mmm…moet ik dat maar halen …
wel zielig hoor…z’n hoofd is net een tomaat zo rood , als ie moet poepen dan he!
kan nu wel ff sne; gaan…
bedankt dames!

groetjes!

karin

Hopelijk helpt het Karin!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Olie in de fles schijnt niks te helpen omdat het grootste gedeelte aan de binnenkant van de fles blijft zitten.

Je kunt ook roosvicee laxo kopen voor die kleine man en dat je hem dat eens per dat geeft in plaats van gewoon sap.

Groetekes, Sje

Hoi

Kiwi of sinasappel op nuchtere maag helpt ook. Weet niet of ie daar al aan toe is.

Masseren van de buik helpt ook met de klok mee eerst rustig wrijven en dan langzaam aan iets meer druk geven. Vaak hoor je het dan wat borrelen en moeten ze na een uurtje en komt het iets makkelijker.

Daarna een paar dagen een klein peperkoekje( ntbijtkoek) ipv een liga om het op gang te houden helpt ook laatste restje er uit te krijgen.

Houd het aan even de ha bellen.

groetjes,

lon106

En mocht-ie nog rijstebloempap krijgen, dan ook onmiddellijk mee stoppen want rijstebloem heeft een stoppende werking op de darmen.

Groetekes, Sje

Ik gebruik ook kindicol van VSM en hier werkt het binnen een uurtje of 3…dan floept er al iets uit!

Suc6 en zielig als ze het niet kwijt kunnen dat doet echt pijn!

Gr, Danielle

Op deze leeftijd mag je hem ook al een theelepel olijfolie door het eten geven… dit hielp bij Jurian beter dan door drinken oid…

heb kindicol opgehaald maar helpt nog nioet echt super…
tis al wel ietsie minder hard , maar hij moet er nog wel moeite voor doen om eraf te komen zeg maar.
ben nu 2 dagen bezig…nog maar ff geduld…anders krijgt ie morgen olijfolie door zijn eten…
en haal ik ook die roosvicee laxo op…
kiwi en peer krijgt ie ook al 2 dagen…

groetjes !!

karin

Het moet wel even de kans hebben om aan te slaan. Overigens kun je hem lauw warm water laten drinken??? Dat wil ook wel eens helpen.

Groetjes,

Michèle

quote:
heb kindicol opgehaald maar helpt nog nioet echt super.. tis al wel ietsie minder hard , maar hij moet er nog wel moeite voor doen om eraf te komen zeg maar. ben nu 2 dagen bezig...nog maar ff geduld..anders krijgt ie morgen olijfolie door zijn eten.... en haal ik ook die roosvicee laxo op.......... kiwi en peer krijgt ie ook al 2 dagen..

groetjes !!

karin

Let je wel op dat je niet teveel middeltjes geeft om de boel op gang te helpen.
Dan heb je twee kansen: OF het wordt zo dun dat je iets gaat zoeken
om toch maar weer wat dikker te maken,
OF het werkt uiteindelijk averechts, en dan blijf je met dezelfde ellende zitten.

Die druppeltjes hebben wel even nodig om hun werk te doen.
Wat die olijfolie betreft: geef het gewoon op een theelepeltje,

M.

heb nog ff een dagje aangekeken met kindicol en ja hoor…meneer kan weer gewoon lekker poepen
mama blij ruben blij…papa iets minder want die had de volle lading als eerste…dat was me een volle luier zeg!!! hahaha

bedankt voor de tips!!

groetjes!

karin

Hoi Karin,

Wel heel vervelend voor je kleine man. Ik geloof graag dat het ontlasten hem dan ook pijn doet en dat hij er iedere keer meer tegenop gaat zien…

Ik neem aan dat je extra water al wel geprobeert hebt. Die van ons hadden hier ook last van (zijn wel wat kleiner hoor) en we zijn ze extra water gaan geven.
Tevens kan je een fruithap met pruimen en abrikozen maken. Dit is ook lekker zoet voor hem en het dunt de ontlasting op een natuurlijke manier.

Ik zou de kleine jongen geen olijfolie geven maar het proberen op te lossen met fruit wat laxeert.

Succes ermee.
2kids2009

Wat kan je blij zijn met poepluiers hè Karin?
Fijn dat Ruben weer ‘kan’!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker