Harde buiken

Heb een vraagje
Vanaf hoeveel weken beginnen de harde buiken te komen
Heb het hele weekend al last ervan en kan me eigenlijk niet heugen of ik het met Robin ook rond deze tijd had
Verder maak ik me er niet echt druk om maar ben benieuwd

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje van Robin die in okt geboren word

kan echt wel hoor, weet niet eens vanaf wanneer preciesmaar ze moeten niet vaker komen geloof ik dan 1 maal per 10 minuten , dan moet je zeker de vk waarschuwen

groetjes Kim, mama van

en

Ik had het ook wel rond deze tijd, dit kon wel volgens de verloskundige maar ik moest wel echt rustiger aan doen. Ik was ook best gestrest rond die tijd dus wist wel waar hte aan lag…toen ik dus wat rustiger aandeed werd het ook echt wel minder…

Groetjes, Esther, mamma van Jonathan

Kan inderdaad wel, maar zou het effe zeggen de volgende keer bij de controle. Ik denk dat je effe rustiger aan moet doen want daarom geeft je lichaam dit signaal af.

Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005

Gewijzigd door - Evianne`s mama op 24 Jul 2005 22:26:30

Bij de zwangerschap van Stephan moest ik met 22 weken heel rustig aan gaan doen van de vk omdat ik té vaak harde buiken had.
Nu ben ik morgen weer 22 weken en ik heb sinds een week of 2 wel last van harde buiken af en toe.
Maar af en toe is dus helemaal niet erg!
Hoort er min of meer bij.
En je zal zien dat als je een dagje niks doet (bij wijze van ) dat je dan ook geen harde buiken hebt (amper)
Ik heb het op dit moment trouwens ook weer…denk omdat ik een aardig stuk gewandeld heb vandaag.
Dus, niks om je nog zorgen over te maken hoor!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan (23-06-2001) en Kaya, die in november verwacht wordt.

Gewijzigd door - Bieb op 24 Jul 2005 22:41:17

Volgens mij heb je het met een 2e (of meerdere) kindje sneller dan bij de 1e, zolang het niet te vaak is, is het niet zo erg, wel lastig he?

Groetjes Nathalie & Co

Lekker rustig aan doen; voeten omhoog of ga in een lekker bad zitten. Laat je verwennen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Voeten omhoog en lekker laten verwennen word nu een beetje moeilijk hier
Mijn kleine ventje is ziek en heeft goeie koorts
Dus heeft mama veel nodig
Mijn harde buiken zijn iets minder geworden gelukkig
Maar ik hou het natuurlijk wel een beetje in de gaten

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje van Robin die in okt geboren word

Hoe meer kids je hebt (gehad in je buik ) des te gevoeliger je baarmoeder is en reageert op trapjes van je beeb. Daardoor kunnen harde buiken ontstaan. Ook door teveel doen.
Ikzelf (ben nu 26 weken) heb ze al een aantal weken maar ze zijn ook pijnlijk en das minder goed. Jezelf in acht nemen is het beste advies, wat de rest ook al zegt…

Sterkte!!

Liefs Moos (mv 3, bijna 4!)

quote:
Ikzelf (ben nu 26 weken) heb ze al een aantal weken maar ze zijn ook pijnlijk en das minder goed. Liefs Moos (mv 3, bijna 4!)

Hmmm…dan mag ik ook wel gaan opletten (alweer ) want bij mij zijn ze ook pijnlijk…

Groetjes Bianca, mamma van Stephan (23-06-2001) en Kaya, die in november verwacht wordt.

Hoe gaat ie nu Heleen?

Groetjes, Esther, mamma van Jonathan

Ik gebruik deze topic maar even

Ik vind het dus soms best wel "eng"
Zoals nu, op dit moment bijv. heb ik best veel pijn in mijn (onder)buik. Soort kramperig gevoel.
Verder dus regelmatig harde buiken, maar oké…dit wat ik nu heb vind ik “enger” zeg maar.
Ik ga het woensdag, als ik voor controle naar de gynaecoloog moet, wel braaf melden.
Zal ik wel rustig aan moeten gaan doen vrees ik
Maar ja, dit is ook niet leuk.
Mijn moeder zei ook al, normaal gesproken werken zwangere vrouwen bijv. nog door tot 7 maanden (ofzo, toch?) Oftewel: ze vind het ook niet echt normaal dat ik nu bij het minste of geringste al zoveel buikpijn heb.
Nou ja, ik wacht wel af tot woensdag…

ja en als het zo blijft zou ik gewoon eerder even bellen hoor.
ook om je zelf evt gerust te stellen.

mama van fabiano: 18-02-02 alessandro: 21-08-03 , en gennaro: 02-01-05

Gewoon bellen Bieb als je je ongerust maakt. Die onrust werkt nl ook niet goed zo.

Hier gaat het nu weer goed met de harde buiken
Was bij mij inderdaad omdat ik teveel deed
Bieb ik denk ook dat je gewoon moet bellen hoor
Want van spanningen krijg je ze ook en het is voor jou niet goed (gevoel bedoel ik )
Succes meid zal aan je denken

Het is niet zo dat ik er de hele dag bang van ben hoor!
Maar meer dat anderen ook zeggen van: Hey Bieb, kijk jij wel uit??? etc etc
En de hele dag dat rotgevoel in je onderbuik is gewoon niet echt prettig.
Maar in het weekend ga ik niet bellen hoor! Alleen als het NOG erger wordt.
Verder wacht ik wel tot woensdag.
Maar bedankt voor het medeleven

Gewijzigd door - Bieb op 30 Jul 2005 09:09:25

Je eigen gevoel is het beste, dus bel maar gewoon als je zelf denkt dat het nodig is en anders wacht je tot woensdag.

probeer je toch maar zoveel mogelijk te rusten bieb!! en hou jezelf goed int oog en inderdaad als het erger wordt BELLEN!!!

liefs jessica

ja bieb, je kan je eigen beter in acht nemen ,hoe moeilijk het ook is, maar het is beter voor de baby en voor jou .meer rusten echt waar . ik weet dat het moeilijk is maar toch proberen sterkte meid

groetjes marielle mama van tanja

Ik heb inmiddels gebeld en ben braaf naar het ziekenhuis geweest vanavond
Maak er wel ff een nieuwe topic over want zit deze inmiddels aardig te “vervuilen”